Shop menü

EGYRE MÉLYEBBRE KERÜL A MOBILPIAC

Az eladások már szinte azon a szinten vannak, ahol a COVID-19 járvány legnehezebb időszakában, mikor globális lezárások voltak érvényben.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Egyre mélyebbre kerül a mobilpiac

Két évvel ezelőtt a COVID-19 idején úgy gondolta az összes elemző, hogy ennyire komoly mélységbe már nem lesz visszatérés, de nem kellett erre túl sokáig várni. Ahogy a világgazdaság, úgy az okostelefonok szegmense is gyászosan teljesít. A legtöbb gyártó mélyponton van, pedig még lehet a jelenleginél is rosszabb a helyzet.

A háború és más piacbefolyásoló tényezők együttes hatásának „köszönhetően” egyre kevesebb mobilt vásárolnak az emberek, legalábbis az új készülékek iránti kereslet nagyon mélyen van. Már az idei első negyedévben is azt lehetett látni, hogy fogyatkozik a vásárlóerő, és most arról a szintről is lentebb csúsztunk. Tavaly ilyenkor 313,4 millió készülék fogyott a második negyedévben, most viszont csak 286 millió példányt adtak el összesen. Az előző negyedévben még 314,1 milliós forgalomról beszélhettünk!

Galéria megnyitása

Az év elején 8,7 százalékos csökkenés volt, most pedig újabb 8,7 százalékkal esett a forgalom. Jelen állás szerint az idei harmadik negyedévben sokéves mélypontot érhetünk el, és most is csak azért maradt el a negatív rekord, mert 2020 második negyedévében, amikor a COVID-19 először a tetőfokára hágott, csak 276,6 millió masina talált gazdára, de már kevesebb mint 10 millióra voltunk ettől a rossz eredménytől.

A piaci pozíciók nem igazán változtak, de ez nem jelent azt, hogy mindenkinek egyformán rosszul fut a szekér. Az Apple és a Samsung jobban tudta most tartani magát, és a kínaiak teljesítettek igazán gyászosan.

A Samsung az egyedüli, aki igazából még növelni is tudta a forgalmát az idei második negyedévben az egy évvel korábbi teljesítményéhez képest. A dél-koreaiak 5,6 százalékkal adtak el több Galaxy modellt, mint egy évvel korábban. Az 59,1 milliós forgalmat sikerült 62,4 millióra feltornászni. És itt különösen fontos, hogy a Galaxy S széria nagyon jól fogyott, éppen ezért a vállalat bevétele majdnem 30 százalékkal nőtt.

Galéria megnyitása

A bevételeket tekintve az Apple is elfogadhatóan szerepelt, de most nekünk az a lényeg, hogy az eladott iPhone-ok darabszáma miként alakult. Kijelenthető, hogy az Apple ugyanazt a produkciót hozta, mint egy évvel korábban. Az iPhone-okból 44,6 millió darabot adtak el áprilistól júniusig, miközben tavaly ilyenkor 44,4 milliós eredmény szerepelt a vállalat neve mellett. Ezzel a cupertinóiak 15,6 százalékra tudták növelni a piaci részesedésüket, ami számukra már egy kedvező mutató. A korábbi években ezt az időszakot 15% alatt vészelték át, és volt, hogy a Xiaomi is megelőzte.

Galéria megnyitása

Most a Xiaomi egy 25,5 százalékos visszaesésen van túl, ami meglehetősen durván hangzik. Itt és minden más kínai gyártónál is elmondható, hogy a rossz szereplést jelentős mértékben lehet arra visszavezetni, hogy Kínában idén tavasszal egy jelentősebb járványhullám söpört végig, ami miatt a kormány szigorral lépett fel, és bezárásokat rendelt el. 39,5 milliós eladással zárt a Xiaomi, szóval olyan túl nagy lemaradása nem volt az Apple mögött, de tavaly ilyenkor még a cupertinóiak előtt zárt.

Galéria megnyitása

A negyedik és az ötödik helyen az Oppo és a Vivo zárt, szokás szerint. Ezúttal a két cég helyet cserélt, a Vivo futott be negyedikként, és az Oppo szorosan a nyomában jött be az 5. pozícióban. Ezeknek az eladásai általában nagyon hasonlóan szoktak alakulni, és most sincs ez másként. 24,8 és 24,7 millió eladott okostelefonnal zárták a cégek az idei második negyedévet, miközben tavaly még 32 millió körüli darabszámokat hoztak.

A Vivo forgalma 21,8, az Oppo értékesítései pedig 24,6 százalékkal csökkentek. Ez pedig elég volt ahhoz, hogy a korábban elért 10 százalék feletti piaci részesedéseiknek búcsút mondhassanak, 8,7 és 8,6 százalékos szelet jutott most nekik a 286 millió darabszámos mobilpiaci tortából. Az Oppo eladásaiban benne van a OnePlus eredménye is mostanra.

Galéria megnyitása

Egy kicsi jó hír, hogy az egyéb gyártóknak sikerült egy kicsivel növelniük a piaci részesedésüket, de a toplista első öt helyéről lemaradt vállalatok továbbra is csak az eladások 31,5 százalékán osztoznak. Nagyon egészségtelen ebből a szempontból a helyzet, de hátha kicsit kitart a mostani javulás, és sikerülne még néhány egyéb márkának is megerősödnie. Ez mindenképpen jót tenne a piaci versenynek. Mindenesetre az egyébbe sorolt gyártók most 89,9 milliós darabszámot hoztak össze.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére