Habár a Jurassic Worldöt most már filmként ismerjük, egykor még egy játéknak szánták ezt a nevet, a hírhedt Trespasser nyomdokaiba lépett volna. Erről Seamus Blackley, az eredeti Xbox tervezője és szellemi vezetője beszélt a minap, és részletezte kapcsolatát Steven Spielberggel is.
A Microsoft előtt Blackley még a DreamWorks Interactive-nél dolgozott, ahol a Trespasser producereként tevékenykedett. Ez a második Jurassic Park-film egyfajta folytatása lett volna 1998-ban, csak éppen PC-s játék formájában. A játék azonban a kritikusoknál és a boltokban is elbukott, többek között a rengeteg hibája miatt, de a készítők eleve túl sokat akartak, így még a legerősebb PC-ken is döcögősen futott.
Blackley elmondta, hogy ezt követően elég súlyos fenyegetéseket kapott a Jurassic Park rajongóitól, ezért döntött úgy, hogy átmegy a Microsofthoz, ahol szeretett volna eltűnni a közönség szeme elől. Ez nem annyira sikerült, hiszen ő lett az eredeti Xbox egyik atyja.
Blackley ezt követően a Capital Entertainment Group vezetője lett, ami együtt dolgozott a Creative Artist Agency (CAA) nevű ügynökséggel, ahol a fő cél az volt, hogy különböző finanszírozási modelleket találjanak ki a játékiparban. Mivel Spielberg a CAA ügyfele, ő és Blackley rendszeresen találkoztak, és együttműködtek különböző filmes és játékos projekteken.
Spielberg azonban úgy vélte, hogy Blackley sokkal jobb helyen lenne egy másfajta munkakörben.
Ezt követően Blackley kapott egy hívást a Universtól, amikor közölték vele, hogy Steven Spielberg szeretné feltámasztani a Jurassic Park-sorozatot, és ezt egy videojátékkal kezdené, ami a Trespasser egyfajta folytatása lenne. Nem sokkal később Kathleen Kennedy közölte, hogy a következőket kellene tenni:
- írni egy történeti és játékmeneti vázlatot Spielbergnek és a Universal társelnökeinek,
- és készíteni egy trailert, amit majd Spielberg megtekint.
Blackley szerint ez azt jelentette, hogy hirtelen hatalmas felelősség hárult rá: "Írtam egy történetet, ami Isla Sornán játszódott, és ahol a dinoszauruszok megszöknek a kísérleti telepekről, az embereknek pedig valahogy együtt kell élniük velük. Úgy gondoltam, hogy a közönség inkább szeretné megismerni a dinoszauruszokat, sem pedig megölni őket" - fejti ki Blackley.
Ezt követően művészekkel, programozókkal és dizájnerekkel összeraktak egy játéktervet, egy művészeti katalógust és egy történeti összefoglalót, majd elnevezték Jurassic Worldnek. Ezen kívül elkészült az előzetes is, ami később kiszivárgott:
Spielbergnek tetszett az előzetes, a történetre rábólintottak, és elindult a csapat szervezése, ám végül mégsem lett semmi a játékból. A Universal társelnökei elhagyták a céget, a különböző projektek beborultak, a játékhoz készült anyagokat pedig elküldték Frank Marshallnak, aki a későbbi Jurassic World-film producere lett.
Hogy végül mennyit használtak fel ebből a filmhez, azt egyelőre nem tudni, de Blackley szerint nem veszett teljesen kárba a munkájuk.