A Valve új renderelési képességgel bővítette a virtuális valóságot kiszolgáló Steam VR környezetet, ez pedig nem más, mint az automatikus felbontás-váltás képessége. Lényege, hogy az aktuális rendszerterheléstől függően mindig törekszik a szoftver az előre meghatározott teljesítményszint tartásához.
Az ideális sebesség 90 FPS, amit gyengébb hardverrel sokkal nehezebb tartani, mint a 60 FPS-t, így a terhelés csökkentése érdekében automatikusan csökkenhet a felbontás, ha az adott folyamat ezt indokolja. Felhasználói beavatkozásra nincs szükség, a felbontás váltogatása teljesen automatikusan, transzparens módon történik. Ez a gyengébb rendszerek számára nagy segítség a „játszható” sebesség megtartásához, ugyanakkor a csúcskategóriás hardverek is profitálhatnak a funkcióból.
Nagyobb teljesítményű konfiguráció esetén ugyanis előfordulhat, hogy a sebesség több, mint elég, és ilyenkor a rendszer elkezd nagyobb felbontást használni, és azt skálázza vissza, tulajdonképpen supersamplinges élsimítást használva ezzel.
A Steam VR új funkciójához a fejlesztőknek semmiféle támogatást nem kell hozzá implementálniuk. Hasonló megoldásokkal már eddig is találkozhattunk a játékiparban (sok modern motor képes dinamikus felbontást használni), most pedig a VR világába is megérkezett a funkció.