A javítás jogának biztosítása és az otthonjavítási lehetőség megadása felé több gyártó is elindult az elmúlt években, aminek akár látványos eredményei is lehettek volna, de semmi ilyenről nem beszélhetünk. Pedig a törvényhozók is ebbe az irányba próbálják terelni a technológiai szereplőket, de a jelek szerint ennek nem sok hatása van.
Az elmúlt években az iFixit több vállalattal is megállapodást írt alá, melynek keretében az iFixit segítheti a felhasználókat abban, hogy sajátkezűleg, otthon megjavítsák a készülékeik egyszerűbb hibáit. Elfáradt akkumulátor, törött kijelző, ilyen dolgokra kell elsősorban gondolni. Ez egy örömteli dolog, és azt lehetett gondolni, hogy jó irányba haladunk, de a jelek szerint azért nincs minden a legnagyobb rendben ezekkel az együttműködésekkel.
A Samsung és az iFixit két évig dolgozott együtt, és most az iFixit arra jutott, hogy nincs értelme tovább folytatni a Samsunggal ezt az együttműködést. „A Samsung javíthatósághoz való hozzáállása nincs összhangban a mi elképzeléseinkkel, a küldetésünkkel.” – jelentette ki az iFixit vezérigazgatója, Kyle Wiens. Nagyon keményen beleállt a Samsungba az iFixit, ami azért nem megszokott ebben a világban még akkor sem, ha a feleknek megromlik a viszonya.
A mobiltelefonok és más eszközök javítására szakosodott cég szerint a Samsungot egyáltalán nem foglalkoztatta, hogy ezen a téren előrelépéseket tegyen. Miközben a Motorolával, a Google-lel és a HMD-vel jól mennek a dolgok, a Samsunggal képtelen volt közös nevezőre jutni a z iFixit. Azt érzékelték, hogy a dél-koreaiak inkább azt szeretnék, hogy a meghibásodott készülékek helyett újat vásároljanak az emberek, és ne javítgassák ezeket a termékeket saját szakállukra.
Igyekezett leszögezni az iFixit, hogy ennek a döntésnek nem lesz negatív hatása az üzletükre. Ugyanúgy minden eszközt és alkatrészt biztosítani fog a Samsung Galaxy okostelefonokhoz, mint ahogy tette azt eddig is más gyártók, így például az Apple készülékeinél.
A Samsung annyira drágán árazta be az alkatrészeket, hogy nem volt gazdaságos a mobilok javítása gyári alkatrészekkel.
Az iFixit elsősorban azt emelte ki problémaként az együttműködést illetően, hogy a partnere olyan magas árat szabott ki a cserealkatrészek értékesítésekor, amit nem lehetett komolyan venni. Láthatóan az volt a célja a vállalatnak, hogy inkább egy új okostelefon megvásárlása felé terelje az embereket, minthogy otthon nekiálljanak megjavítani maguknak a meglévő mobiljukat. Az akkumulátort például hivatalosan kizárólag a kijelzővel együtt hajlandó eladni a felhasználóknak, mivel ezek össze vannak ragasztva.
Az újabb termékek alkatrészeihez hivatalos forrásból nehéz volt hozzáférni, ami ugyancsak megnehezítette a javítási lehetőség biztosítását. Ezen felül azt is hozzátette az iFixit, hogy a 2 év alatt egyáltalán nem látták annak jelét, hogy az újabb termékek szerelhetőségén bármit egyszerűsítene a cég. Ebből is arra a következtetésre jutottak, hogy a Samsung egyszerűen nem gondolja komolyan azt, amiért a javításra szakosodott cég dolgozik.
Ezek együtt már éppen elegendőnek bizonyulhattak a szakításhoz, de vannak olyan kiszivárgott információk, amik még egy további problémát is feltárnak. A 404 Media hozta le, hogy állítólag a Samsung elvárta az iFixittől, hogy a vásárlói adatait megossza a céggel. Igényt tarthatott a Samsung az ügyfelek nevére, elérhetőségeire, címére, egyaránt, de még arra is, hogy pontosan milyen alkatrészeket vásárolnak meg hivatalosan. Az iFixit azonban nem szeretett volna vásárlói információt kiadni a partnereinek.
A Samsung állítólag nagyon komoly hadjáratot folytat azokkal szemben, akik nem gyári alkatrészeket használnak javításhoz, és a szervizeknek is a körmére néz. Eléggé vad állításokat lehet hallani a mostani ügy folyományaként. Bizonyos esetekben a Samsung állítólag még arra is képes, hogy kiszereltette a harmadik féltől származó alkatrészeket. Annak ellenére, hogy egyébként semmilyen törvény nem tiltja azt, hogy az emberek utángyártott komponensekkel javítsanak mobilokat.