A Google látszólag komoly lemaradásban van a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztések tekintetében, illetve egészen pontosan a nagy nyelvi modellek és az ezekre épülő generatív MI technológiák terén. Az OpenAI az elmúlt időszakban a DALL-E, a Whisper és a ChatGPT révén folyamatosan mutatta, hogy mikre képes, a Google viszont a legutóbbi publikus bemutatójával is csak a nevetség tárgyává tette a Bard névre hallgató chatbotját. A cég viszont most azon van, hogy megmutassa, nincs itt probléma.
A GPT-4 bejelentéséhez igazodva a Google beszámolt arról, hogy már az OpenAI-hoz hasonlóan biztosítani fog olyan API-t, amivel generatív MI-t lehet különböző alkalmazásokba pakolni. Ezúttal pedig arról számolhatunk be, hogy a mesterséges intelligencia a keresőóriás különböző szolgáltatásaiban is megjelenik majd a következő időszakban. A cég saját nagy nyelvi modelljét használó megoldás jelen lesz a levelezőben, a szövegszerkesztőben, a táblázatkezelőben és más alkalmazásokban is.
Az elmúlt hónapokban egyre több helyen láttuk felbukkanni a generatív MI technológiát, és éppen ezért egyre több fejlesztőt ihlet meg a dolog. A Google pedig azzal, hogy a saját szolgáltatásaiban elkezdi ezt biztosítani, igyekszik bizonyítani, hogy az általa alkotott rendszer is hatékony segítőpartner lehet, ha a szükség úgy hozza. A Gmail esetében lehetőség nyílik majd arra, egy az MI létrehozza akár a teljes levél szövegét, ha egy válaszról van szó, akkor pedig néhány egyszerű sarokpontot megadva képes lesz a partnereknek visszaírni. Időpontegyeztetésnél csak azt kell közölni, hogy mikor ér rá az ember, a választ már megfogalmazza a szolgáltatás.
A Google a Workspace csomag keretében már számos funkciót biztosít, hogy az emberek hatékonyabban és gördülékenyebben tudjanak dolgozni. Az MI pedig erre még egy hatalmas lapáttal fog rátenni, ha minden a tervek szerint alakul. Az MI képes lesz levelezésnél vázlatokat is összeállítani, ha nem akarja a felhasznál egy teljes e-mail megfogalmazását rábízni, és kérésre priorizáltan küldi a leveleket.
A Google Dokumentumokon belül instrukciók alapján képes lesz egyedi szövegrészeket létrehozni, meglévő, de esetlen szövegeket átfogalmazni, de minden eddiginél pontosabb helyesírásellenőrzésre is alkalmas lesz a generatív MI. Elmondta a Google, hogy lehetőség lesz a szövegszerkesztés során ötletelésre használni a szolgáltatást. Ebben az esetben magához a dokumentumhoz nem nyúl, de lehet vele chatbotként beszélgetni arról, hogy mit és hogyan kellene megírni.
Igazán egyedi prezentációt szeretne készíteni? Nos, ebben is segíteni fog a Google MI-je, ugyanis lehet majd használni képek létrehozására is. Csak meg kell mondani neki, mit szeretne látni a képen az ember, és máris munkába áll a „művész”. A képeken túl akár még videót vagy hanganyagot is létre hozhat majd a mesterséges intelligencia. A Meet esetében egyedi hátterek létrehozására is lehet majd használni az újítást, és be lehet majd állítani, hogy jegyzeteljen a videohívások során.
Az irodai munka során a felhasználóknak sokszor kell adatokat feldolgozni, és már ezt is rá lehet majd bízni az MI-re. A nyers információkból képes lesz a szolgáltatás kinyerni bármit, amire éppen szükség van, elemzéseket is létre tud hozni, grafikonokat generálhat, és kontextus alapján kategorizálhat például egy táblázaton belül adatokat.
A Google a felhasználókkal közösen dolgozik majd a generatív MI kiaknázási lehetőségein a bevezetést követően. Várja majd a visszajelzéseket, hogy ezek alapján tökéletesítse és bővítse tovább a funkciókat. A vállalat kiemelte, hogy a Workspace keretei között a lehető legtöbb időt szeretnék az embereknek megspórolni, és a felhasználók tudnak irányt mutatni abban, hogy egyre jobb és jobb legyen minden kapcsolódó szolgáltatás.
A mesteréges intelligencia fejlesztésének felpörgetése egyébként mostanra több veszélyre is rámutatott. Bizony ezek a rendszerek az eddig látottak alapján nagyon sokszor képesek hibázni. A Google pedig különösen bátornak tűnik abból a szempontból, hogy a Workspace-t ruházza fel ezzel, a vállalatok számára biztosított, előfizetéses platformját. Hiszen a céges munkában felmerülő hibák, pontatlanságok súlyosabbak lehetnek, mint amikor egy mezei embernek az új Bing rosszul mondja meg egy bolt nyitvatartási idejét.