Az új generációs kézi játékkonzolok a modern alapoknak köszönhetően már elég komoly teljesítményt nyújtanak ahhoz, hogy gond nélkül elfusson rajtuk a Windows és az adott játék, és a következő generációs modellek ebből a szempontból még jobbak lehetnek, hiszen a gyártók az aktuális generáció képviselőivel próbálják kiismerni, mire van szükségük a mobil gamereknek. A megszerzett tapasztalatokat természetesen beépítik a következő generációs eszközeikbe, illetve kiegészítők szintjén is reagálhatnak majd az igényekre.
Az ASUS RoG Ally egyik boldog tulajdonosa a jelek szerint már talált is egy lehetséges fejlesztési irányt, ez pedig nem más, mint a második kijelző alkalmazásának lehetősége, akár felszerelhető kivitelben is. Mivel ilyesmi az ASUS kézi játékkonzoljához jelenleg nem áll rendelkezésre, és harmadik féltől sem lehet beszerezni erre a célra készített hardvert, a lelkes modder úgy döntött, tervez egy új hátlapot a kézi játékkonzolhoz, amelyen keresztül egy második kijelzőt rögzíthet az eszközhöz. A 3D nyomtatóval legyártott ASU RoG Ally hátlap mellé egy második kis keret is készült, ami a konkrét kijelzőt fogadja, ezt zsanéros módszerrel rögzítette, vagyis a használaton kívüli kijelzőt rá lehet hajtani a konzolra, ezáltal helytakarékosabb lesz a dizájn.
A keretbe egy Wimaxit M728-as kijelző került, amelynek alapját egy 7 hüvelykes képátlójú, 1024 x 600 pixeles natív felbontású IPS panel adja. A megjelenítő alap esetben egy HDMI porton keresztül kapcsolódhat az adott rendszerhez, viszont a RoG Ally nem rendelkezik ilyen csatlakozóval, így a rendelkezésre álló USB-C portot kellett bevetni, amire egy adapter segítségével kapcsolódhat a második panel.
Hogy miért jó a másodlagos kijelzőt? Alapjában véve azért, mert extra információk jelenhetnek meg rajta játék közben, legyen szó térképről, Discord chatről, vagy egyéb hasznos alkalmazásról. Az aktuális SoC egységek nem olyan combosak, hogy két kijelzőn is le tudják renderelni a játékot megfelelő teljesítmény mellett, de az említett funkciókhoz jól jöhet a második kijelző, hiszen ennek köszönhetően nem kell a Windows és az éppen futó játék között váltogatni, minden szem előtt van.
Azt persze érdemes kiemelni, hogy az efféle modding a jótállást veszélyezteti, mivel a kézi játékkonzolt szét kell szedni miatta, és ha véletlenül valami balul sül el, azt garanciális ügyintézés keretén belül nem igazán lehet majd rendezni. A másik negatívum az lehet, hogy a két kijelzőből álló megjelenítő rendszer jóvoltából a beépített akkumulátor sokkal hamarabb lemerül majd, kivéve, ha áramforráshoz kapcsolódik a rendszer kétkijelzős módban.
Az érdeklődők itt találják a módosításhoz szükséges 3D modelleket és a szükséges komponensek listáját, valamint a folyamat teljes leírását.