Történetünk ugyebár ott kezdődik, hogy a nem olyan rég megjelent, és pillanatok alatt rendkívül népszerűvé váló Call of Duty: Warzone, de már az alapjátékul szolgáló Modern Warfare is lehetőséget ad a keresztplatformos többjátékos módra, vagyis a PC-s, Xbox One-os és PS4-es felhasználók nyomulhatnak egymás ellen. Ez a játékban alapból engedélyezve van, hiszen lerövidíti a matchmaking időt, így alapvetően mindenki számára hasznos, de manuális ki lehet kapcsolni, ha mégsem szeretnénk.
Na, most jelenleg az a helyzet, hogy mind a Modern Warfare-ben, mind pedig a Warzone-ban egyre több csaló jelent meg, és a probléma hangsúlyosabb a battle royale-szekcióban. Az Infinity Ward csak az elmúlt héten 70 ezer játékost bannolt, és nagyon eltökélt annak érdekében, hogy kőkeményen lépjen fel a cheaterek ellen. A fejlesztő megígérte, hogy hamarosan újabb biztonsági frissítéseket kap a játék, és az in-game reportolós rendszert is fejlesztik majd. Hangsúlyozták, zéró tolerancia van érvényben a csalók ellen.
De sajnos még így is rendszeres, hogy a játékosok szembe kerülnek olyanokkal, akik automatikusan fejlövéseket osztogatnak, átlőnek a falakon, vagy visszarúgás nélkül tudják elsütni a fegyvereiket - többek között.
Ez a probléma az elmúlt időszakig csak a PC-s játékosokat érintette, hiszen konzolokon a zárt rendszer miatt gyakorlatilag lehetetlen csalni az online multiplayer játékokban. Most azonban a dolog a konzolosok problémájává is vált a keresztplatformos multiplayer miatt. Mindez pedig azért szomorú, mert a konzolgyártók csak viszonylag lassan és nehézkesen mentek bele abba, hogy végre mindenki játszhasson mindenkivel, így a barátokat, ismerősöket nem választják el a platformok, és a jelenlegi helyzet pont ezt ássa alá. Például míg a Microsoft engedékenyebb volt a crossplay-jel kapcsolatban, addig a Sony sokáig vonakodott, arra utalva, hogy "biztosítani kell a megfelelő minőséget és élményt a PlayStation játékosai számára", és valószínűleg pont az ilyen hasonló esetekre gondoltak.
Átmeneti megoldásként azonban egyre több konzolos játékos kapcsolja ki a keresztplatformos multiplayert a Modern Warfare-ben és a Warzone-ban, ezzel kiszűrve egyrészt a PC-s játékosokat, másrészt pedig a másik konzolos platformot is, mert külön szűrésre ugye nem ad lehetőséget a játék. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az alapból körülbelül 20-30 másodpercers matchmaking idő felkúszhat néhány percre, és ha nem talál nekünk megfelelő mérkőzést a rendszer, akkor elkezdi kibővíteni a ping sávot.
Láthatóan maguk a fejlesztők sem akarják, hogy a játékosok kikapcsolják a crossplay lehetőséget, ugyanis ha kikapcsolt állapotban próbálunk mérkőzést keresni, a játék rögtön figyelmeztet, hogy érdemes lenne bekapcsolni a crossplay-t. Ha mégis ragaszkodunk a kikapcsolt állapothoz, és egy ideig nem talál megfelelő meccset a játék, akkor ismét elkezdi javasolni nekünk, hogy talán érdemesebb lenne visszakapcsolni.
A rajongótábor most már eljutott arra a pontra, hogy szerintük az Infinity Wardnak egy az egyben, központilag kellene letiltania a crossplay matchmakinget, amíg nem talál megoldást a csalók problémájára. Külön problémát jelent, hogy a Warzone ráadásul ingyenesen játszható, így a csalók simán csinálhatnak egy új accountot, és kezdhetnek mindent elölről.
Persze, azt meg kell hagyni, hogy valójában az összes játékoshoz képest nagyon kevés a csaló, de akár egy ember is el tudja rontani az egész játékot... valószínűleg semmi nem idegesítőbb annál, mint hogy közel egy órányi battle royale után a legvégén lőjön ki egy falon átlátó csaló. De mi lehet a megoldás? Néhány azt mondják, hogy a Counter-Strike GO-hoz hasonlóan a PC-s felhasználóknak össze kellene kapcsolniuk az accountjukat a telefonszámukkal, ami eltántorítaná a csalókat, míg mások azt javasolják, hogy az Infinity Ward vezesse be a keresztplatformos játékot az Xbox One-os és PS4-es felhasználók között, a PC-sekkel pedig történjen, aminek történnie kell.