Hamarosan itt a Summer Game Fest, alig pár órára vagyunk a június 7-én induló eseménytől. Úgy tűnik azonban, hogy annak, hogy ezt a műsort mi otthonról, kényelemből nézhetjük, bizony nagy ára van a fejlesztők oldaláról.
A házigazda és szervező Geoff Keighley többször hangoztatja, hogy az iparér szereplőiért és a játékok szeretetéért dolgozik. Ennek ellenére eseményt rengeteg kritika éri, miszerint a videojáték ipar felületes csillogását mutatja be, és nem emel szót az egész iparágat érintő leépítésekkel szemben, holott rekord profit ütötte tavaly is a legtöbb nagykiadó markát.
Az E3 halálával egyértelműen Geoff Keighley lett a videojátékos események alfája és omegája, megkerülhetetlenné vált, ennek pedig meg is kéri az árát.
Az Esquire megszerezte a Summer Games Fest tarifáját, vagyis azt az ártábláját, amivel jelentkezni lehet az eseményre, mint hirdető.
Ez alapján, ha valaki egy perces trailert szeretne megjelentetni a játékából, akkor 90 millió forintot, ha másfél perceset akkor 126 millió forintot, ha két perceset, akkor 167 millió forintot, ha két és fél perceset akkor viszont 200 millió forintot kell érte fizetnie.
A megkérdezettek szerint a tavalyi évben is ez volt a tarifa, vagyis ez azt jelenti, hogy aki videót visz a Summer Game Festre, az eszetlenül sok pénzt költött arra, hogy ott legyen.
Az iparági szereplők szerint a Summer Game Fest annyira drága, hogy sokan a fejlesztési költség többszörösét kénytelenek kiperkálni, hogy megjelenjenek. Ha ki tudják fizetni, akkor van rá esély, hogy az eladásokkal megtérül a dolog, ám sok indie fejlesztőnek és kiadónak egyszerűen lehetetlen feladat ennyi pénzt költeni akár harminc másodpercért is.
A marketing elemzők szerint ráadásul érdemes a másfél perces trailereket megcéloznia a fejlesztőknek, ugyanis az ennél rövidebbekre általában fel se figyelnek az emberek.
Jó hír azonban, hogy néhány kisebb fejlesztő így is kap pár percet, anélkül, hogy fizetniük kéne, igaz, ez megint csak kevesek kiváltsága. A fejlesztők szeretnék idén elérni, hogy Geoff Keighley beszéljen valamennyit az elmúlt időszakok elbocsájtásairól is, ami jelenleg is végeláthatatlan folyamat a játékiparon belül.