A 3Dmark megkapta a DirectX 12 Ultimate API még hiányzó részének támogatását is, így a DirectX Ray Tracing, Mesh Shading, illetve Variable Rate Shading funkció mellett most már a Sampler Feedback előnyeinek kimutatására is készült egy Feature Test, amelynek köszönhetően egyértelműen látható, mekkora előnyt kínál az újítást, már ami az FPS értékeket és a memóriahasználatot illeti.
A Sampler Feedback egy rendkívül fontos funkció, amivel a VRAM kihasználtságát lehet optimalizálni, méghozzá igen komoly mértékben. Ez lényegében a textúrafelhasználást „forradalmasítja”, ugyanis képes pontosan megjósolni, az adott textúrára mikor lesz szüksége a játéknak, így spórolhat a VRAM-mal. A korábbi megoldásoknál, amikor a Sampler Feedback még nem állt rendelkezésre, a rendszernek ki kellett találnia, mely textúrarészletekre lehet szükség a közeljövőben, éppen ezért sokkal több textúrát tárolt el a VRAM-ban, mint amennyit ténylegesen felhasznált a játékmotor, így a VRAM kihasználtsága nem volt optimális – olyan textúrák is szép számmal készülhettek, amelyekre végül nem volt szükség.
A Sampler Feedback hatékonyságát egy korábbi Microsoft demó már szemléltette, ahol az új funkciónak köszönhetően 524,288 KB helyett mindössze 51,584 KB-nyi VRAM felhasználására volt szükség, ami igen komoly előrelépésnek tekinthető. Ott persze maximálisan kijöttek a Sampler Feedback előnyei, hála a speciálisan megalkotott színpadnak és az optimális körülményeknek, játékok alatt viszont ennél kisebb előnyre lehet számítani, legalábbis eleinte.
A ComputerBase munkatársai már ki is mérték, mennyit hoz a Sampler Feedback funkció egy Radeon RX 6800 XT és egy GeForce RTX 3080 esetében: nagyságrendileg 5%-ot gyorsult az a rendszer, amelynél aktív volt a Sampler Feedback, ami ugyan nem tűnik soknak, de mindenképpen üdvözlendő. Az optimális VRAM felhasználásból a kevesebb VRAM-mal rendelkező videokártyák sokat profitálhatnak majd, hiszen a funkció esetenként ahhoz is hozzájárulhat, hogy a rendszer pont ne fusson ki a VRAM-ból, amire Sampler Feedback nélkül éppen sor kerülne.
A teszt esetében lehetőség van a Sampler Feedback ki- és bekapcsolására, így remekül összehasonlíthatóak az egyes módokban elérhető sebességek. Maga a teszt a 3DMark Advanced és a 3DMark Professional kiadások mellé ingyenes frissítésként jár, utóbbi esetben azonban érvényes éves licencre is szükség van. A 3DMark tesztcsomag innen tölthető le, az Advanced kiadás ára éppen 24,99 euró.