Kínában a TikTok ottani variánsának a vásárlási funkció szerves részét képezi. Ebből pedig a BytaDance is szép bevételt tud elérni. Éppen ezért a vállalat próbálja meghonosítani a vásárlási szolgáltatást nyugatabbra is. Eddig ezzel sok sikert nem tudott elérni, de egyre nagyobb erőbedobással próbálkozik.
Egy ideig úgy tűnt az előzetes felmérések és szűkebb tesztek alapján, hogy Európában és az Egyesült Államokban nem tudja az élő videós és egyéb platformon belüli vásárlási funkciókat sikerre vinni a cég, de úgy döntött a ByteDance, hogy vállalják a kockázatot. Beleállnak a dologba, legrosszabb esetben kudarcot vallanak. Annak ellenére, hogy erre egészen más a vásárlási kultúra, létrehozzák a kereskedelmi funkciót globálisan.
Az Egyesült Királyságban, Indonéziában és még néhány kisebb ázsiai országban már korábban megtörtént a limitált bevezetés, felhasználók egy szűk csoportjánál megjelent a vásárlási opció az alkalmazáson belül. Most pedig már az Egyesült Államokban is próbál a TikTok „boltolási” funkcióval szolgálni. Itt már nemcsak, hogy hirdetési jelleggel lehet a felhasználóknak olyan videókat feltölteni, amikben valamilyen terméket promotálnak vásárlásra, hanem meg lehet adni a lehetőséget arra, hogy azonnal meg is rendeljék a reklámozott terméket.
A TikTok a vásárlási funkciót úgy biztosítja az embereknek, hogy a lehető legnagyobb kényelemben tudják megkaparintani a vágyott dolgokat. Ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem kell majd elhagyni az applikációt a folyamat során. Onnantól, hogy a felhasználó meglát egy reklám jelleggel feltöltött videót, és megtetszik neki a hirdetett termék, egészen a megrendelésig minden a TikTokon belül fog menni. Ki lehet majd fizetni az applikációban a terméket, és a szállítási információkat is az alkalmazás fogja kezelni.
Az elektronikus kereskedelem globálisan folyamatosan egyre erősebb, és a multimédiás tartalomra koncentráló közösségi oldalak között az Instagram volt az első, aki a nyugaton ezzel próbálkozott. A TikTokon eddig ez nem igazán volt népszerű, és a nyugati nyitást ezen a téren nem is magában valósítja meg. A Shopify nevű céggel lépett partnerkapcsolatba a TikTok. Élő bejelentkezésekkel is lehet a jövőben hirdetni az applikációban a különböző dolgokat és speciális promóciókat indíthatnak a felhasználók a partnereikkel együtt.
Laura Perez, a TikTok szóvivője megerősítette a hírt, de részleteket nem osztott meg az ügy kapcsán. Nem tudni, hogy milyen tempóval megy majd a videós lehetőség terjesztése a platformon, és az sem világos, hogy még az ünnepi időszakban vannak-e jelentősebb terveik, vagy nem akarják túl gyorsan és agresszívan erőltetni a dolgot. Persze ismerve a TikTokot, az lenne a meglepő, ha visszafogottan engednének teret a funkciónak.
A TikTok egy ideje már több álláshirdetést is futtat az e-kereskedelem kapcsán, szóval nem meglepetés az amerikai nyitás. Inkább az lesz érdekes, hogy globálisan miként fog ez a funkció teret nyerni. A cég arra számít, hogy képes lesz ezt is sikerre vinni, mint eddig szinte mindent, amibe belevágott, de tudja jól, hogy nehezebb feladata lehet, mint ahogyan azt eddig megszokta.