Shop menü

DIRT 5 - SARAZNI MÉG MINDIG JÓ

A Codemasters legújabb ralis játéka pont azt a könnyed szórakozást hozza, amit a sorozat korai részeiből megszoktunk.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Dirt 5 - sarazni még mindig jó

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

A Codemasters továbbra is megbízhatóan pumpálja ki magából a különböző autós sorozatainak új részeit, nem csoda, hogy a Take-Two fel is vásárolta őket. Az új Dirt ezúttal nem a sorozatot eddig készítő csapat, hanem a Codemastersen belül egy másik brigád munkája, de ez túlzottan nem látszik meg a végeredményen, ha csak azt nem vesszük, hogy visszakanyarodtak némileg a széria korábbi darabjaihoz, főleg a második részhez.

A Dirt 5 alapvetően messze nem egy szimulátor, hanem egy könnyed, szórakoztató autókázás.

A játék jelentős részében különböző körversenyeket teljesítünk majd, leginkább sáros vagy jeges pályákon, különböző off-road járgányokat irányítva. A változatosságra nem lehet sok panasz, számos különböző ország által inspirált, különböző környezetbe helyett pályán tehetjük próbára magunkat, és ezek látványvilágát is jól eltalálták.

Amikor éppen nem körversenyeket nyomunk, akkor két másik fő csapásirány létezik a Dirt 5-ben: a Rally Raid eseményeknél egyik pontból kell versenyeznünk a másikba, míg a Path Finder esetében egy nehezebb terepen kell utat keresnünk magunknak a célig. Ezen kívül nem maradt ki a sorozat egyik kedves eleme, a Gymkhana sem, amit valószínűleg senkinek nem kell komolyabban magyarázni.

Galéria megnyitása

Valójában ha csak az események elnevezéseit nézzük, akkor a játék többfélét jelöl meg mindenféle fantázianévvel, de ezek csak kisebb-nagyobb variációi az alap versenyeknek, szóval az egyedi megnevezés egyáltalán nem indokolt, a gyakorlatban ettől nem lesz sokkal változatosabb az anyag.

A Dirt 5 legfontosabb része természetesen a karrier mód, amit ezúttal egyfajta podcastos köntösben tálalnak. Szinkronszínészként jelen van Nolan North és Troy Baker (úgy látszik, ők lassan kihagyhatatlanok minden játékból), de túl sokra nem kell számítani. Igazából annak örültem leginkább, hogy nem vett el túl sok időt a versenyzéstől. 

A karrier módon 4-5 óra alatt végig lehet szaladni, miközben gyűjtögetjük az XP-t, de persze aki alaposabb szeretne lenni, és minden létező eseményt teljesít, annak a sokszorosa jöhet ki játékidőben. Viszont elkerülhetetlen, hogy körülbelül 10 óra tájékán tényleg elfogyjon az egyébként alapvetően nem rossz változatosság, így onnantól már egyre inkább felfigyelhetünk majd az ismétlődésekre. Ez persze a versenyek izgalmából semmit nem vesz el, csak érdemes megjegyezni.

Galéria megnyitása

De ha már változatosság: le a kalappal a Codemasters előtt, ugyanis rengeteg különböző autókategóriát vonultat fel a játék, kezdve az elektromos Volkswagentől a Ford F-150 Raptoron át az olyan klasszikus raliautókig, mint a '90-es évekbeli Subaru Impreza. Ebben a tekintetben tehát semmi panasz nem érheti a ház elejét, és mindegyik pont elég eltérően viselkedik ahhoz, hogy még a hasonló események is új színezetet kaphassanak.

A vezetési modell  teljes mértékben az árkádos oldalon van, látványos és könnyen kivitelezhető erőcsúsztatásos kanyarvételekkel, azonban elég nehéz olyan hibát véteni, hogy az autó elszálljon a fenébe. Oda kell azért figyelni és ki kell tapasztalni a különböző járgányokat, de szimulátoros bonyolultságról nincsen szó. De mélységek azért vannak, és habár a játékba könnyű belevágni, azért nem túl egyszerű nagyon jónak lenni benne.

Még mielőtt elfelejteném: idő-visszatekerés ezúttal nincs, de ehhez a könnyedebb vezetési modellhez talán nem is kell.

A játékban helyet kapott még egy pályaszerkesztő is, amivel viszonylag könnyen lehet látványos dolgokat készíteni és megosztani, meg persze letölteni a többiek kreálmányait, amik között már most akadnak elképesztően jó alkotások. És persze ott van a multiplayer mód is, ami egyrészt működik offline, osztott képernyőn, másrészt pedig online is.

Galéria megnyitása

Ez utóbbi jelenleg még egy kicsit félkésznek tűnik: nem kereshetőek az online lobbik, nem határozható meg, hogy milyen pályákon, milyen járművekkel szeretnénk nyomulni, és minden verseny után egy új lobbit kell keresnünk. És sajnos nem lehet privát lobbikat sem csinálni, de állítólag ez később egy frissítés formájában meg fog érkezni.

Akárhogy is, a Dirt 5 nagyon élvezhetőre sikerült. Egészen jól néz ki, a versenyek és körítés látványosak, a vezetési modell élvezetes. Nagyon sokáig a változatossággal sem lesz gond, de aki sok időt tölt el egy autós játékkal, annak valószínűleg bármelyik más címben elkerülhetetlen lenne, hogy repetícióba ütközzön. Ez alapján tehát ajánlható mindenkinek, aki könnyed ralizásra vagyok, akik viszont a Dirt Rally-vonal folytatását várták ebben a címben, azok kerüljék el.

Összefoglalás

Szerzői értékelés

Könnyed, szórakoztató ralis anyag, ami nem is akar többnek látszani.
Kellemes látvány, rengeteg különböző autótípus, jól megítélt árkádos vezetési modell.
Eleinte nagyon változatos, de ez később megkopik, az online multiplayer pedig még hagy kívánnivalót maga után.

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére