A hardveres gyorsítással működő raytracing területén jelenleg egyeduralkodó az Nvidia, ugyanis jelenleg csak a Turing architektúra köré épülő megoldások támogatják e funkciót. Ez nem lesz mindig így, hiszen előbb-utóbb az AMD is előrukkol saját megoldásával a témában, erre pedig már nem is kell túl sokat várni, hiszen a következő generációs, RDNA2 architektúra köré épülő videokártyák már támogatni fogják a funkciót. És valószínűleg ugyanez a helyzet az Intel Xe architektúrája köré épülő videokártyákkal is, amelyek a korábbi tervek szerint idén nyáron mutatkozhatnak be, ám a globális koronavírus-járvány miatt nincs kizárva, hogy e területen is lesz némi csúszás.
No de térjünk vissza hírünk főszereplőjéhez, az AMD által nemrégiben elérhetővé tett technológiai demóhoz, amely megmutatja, milyen teljesítményre képes egy RDNA2 architektúra köré épülő GPU, amennyiben DirectX RayTracing funkcióra kerül sor. A demó egyébként a DirectX 12 Ultimate API köré épül, ami igazából nem is egy új API, csak egy összegző csomag, ami tartalmaz négy fontos újítást, ezzel jelentősen közelebb kerülnek egymáshoz a PC-k és a játékkonzolok, ahogy korábbi hírünkben már megírtuk.
A demó mögött dolgozó rendszer paramétereiről sajnos nem esett szó, az viszont biztos, hogy a videóban látható jelenetek bőven tele lettek szórva tükröződő felületekkel, azaz üveggel és polírozott fémmel, vagyis eléggé nagy erőforrás-igénye lehet a techdemónak. Ez persze azért már a túlzás kategóriába esik, hiszen túlságosan giccsessé varázsolja a játékot, viszont mivel demóról van szó, nincs ebben semmi meglepő: meg akarták mutatni, mire képes az RDNA2 alapú hardver.
A fejlesztők számára mindenképpen jó hír lehet, ha ennyire sok felületen lehet egyszerre alkalmazni a sugárkövetést egy RDNA2 alapú rendszer esetében, viszont azt is meg kell jegyezni, hogy a demó nem fut teljesen tökéletesen simán, némi akadozásra fel lehet figyelni. A videó esetében 26 FPS körüli sebesség látszik, néhány képkocka pedig kétszer, illetve akár háromszor is megismétlésre kerül, ami fura. Nincs kizárva, hogy nem végleges hardveren fut a demó, így a teljesítmény kisebb, mint a kereskedelmi forgalomba kerülő termékeknél. Egyébként a YouTube különböző akciókkal próbálja elérni, hogy kisebb legyen a sávszéleség-foglalás, ugyanis jelenleg eléggé leterheltek a hálózatok, hála a koronavírus miatt elrendelt tömeges home office-nak, illetve a több szabadidővel rendelkező felhasználóknak, ám ebben az esetben nem igazán erről lehet szó, hiszen ezen a téren a bitráta-csökkentéssel lehet eredményeket elérni.
Hogy az RDNA2 architektúra köré épülő videokártyák megjelenésével több sugárkövetést alkalmazó játék jelenik-e meg? Egyelőre rejtély, ám a piac bővülésével kétségkívül több fejlesztő szán majd energiát a funkció támogatására, amennyiben az általa kínált előnyök elég nagyok ahhoz, hogy megérje foglalkozni a DirectX RayTracing támogatással.