Shop menü

DUOLINGO: A POPKULTÚRA VOLT IDÉN A NYELVTANULÁS MOZGATÓRUGÓJA

A legnépszerűbb nyelvoktató alkalmazás érdekes információkkal rukkolt elő az idei év különböző, nyelvtanulási szokásait illetően.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Duolingo: A popkultúra volt idén a nyelvtanulás mozgatórugója

Sok online szolgáltatás igyekszik érdekes statisztikai adatokkal szolgálni az év végéhez közeledve, és a Duolingo is beállt most a sorba. Ennek köszönhetően megtudhattuk, hogy a platformot használók körében mi az, ami leginkább nyelvtanulásra tudja sarkallni az embereket 2021-ben.

Sorozatok, zenék és rövid videók lettek ebben az évben a legjobb ösztönző dolgok a Duolingo közösségében. Egyebek mellett azt is megtudhattuk, hogy az év kifejezése az „I am mentally exhausted”, vagyis a „Mentálisan kimerültem” lett. Ez pedig valószínűleg eléggé jól jellemzi napjainkban a társadalmat.

Galéria megnyitása

A piacvezető nyelvoktató platform folyamatosan gyűjt statisztikai adatokat arról, hogy a felhasználók milyen szokásokat követnek, honnan szerzik az inspirációt, és így tovább. Annak köszönhetően pedig, hogy már jóval több mint 500 millió felhasználóval rendelkezik, mondhatni a teljes piacra kiváló rálátása van. A szolgáltatás keretei között az emberek már 106 különböző nyelvtanfolyamon vehetnek részt 40 nyelven, és mint az ismeretes, Magyarországon is kifejezetten nagy népszerűségnek örvend ez.

A legnépszerűbb nyelvek ötös listáját 2021-ben a spanyol, az angol, a francia, a japán és a német alkotta. Ezen a téren nagy meglepetés nincs, ami érdekesebb része a statisztikának ezen a téren, hogy a koreai nyelv tanulására való hajlam hatalmasat ugrott. Elképesztően sokan kezdtek új nyelveket tanulni a pandémia alatt, a járvány miatt megnövekedett otthon eltöltött időt sokan igyekeztek önképzésre is hasznosítani.

Galéria megnyitása

A Duolingo alapvetően okostelefonokra fókuszál, így az a része a vállalat statisztikájának, hogy az embereknek a 80 százaléka mobilon használja, azért nem feltétlenül tükrözi azt, hogy ez az elsődleges tanulási felület. Az viszont már érdekesebb, hogy az embereknek több mint a kétharmada valamilyen kulturális esemény alapján szerzett inspirációt.

A Z generáció tagjainak a körében kiugróan magas a TikTok hatása is, a legfiatalabb közönségnél 40 százalék környékére lehet tenni azoknak az arányát, akik a rövid videók megértése miatt szeretnének jobban beszélni egy-egy nyelvet, általánosan pedig az embereknek a 29 százaléka mondta azt, hogy a TikTokot motiválónak találták.

A felhasználók 37 százaléka azt követően kezdett spanyolul tanulni, hogy megnézte A nagy pénzrablás című sorozatot, most pedig minden negyedik ember, aki koreai tanulásba fogott, a Squid Game (Nyerd meg az életed) hatására tette ezt. A francia leckéket elkezdők körében pedig az Emily Párizsban sorozat hódít, minden ötödik tanulót, tehát az emberek 20 százalékát ugyanaz a sorozat ösztönözte.

Kifejezetten jól szerepeltek az idei évben az ázsiai nyelvek, így eshetett az meg, hogy japán leckéket többen vettek, mint például olaszt, ami eléggé meglepte a fejlesztőket. A koreai nyelv iránt mutatott érdeklődés növekedett a legjobban, számos országban ennek a tanulótábora ugrott meg leginkább. Kínai nyelvet pedig már többen tanulnak a Duolingo keretei között, mint portugált vagy oroszt. A vállalat kimutatásai szerint a K-pop és más ázsiai zenei irányzatok globális térnyerése is hozzájárult az idei trendekhez.

Magyarország több kiemelt sikert is el tudott érni a Duolingo elemzésében. A magyarok ott voltak a legaktívabbak között a csehekkel, japánokkal, fehéroroszokkal és németekkel karöltve. Bár azt is hozzá kell tenni, hogy tavaly még jobban szerepeltünk, akkor harmadikok lettünk, most pedig az ötödik helyen zártunk.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére