Shop menü

DINAMIKUS FELBONTÁS JELENT MEG A STEAM VR-BAN

Erre azért van szükség, hogy tartani lehessen a 90 FPS-es szintet, ami a gördülékeny vizuális élmény előfeltétele. A skálázás felfelé és lefelé is működik.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Dinamikus felbontás jelent meg a Steam VR-ban

A Valve új renderelési képességgel bővítette a virtuális valóságot kiszolgáló Steam VR környezetet, ez pedig nem más, mint az automatikus felbontás-váltás képessége. Lényege, hogy az aktuális rendszerterheléstől függően mindig törekszik a szoftver az előre meghatározott teljesítményszint tartásához.

Galéria megnyitása

Az ideális sebesség 90 FPS, amit gyengébb hardverrel sokkal nehezebb tartani, mint a 60 FPS-t, így a terhelés csökkentése érdekében automatikusan csökkenhet a felbontás, ha az adott folyamat ezt indokolja. Felhasználói beavatkozásra nincs szükség, a felbontás váltogatása teljesen automatikusan, transzparens módon történik. Ez a gyengébb rendszerek számára nagy segítség a „játszható” sebesség megtartásához, ugyanakkor a csúcskategóriás hardverek is profitálhatnak a funkcióból.

Galéria megnyitása

Nagyobb teljesítményű konfiguráció esetén ugyanis előfordulhat, hogy a sebesség több, mint elég, és ilyenkor a rendszer elkezd nagyobb felbontást használni, és azt skálázza vissza, tulajdonképpen supersamplinges élsimítást használva ezzel.

A Steam VR új funkciójához a fejlesztőknek semmiféle támogatást nem kell hozzá implementálniuk. Hasonló megoldásokkal már eddig is találkozhattunk a játékiparban (sok modern motor képes dinamikus felbontást használni), most pedig a VR világába is megérkezett a funkció.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére