Shop menü

EGYRE DRÁGÁBBAN VESZÜNK MOBILOKAT, DE A CÉGEK BEVÉTELE ÍGY IS CSÖKKEN

A Counterpoint új elemzése azt mutatja, hogy az Apple zsebébe vándorol a legtöbb pénz, de összességében most nem áll jól a mobilpiac.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Egyre drágábban veszünk mobilokat, de a cégek bevétele így is csökken

A gazdasági nehézségek az okostelefonok területén úgy csapódtak le, hogy az emberek elkezdték halogatni az új készülékek vásárlását, csökkent az eladott eszközök mennyisége. A Counterpoint ezúttal egy olyan beszámolót publikált, ami a bevételek szempontjából veszi górcső alá a szegmenst.

A friss kimutatás tanúsága szerint 3 százalékkal lett alacsonyabb a harmadik negyedévben az okostelefonokból származó bevétel. Konkrét számokat nem hozott nyilvánosságra a Counterpoint, pedig mindenképpen érdekes lett volna látni számszerűsítve, hogy mekkora pénz mozgott a szegmensben. Sokkal nagyobb is lehetett volna a forgalombeli visszaesés, ha nem adnak ki az emberek több pénzt az új eszközökre, de a gyártók szerencséjére sikerült feltornászni az átlagos árakat.

Galéria megnyitása

Éves összevetésben 10 százalékkal emelkedett az átlagos mobiltelefon eladási ár. Ez főleg annak köszönhető, hogy az Apple meglehetősen nagy áremelést hajtott végre, a vásárlók pedig ezt el is fogadták. Miközben a piac teljes bevétele 3%-kal kisebb lett, az Apple 10%-kal növelni tudta a forgalmát a harmadik negyedév során. Az iPhone-ok jól hoztak a bruttó bevételt tekintve.

Szomorúan alakult a különböző gyártók részesedése a bevételekből. Egyre nagyobb az Apple dominanciája már ezen a téren is, nemcsak a profitnál, amiben hosszú ideje az Apple a koronázatlan király. A Counterpoint friss felmérése szerint a teljes bevétel 42 százaléka kötött ki az Apple-nél, miközben egy évvel ezelőtt még „csak” 37,1% volt a részesedése. Egyre kevesebb bevételből kell a konkurenciának gazdálkodnia.

Galéria megnyitása

A Samsung nagyjából egy helyben táncol a bevételek eloszlását tekintve. Ahogy egy éve, úgy most is 18% körül alakult a részarány. Az Oppo és a Vivo nagyon rosszul áll, nekik hatalmas visszaesést kellett elkönyvelnie. Egy éve még 8,1 és 8,5% szerepelt a nevük mellett, most azonba már csak a bevételek 6 százaléka jutott az Oppónak, a Vivónak pedig be kellett érnie 5%-kal.

A Xiaomi számára sem alakult túl jól a harmadik negyedév, nem tudta hozni azt, amit várt előzetesen. Ugyanakkor neki sikerült növekedni valamelyest, ami mindenképpen ez örömteli hír. Az egy évvel korábban mért 7,7 százalékos részesedését fel tudta tornászni 8,3 százalékra. Többször beszélt a cég arról, hogy egyre több felsőkategóriás okostelefont tud eladni, ami megtolhatta a bevételét. Emellett pedig azt is látni kell, hogy a cég készülékei általánosan sokat drágultak.

Galéria megnyitása

Arra is kitért a Counterpoint, hogy az 5G-s mobilokat vásárolják már a legtöbben. Minden eddiginél nagyobb mértékben költöttek ilyen készülékekre az emberek. Az eladott okostelefonokból származó bevétel 80 százalékát adták már az 5G modemmel ellátott masinák. Persze ez leginkább annak köszönhető, hogy szép lassan már csak az alsókategóriában lesznek csak 4G-s okostelefonok.

Izgalmas lesz látni, hogy mit hoz majd a 2023-as év az árak és az eladások szempontjából. Mivel a kilátások továbbra sem túl jók, az első negyedévben még mindenképpen visszaesésre kell számítani, de az év második fele már hozhat némi fellendülést. Már amennyiben nem lesz egy újabb váratlan helyzet. Ezekből bőven kijutott az elmúlt években.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére