Sok online szolgáltatás igyekszik érdekes statisztikai adatokkal szolgálni az év végéhez közeledve, és a Duolingo is beállt most a sorba. Ennek köszönhetően megtudhattuk, hogy a platformot használók körében mi az, ami leginkább nyelvtanulásra tudja sarkallni az embereket 2021-ben.
Sorozatok, zenék és rövid videók lettek ebben az évben a legjobb ösztönző dolgok a Duolingo közösségében. Egyebek mellett azt is megtudhattuk, hogy az év kifejezése az „I am mentally exhausted”, vagyis a „Mentálisan kimerültem” lett. Ez pedig valószínűleg eléggé jól jellemzi napjainkban a társadalmat.
A piacvezető nyelvoktató platform folyamatosan gyűjt statisztikai adatokat arról, hogy a felhasználók milyen szokásokat követnek, honnan szerzik az inspirációt, és így tovább. Annak köszönhetően pedig, hogy már jóval több mint 500 millió felhasználóval rendelkezik, mondhatni a teljes piacra kiváló rálátása van. A szolgáltatás keretei között az emberek már 106 különböző nyelvtanfolyamon vehetnek részt 40 nyelven, és mint az ismeretes, Magyarországon is kifejezetten nagy népszerűségnek örvend ez.
A legnépszerűbb nyelvek ötös listáját 2021-ben a spanyol, az angol, a francia, a japán és a német alkotta. Ezen a téren nagy meglepetés nincs, ami érdekesebb része a statisztikának ezen a téren, hogy a koreai nyelv tanulására való hajlam hatalmasat ugrott. Elképesztően sokan kezdtek új nyelveket tanulni a pandémia alatt, a járvány miatt megnövekedett otthon eltöltött időt sokan igyekeztek önképzésre is hasznosítani.
A Duolingo alapvetően okostelefonokra fókuszál, így az a része a vállalat statisztikájának, hogy az embereknek a 80 százaléka mobilon használja, azért nem feltétlenül tükrözi azt, hogy ez az elsődleges tanulási felület. Az viszont már érdekesebb, hogy az embereknek több mint a kétharmada valamilyen kulturális esemény alapján szerzett inspirációt.
A Z generáció tagjainak a körében kiugróan magas a TikTok hatása is, a legfiatalabb közönségnél 40 százalék környékére lehet tenni azoknak az arányát, akik a rövid videók megértése miatt szeretnének jobban beszélni egy-egy nyelvet, általánosan pedig az embereknek a 29 százaléka mondta azt, hogy a TikTokot motiválónak találták.
A felhasználók 37 százaléka azt követően kezdett spanyolul tanulni, hogy megnézte A nagy pénzrablás című sorozatot, most pedig minden negyedik ember, aki koreai tanulásba fogott, a Squid Game (Nyerd meg az életed) hatására tette ezt. A francia leckéket elkezdők körében pedig az Emily Párizsban sorozat hódít, minden ötödik tanulót, tehát az emberek 20 százalékát ugyanaz a sorozat ösztönözte.
Kifejezetten jól szerepeltek az idei évben az ázsiai nyelvek, így eshetett az meg, hogy japán leckéket többen vettek, mint például olaszt, ami eléggé meglepte a fejlesztőket. A koreai nyelv iránt mutatott érdeklődés növekedett a legjobban, számos országban ennek a tanulótábora ugrott meg leginkább. Kínai nyelvet pedig már többen tanulnak a Duolingo keretei között, mint portugált vagy oroszt. A vállalat kimutatásai szerint a K-pop és más ázsiai zenei irányzatok globális térnyerése is hozzájárult az idei trendekhez.
Magyarország több kiemelt sikert is el tudott érni a Duolingo elemzésében. A magyarok ott voltak a legaktívabbak között a csehekkel, japánokkal, fehéroroszokkal és németekkel karöltve. Bár azt is hozzá kell tenni, hogy tavaly még jobban szerepeltünk, akkor harmadikok lettünk, most pedig az ötödik helyen zártunk.