Az AMD FSR 3 technológiája már régen bemutatkozott, a vele felszerelt első játékok pedig idén szeptemberben váltak elérhetővé, amikor is az AMD illetékesei megígérték, az újítás forráskódját is közkinccsé teszik. Utóbbi azért jelentős fontosságú lépés, mert segíti a játékfejlesztőket abban, hogy az FSR 3 ösvényére lépjenek, akár most kezdik a technológiával való ismerkedést, akár egy FSR 2 támogatással ellátott címhez szeretnének FSR 3 támogatást biztosítani.
A forráskódot természetesen a GitHub virtuális hasábjain keresztül tették elérhetővé, méghozzá a FidelityFX-SDK-hoz tartozó FSR 3 ágon keresztül, ezzel egy időben pedig az FSR 3 integrálását segítő dokumentáció is megjelent az érdeklődők számára, ami sok esetben lehet igen-igen nagy segítség. Annak érdekében, hogy a kép még teljesebb lehessen, az FSR 3 integrálását példakódokkal is segítik a DirectX 12 API és az Unreal Engine 5 játékmotor mellett, ami segít a ködös részletek kitisztításában. Az AMD szerint az FSR 3 integrációja különösen egyszerű lehet, ha az adott cím már rendelkezik FSR 2 támogatással.
A fentiekben az FSR 3 működésének folyamatábrája látszik, gyakorlatilag így működik együtt az AMD technológiája az adott játékmotorral. Az FSR 3 Frame Generation mellett természetesen az FSR 2 összes újítása is elérhető, valamint az összes eddigi funkcióban rejlő lehetőségek kiaknázására is van mód. A technológia 1x-estől 9x-esig képes a felskálázás elvégzésében, a natívhoz közeli képminőséget alkotva, de ezzel együtt képes a késleltetés csökkentésére is a képkockák fejlett ütemezésével.
Ezzel együtt az élsimítás kérdése is megoldott, az FSR 3 ugyanis képes a TAA helyettesítésére és lényegében egy új natív élsimítási módot kínál. A technológia főként közép- és felsőkategóriás videokártyákhoz optimalizálva érkezik, de CPU- és GPU-limites helyzetekben is profitálhatunk belőle. A technológia az AMD mellett az Intel és az Nvidia gamer videokártyáit is támogatja és több platformon is működik, a PC mellett például Xbox-on is.
Maga az FSR 3 akár Frame Generation nélkül is használható, csak úgy, mint az FSR 2. A gyártó tippje szerint érdemes akkor használni az FSR 3 technológiát, ha az adott játék alatt elérhető 60 FPS feletti sebesség. Lényegében akkor, ha natív felbontás mellett nincs meg a 30 FPS-es szint, az FSR 3 alapú felskálázást nem érdemes erőltetni. Amennyiben az adott játék alatt van Frame Limiter funkció, azt érdemes lehet használni, és/vagy a V-Sync támogatást is érdemes lehet bekapcsolni az ajánlás alapján.
Az AMD FSR 3 technológiája néhány hónappal ezelőtt még csak a Forspoken és az Immortals of Aveum című játékok alatt volt elérhető, már azonban már sokkal több cím alatt élvezhetjük áldásos hatásait, ahogy az a fenti ábrán is látszik. Most, hogy az FSR 3 forráskódja is elérhetővé vált, ideális esetben új lendületet kaphat a technológia, több játék fedélzetén kaphat helyet.