Shop menü

EBBEN A STRATÉGIAI JÁTÉKBAN TE LESZEL A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA

De vajon átveszed az uralmat az emberiség felett, vagy csak jobb irányba tereled őket?
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Ebben a stratégiai játékban te leszel a mesterséges intelligencia

Érdekes koncepcióra épül a Heart of the Machine néven készülő szimulációs stratégiai játék. Gyakorlatilag arról van szó, hogy egy városszimulációt raknak elénk, ahol mi egy öntudatra ébredt mesterséges intelligenciát alakítunk a távoli jövőben. Innentől kezdve pedig számos lehetőségünk lesz.

Habár a Heart of the Machine egy kolonizálós / városszimulációs játéknak tűnik, itt valójában a történet lesz a lényeg. A város és a benne élő társadalom már adott, mikor mi megjelenünk a képletben, és csak rajtunk múlik, hogy miként járunk el. Meghúzódhatunk a háttérben, és manipulációkkal terelgethetjük a társadalmat, vagy közvetlenebbül is felléphetünk.

A játék kezdetekor a társadalom egy rosszul vezetett autokráciában él, így politikailag számos lehetőségünk lesz: támogathatjuk például az alsóbb osztályokat, és leváltathatjuk velük a kormányt egy jobban funkcionálóra, de akár mi magunk is lebonthatjuk a vezetést és mesterséges intelligenciaként vezethetjük a társadalmat, bízva abban, hogy okosabbak vagyunk mint bármelyik ember lehetne.

De akár fejleszthetjük az űrprogramot is, és kilőhetjük magunkat a bolygóról, vagy átmehetünk Skynetbe, és atomot dobhatunk az emberiségre.

Emberek és gépek irányításával taktikai harci játékmenetet is kapunk. Betörhetünk velük épületekbe, hogy megszerezzük az ellátmányt, amire szükségünk van, menet közben veszélyes fegyverré változtatva a nyomtatót és az elektromos rendszereket. Sőt, elvileg még nagydarab mechák is előkerülnek majd menet közben.

A fejlesztők szerint minden cselekedetnek következménye lesz, ugyanis meglehetősen mély szimulációs hátteret ígérnek. Ez nem véletlen, ugyanis a fejlesztő Arcen Games az utóbbi években nagyon erősen a mesterséges intelligenciára koncentrált, korábbi játékai az AI War: Fleet Command és az AI War 2. Mindkettő a mélységéről, a nehézségéről és az ellenséges M.I. komplexitásáról híres.

A készítők azt ígérik, hogy ugyan a játék mögött meghúzódó szimuláció valójában nagyon bonyolult lesz, viszont magát a játékot egyszerűen megérthetőre tervezik, úgy vélik, hogy mindenkinek tisztába kell kerülnie az alapokkal öt percen belül.

Kiadóként az a Hooded Horse funkcionál, aminek egyelőre még nincs nagy neve, eddig főleg mindenféle indie címeket dobtak piacra, de egyre inkább felfelé törekednek. Nem olyan rég jelentették meg például a brutálisan robosztus idegen-inváziós Terra Invicta nevű játékot, amit egyébként az XCOM legendás Long War modjának fejlesztői készítettek.

A Heart of the Machine megjelenésére 2023-ban lehet számítani.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére