Shop menü

EGÉR ÉS BILLENTYŰZET TÁMOGATÁST KAPOTT A FELHŐS GAME PASS

Nagy hiányosságot orvosolt a Microsoft, és van még pár dolog a tarsolyukban.
Török Roland
Török Roland
Egér és billentyűzet támogatást kapott a felhős Game Pass

A Microsoft folyamatosan nyitja meg kapuit a játékosok előtt, egyre kevesebb akadályt jelent az, hogy milyen konzolt vagy PC-t vásárol az ember magának, már amennyiben az ő játékaikról van szó. Ám még mielőtt belemennénk a pletykákba, amik az Xbox címek körül keringenek, kezdjük a hírt egy megfogható újdonsággal, méghozzá az Xbox Game Pass Ultimate egér és billentyűzet támogatásával. 

A Microsoft elérhetővé tette, hogy a lent felsorolt játékok máris úgy működjenek böngészőből és az Xbox appból, mint bármilyen PC-s játék, így már akár egérrel is játszhatjuk azokat. 

  • Age of Empires 2 
  • ARK Survival Evolved 
  • Atomic Heart 
  • Deep Rock Galactic 
  • Doom 64 
  • Fortnite – Csak böngészőből fut egérrel és billentyűzettel 
  • Gears Tactics 
  • Grounded 
  • Halo Infinite 
  • High on Life 
  • Pentiment 
  • Sea of Thieves 
  • Sniper Elite 5 
  • Zombie Army 4 Dead War 

A frissítést a Halo Infinite segítségével próbáltam ki, és érdekes eredményt tapasztaltam. Míg a menüben érezhetően késett az egér a valódi mozgáshoz képest, addig játék közben ez a fajta késés szinte teljesen eltűnt, és nagyon jól reagált az egér a mozgásokra. A képminőség természetesen nem volt magas színvonalú, a gyors és reszponzív irányításnak megvan a maga ára, ám teljesen játszható élményt kaphat a felhasználó, amennyiben a szórakozás ezen módját választja. Fontos megjegyezni, hogy lehetnek olyan játékok is, mint a Pentiment, ahol lényegében tökéletes minőségű élményben lehet részünk a felhőt használva is. 

Most azonban áttérhetünk a hardver pletykákra, amiket maga Phil Spencer terjeszt.  

A most következő gondolatok egyelőre elméleti síkon léteznek, ám az Xbox vezér szájából hallva ezek bizony azt jelenthetik, hogy a jövőben ezek meg is történhetnek. Az első, hogy az Xbox idővel kézikonzol formájában is megjelenhet. A Switch, a Steam Deck, az Asus Rog Ally és a többiek sikere megihlette a Microsoftot is, így nem elképzelhetetlen, hogy új játékosok megtalálása érdekében idővel ők is készíteni fognak majd kézi játékgépeket. Egyelőre viszont azon vannak a Microsoftnál, hogy a már megjelent partnerek gépein fussanak jobban az Xboxos játékok, ennek érdekében pedig fejlesztéseket is eszközölnek. 

A másik gondolat Phil Spencer részéről pedig a külsős alkalmazásboltok érkezését sugallja az Xbox készülékekre. 

Jelenleg az Xbox, a Nintendo és a PlayStation masinák csak a gyári boltokkal működnek. Az Apple és az Epic Games harca viszont rávilágított arra, hogy ez nem biztos, hogy tisztességes versenyt eredményező felállás.  A másik probléma, hogy az Xbox, mint játék kiadó, akár konzoloktól függetlenül is működhet, ami a PlayStation és a Nintendo Switch hardvereladásokat növelheti az Xbox gépek rovására. Phil Spencer szerint viszont vonzóvá lehetne varázsolni az Xbox platformot hosszú távon azzal, ha más alkalmazásboltok is megjelenhetnének rá. 

Szerinte a Windows esetében mindenki egyértelműnek veszi, hogy bármilyen alkalmazásbolt működhet rajta, ezért is vonzó a PC, mint platform. Spencer szerint érdemes elgondolkodniuk azon, hogy miként nyithatnák meg az Xbox-ot úgy, hogy még több felhasználó és alkotó élvezhesse a platformot, ezzel pedig tovább növelve a hardver értékét. Amennyiben ez megtörténne, az Xboxon olyan alkalmazásboltok jelenhetnének meg, mint az Epic Games Store, Itch.io vagy akár a Steam is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére