A 2013-as Blizzconról természetesen nem maradhatott el a Diablo 3 2014-ben érkező kiegészítője, a Reaper of Souls se, melyről új infók láttak napvilágot.
A Diablo 3-at sokszor érte kritika amiatt, mennyire egyhangúak a pályái, alig van tényleges randomizálás, köszönhetően a nagyon erősen scriptelt történetmesélésnek és a kevés pályaelemnek. Ezt igyekszik kijavítani a kiegészítő új Adventure módja, ami a korábbi fejezetekre osztás helyett sokkal jobban hasonlít az előző rész rendszerére. A történettől függetlenül megnyílik számunkra az egész világ annak összes waypointjával együtt, melyek között ezúttal már szabadon utazhatunk, ráadásul lista helyett egy térképen választhatjuk ki, hová szeretnénk menni.
Hogy ne csak a szörnyeket öljük, az Adventure mód kapott két új lehetőséget: az egyik a vérdíjak (Bounties) rendszere, melyben időnként egy-egy nevesített szörnyet kell eltennünk láb alól, vagy teljesen ki kell takarítanunk egy dungeont, esetleg végre kell hajtanunk egy feladatot. A másik új feature a Nephalem Rift, ami teljesen véletlenszerűen generált dungeonokat jelent, letisztult lootrunokat, ahol csak a kincsek vadászata a cél, igazi régimódi stílusban. Itt minden addig ismert szabály felborul: a szörnyek más tulajdonságokat kapnak, változhat a lények száma, plusz kisorsolódhatnak a karakter számára kedvező hatások (pl. aurák) is.
A Paragon rendszer is kap egy alapos átdolgozást. Ezentúl már egy játékos összes azonos típusú karakterére kiterjed a Paragon szint (tehát külön a Normal, és külön a Hardcore karakterekre). A Paragon szintlépésért kapott pontok gyűjtése pedig nem csak maximum szinten kezdődik, hanem már minden szintlépéskor, ráadásul a szintek száma sincsen maximalizálva. A kapott pontokkal a karaktereinket támadását, védekezését, alap tulajdonságait fejleszthetjük, külön-külön felhasználva az összes mennyiséget. A korábbi rugalmas mentalitáshoz igazodva ezeket a pontokat is bármikor újraoszthatjuk.
A fent leírtak minden platformon egyformán érvényesek, azonban van, ami csak a PS4 tulajokra vonatkozik. Először is, egyedül ők vásárolhatnak Ultimate Evil Editiont, amely magában foglalja az alapjátékot és a kiegészítőt is.
Néhány furcsa szociális újítást is kap a PS4 változat: itt debütál az Avenger Kills rendszer, melyben ha egy speciális lény megöli a karakterünket, akkor szintet léphet, majd egy portálban eltűnve később felbukkanhat egy barátunk játékában. Ekkor ő elsötétedő égbolt közepette kap egy üzenetet, miszerint a mi gyilkosunk megérkezett az ő világába. Ha őt is sikerül megölnie, akkor tovább erősödik, és átugrik egy másik játékoshoz, és így tovább. Ha azonban a szörny húzza a rövidebbet, akkor mindkét játékos (a korábban megölt és a "bosszúálló") kap egy jutalom tárgyat. Ha túlságosan erőssé válna a lény a több gyilkolás miatt, akkor valószínűleg egyszerűen visszavonul majd.
A másik szociális újítás az ajándékok rendszere: ha esik egy Legendary tárgy, akkor automatikusan kapunk egy másik (Rare vagy Legendary) tárgyat, melyet el kell ajándékoznunk a nevében jelzett barátunknak, mert csak ő használhatja azt.
Mit is mondhatnánk... A Reaper of Souls körülbelül az lehet a Diablo 3 számára, mint ami a Lord of Destruction volt a Diablo 2-nek. Ezzel talán egy olyan játék válhat a harmadik epizódból, amilyennek kezdettől fogva lennie kellett volna. A Torchlight 2-es hatásokat (különösen az Adventure módban) nem lehet letagadni, azonban talán pont ez adja meg végre azt az igazi móka-faktort, amire oly nagy szüksége van a Blizzard üdvöskéjének.