Shop menü

ECO - A KÖRNYEZETTUDATOS MMO

A Strange Loop Games túlélésre építő sandbox játékában a legnagyobb ellenségünk az emberi mohóság és ostobaság lesz.
Gera Krisztián
Gera Krisztián
Eco - A környezettudatos MMO

Érdekes alapötletű MMO-n dolgozik a leginkább a Vesselrőlismert Strange Loop Games csapata. Az Egyesült Államok Oktatástudományi Intézetének támogatását élvező Eco egy online játszható, első pillantásra teljesen átlagosnak tűnő túlélőjáték lesz, ahol mint az már lenni szokott, a felhasználóknak a semmiből kell majd megteremteniük az életben maradásuk feltételeit.

Ez azonban nem csak a napról napra való életben maradást foglalja majd magában, hanem a szervereket bizonyos időközönként potenciálisan elpusztító nagyobb kataklizmák elleni védekezést is. Ha tehát tudni fogjuk, hogy pár héten belül jön az árvíz, akkor gátakat kell majd emelnünk, amennyiben pedig arról fogunk értesítést kapni, hogy meteorok közelednek, érdemes lesz föld alatti óvóhelyeket építenünk.

Mindez, bár elég érdekes, önmagában még bajosan nevezhető radikálisan újítónak. Csakhogy a legtöbb hasonló programmal ellentétben az Eco valósághűen fogja modellezni az ökoszisztéma igencsak érzékeny egyensúlyát. Így ha a játékosok nem fognak odafigyelni arra, hogy ésszerűen használják fel az erőforrásokat, előfordulhat, hogy a figyelmetlenségükkel és mohóságukkal kipusztítják majd az élővilágot. Ha mindez bekövetkezik, akkor nincs mit tenni: a program egy új világot fog generálni és mindenkinek elölről kell majd kezdenie az építkezést. A megszerzett javai ugyanis ilyenkor értelemszerűen el fognak veszni.

Hogy elkerüljük a szörnyű véget, egyéb ténykedések mellett arról is gondoskodnunk kell majd, hogy a kivágott fák helyett újakat ültessünk és hogy ne vadásszunk le több állatot annál, mint ami a szükségleteinkhez kell. Az azonos szerveren lévőknek tehát egyeztetniük kell majd a lépéseiket, és ha nem fognak mindent megtenni azért, hogy egyesült erővel túléljék a nehéz időket, akkor a sorsuk borítékolható lesz.

Mivel a fejlesztők is tisztában vannak azzal, hogy egy ilyen játék jó eséllyel magához fogja vonzani a mások szórakozását tönkretevő antiszociális elemeket, a játékosoknak módjukban áll majd védekezni az ilyen alakok ellen. A szervereken ugyanis komoly szerepe lesz a minden játékosra érvényes szavazásoknak, amikkel az érintettek kvótákat állíthatnak. Ha tehát egy közösség úgy fog dönteni, hogy napi három állatnál többet senki sem ölhet majd meg, akkor a három elejtett zsákmány elérése után lehetetlen lesz kioltani egy nyúl vagy szarvas életét.

Az emberek józan eszében bízó, vagy éppen komoly kihívást kereső felhasználók persze megtehetik majd, hogy szabályok nélkül játszanak. A szavazás-rendszer persze komoly konfliktusokat rejt magában, hiszen mások lesznek az érdekei egy favágónak, mint egy vadásznak. Így a játékosoknak meg kell majd tanulniuk alkukat kötni és az sem fog ártani, hogy ha minden esetben alaposan felmérik majd, hogy miből mennyi is kell a megmaradásukhoz.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére