A League of Legends videojátékos mércével nézve több szempontból őskövületnek számít, hiszen kevés olyan cím van, ami bár folyamatosan fejlődve, de új rész kiadása nélkül képes lett volna ilyen hosszú ideig életben maradni. Még a World of Warcraft is nagyobb kiegészítőkre lett szabdalva, a League of Legends játékmenete viszont alig, illetve csak nagyon lassan változott meg az évek folyamán. A kliens például ugyanolyan elavult és megbízhatatlan, mint 14 évvel ezelőtt - ez mondjuk legalább állandó dolognak mondható a játékban.
A LoL megjelenése előtt az árkád stratégiai játékok uralták a piacot, mint a Command & Conquer, Warcraft 3 és a StarCraft 2. A MOBA műfaj megjelenésével viszont ebbe az egyszerűbb játékmenetet ígérő irányba indult el a játékvilág.
2024-re viszont ott tartunk, hogy ez a játék is túl komplexnek számít már, így az új játékosokat elriasztja.
A PCGamer interjút készített a Summer Game Festen Pu Liu-val, a játék rendezőjével, és ő beszélt arról, hogy a Riotnál tudatában vannak annak, hogy a League of Legends közössége kiöregszik. Szerintük manapság sokkal nagyobb a verseny a játékosok figyelméért, mint amikor először megjelent a LOL, illetve a játékosok is több kompetitív élményre vágynak, mint korábban. Sajnos azonban új játékosként a League of Legends túl nehéz és összetett, amit ráadásul a smurf fiókokkal játszó régi játékosok még nehezebbé tesznek.
Úgy látják, hogy mivel egyre kevesebb a fiatal érdeklődő, ezért a játékosbázis egyre idősebb, ami viszont már fluktuációhoz is vezet, mivel a dolgozó ember nem feltétlenül akar leülni League of Legends-szel játszani.
Mindezek ellenére van tervük a Riotnál, hogyan lehet visszanyerni a fiatal és új játékosok figyelmét, bár azt még nem tudtuk meg, hogy mi.
Nehéz lenne azonban egyelőre megmondani, hogy a Riot Games milyen módon kívánja majd elnyerni a fiatalok szimpátiáját, most ugyanis még a meglévő játékosokat is elkezdték a 175 ezer forintba kerülő skinekkel riogatni.