A Microsoft az utóbbi években rengeteg stúdiót vásárolt fel, ráadásul ezek nagy része olyan csapatokat takar, akik korábban egy vagy akár több VR játékot is készítettek. Ennek ellenére nem látszik hajlandóság a részükről, hogy az Xbox Series gépeket is befogják a VR világába, továbbra is csak PC-n vannak jelen és ott támogatják a technológiát saját VR rendszerükkel és néhány játékukkal.
Szakértelem pedig lenne rá, hiszen az Xbox Game Studios részét képezi már a Double Fine, a Ninja Theory, a Mojang, az InXile, a Compulsion Games, az Asobo és persze a Bethesda, akik együtt így már számtalan VR játékot készítettek korábban PC-re és konzolra egyaránt.
Ha a Microsoft tényleg nem tervez nagyon a VR-ral, akkor kicsit meglepő, hogy ismét egy VR-ral foglalkozó fejlesztőt igazoltak magukhoz.
Zack „Nibre” Fannon, az Alien: Isolation Mother VR módját, illetve a Halo MCC játékok VR módját készítette korábban, egészen addig, amíg a 343 Industries úgy nem döntött, hogy felveszi őt a csapatába mérnöknek a Halo: The Master Chief Collection fejlesztéséhez. Zack korábban nyilatkozta, hogy nagyon szeretett volna VR-ban játszani a Halo játékokkal, ezért évek óta azon dolgozott, hogy ez megvalósuljon.
A Halo VR játékot először egy Unreal Engine modként képzelte el, több pályát sikerült is átültetnie, ám időközben belevágott a Mother VR fejlesztésébe, amivel megtanulta, hogyan kell visszafejteni (reverse engineering) egy már elkészült játék kódját azért, hogy VR támogatást tehessen bele és már ezzel a tudással vágott bele ismét a Halo mod fejlesztésébe.
Nibre szerint az általa készített Halo játék mod, a ReclaimerVR jelenleg jegelve van, de ez nem jelenti azt, hogy ne dolgozna egy hivatalos VR változaton. Ez utóbbi ha Xbox-ra nem is, de talán Windows 10/Windows 11-re idővel megérkezhetne és új magasságokba emelné az amúgy is zseniális The Master Chief Collection-t.