Diablo 2: Resurrected - mire lehet számítani a felújított klasszikustól?

Lesznek például új kényelmi funkciók, de akár ki is kapcsolhatjuk őket.

Diablo 2: Resurrected - mire lehet számítani a felújított klasszikustól?

Az idei BlizzCon alkalmával a Blizzard végleg és egyértelműen felült a nosztalgiavonatra, és a Burning Crusade Classic mellett megkapjuk a feltámasztott Diablo 2-t is.Persze, ezúttal egy remasterről van szó, de azért mégiscsak egy húsz éves játékot rántottak elő a fejlesztők. Nagy újdonságokra azért kell számítani több területen is, azonban a végső cél, hogy a lehető legjobban visszaadják az eredeti játék hangulatát.

"Nem visszafejteni akarjuk az eredeti játékot és újraépíteni, hogy úgy tűnjön, mintha a Diablo 2 lenne, hanem ez konkrétan a Diablo 2. Ugyanaz az alapvető játékmenet, a történet, és a szinkronszínészek által rögzített hangokon sem változtattunk" - mondja a Gears of War csapatából a Blizzardhoz igazolt Rod Fergusson.

Ezzel együtt azért újdonságok akadnak bőven, amiken érdemes végigmenni, ugyanis érdekes lesz, mennyire befolyásolják majd az eredeti élményt.

Az első és talán legfontosabb, hogy a játék alá egy teljesen új 3D-s engine került, ami modern, fizikai alapú renderelést használ, és teljesen új animációk, modellek és textúrák kapcsolódnak hozzá. Teljesen dinamikus bevilágítást ígérnek a készítők, és persze támogatott lesz a 4K-s felbontás valamint a magas képfrissítési sebesség.

A Diablo 2: Resurrected kap egy teljesen új Dolby 7.1-es hangzást is, ezen a ponton azonban fontos megjegyezni, hogy itt "csak" a keverés új, maguk a hangeffektusok a régiek. "Azt szeretnénk, ha jobban átjönne a világ atmoszférája, a szél süvítése a sivatagban, vagy éppen a dzsungel zajai. Ugyanakkor az ikonikus hangokon nem változtatunk, így amikor egy koponyát berakunk egy foglalatba, vagy egy italt az övre csatolunk ugyanazokat a megszokott hangokat halljuk majd. Ez nagyon fontos, hiszen ezek szinte pavlovi reflexeket váltanak ki a rajongókból" - mondja Fergusson.

Ami azonban az eredeti játék legendás átvezetőit illeti, nos, azokat teljesen újracsinálták.

Itt tehát nem az eredeti anyagot újították fel valamilyen módon, hanem mind a 27 percnyi CGI-t teljesen újra elkészítették a legmodernebb technológia segítségével. Érdekes, hogy számos olyan munkatárs dolgozott ezeken, akik felelősek voltak az eredeti átvezetőkért is. Viszont maga a dramaturgia, vagy bármi egyéb nem változik: minden kameraállás, minden vágás, minden szöveg egyezni fog a régivel.

De nagyon fontosak az új kényelmi funkciók is, melyek egy része viszont opcionális. Bekerült például az "auto-gold", így az aranyat most már egyszerűen úgy is fel tudjuk venni, ha átfutunk felette, de ez kikapcsolható, és a régivágású elven, klikkeléssel is felvehető. Bekerültek új gyorsgombok, valamint egy automatikus party- és invite-rendszer; de ezek is opcionálisak, ha tehát valaki a régi módszerrel a chatre beírva ("pp") szeretne partyt keresni, úgy megteheti.

Galéria megnyitása

Búcsút inthetünk a raktáros karaktereknek is, ugyanis bekerül egy közös stash is, ami megosztott lesz a karakterek között. A Blizzard szerint ez az egyik legnagyobb kényelmi újdonság a felújított változatban.

Ami a moddolást illeti, a készítők tisztában vannak vele, hogy 20 évnyi múlt áll a Diablo 2 mögött, azonban a mostani Battle.net már jóval szigorúbb és biztonságosabb, így a régi .DLL fájlos injectionök már nem fognak működni. Cserébe viszont egy rakás adatot kiszerveztek könnyen módosítható fájlokba, így nem is feltétlenül lesz szükség trükközésre. A Blizzard arra számít, hogy a modern Battle.net ellenére a modderek meg fogják találni a számításukat a Diablo 2: Resurrectedben.

Az olyanokat viszont igyekeznek elkerülni, mint az item dupe-olás és a botolás, és ebben az új Battle.net nagy segítség. Fontos megemlíteni, hogy a hosztolt játékok dedikált szerveren futnak majd, és persze jóval könnyebb lesz csatlakozni az integrált barátlisták alapján bárkihez, nem kell már IP-címeket beírni.

Szintén kényelmi funkció, hogy a Diablo 2: Resurrected megjelenik PS-re, Xboxre és Switch-re is, és ezek között átjárható lesz a karakterfejlődésünk. Legalábbis az Xbox és a PC között biztosan, a Switch is nagyon valószínű, egyedül a PlayStation-platformok jelentenek még kérdést. És egyébként a PC-s verzió is támogatni fogja a kontrollereket.

Galéria megnyitása

Legbelül azért megmarad az eredeti szellemiség

Fontos megemlíteni, hogy a Diablo 2: Resurrected tartalmilag az alapjátékot és a Lord of Destruction kiegészítőt tartalmazza, az eredeti karakterosztályokkal, ugyanazokkal a küldetésekkel és történettel. De egyébként még az új 3D-s, és a régi 2D-s, sprite-alapú megjelenítés között is bármikor válthatunk menet közben.

Mindez azért lehetséges, mert a Diablo 2: Resurrected legbelül az eredeti kódot futtatja.

"A játék logikája, az útkeresés, minden adat, a drop rate-ek, a találati esélyek és hasonlók mind-mind az eredeti kódon futnak, és még mindig 25fps-sel frissülnek. Szóval érzetre a játék szinte teljesen ugyanolyan lesz, mint az eredeti, legalábbis a gyakorlati működés tekintetében. Erre épül rá egy új 3D-s engine, ahol viszont a megjelenítés tekintetében már tudunk variálni az olyan dolgokkal, mint a framerate, a bevilágítás és a többi" - teszi hozzá Fergusson.

A Blizzard úgy döntött, hogy megtartja az inventory eredeti méretét is, habár nagy volt a kísértés, hogy változtassanak rajta, hiszen a modern akció-RPG-kben jellemzően jóval több holmit tudunk magunkkal vinni, és ez egy fontos kényelmi funkció. Főleg, hogy a Diablo 2 esetében fontosak például a charmok, amik konstans módon foglalják a helyet. A készítők végül arra jutottak, hogy bármilyen változás az inventoryban felborítaná az alapvető játékmechanizmusokat, így inkább meghagyták úgy, ahogy eredetileg volt.

Fergusson elárulta, hogy még néhány apró exploitot is benne hagytak a játékban, amennyiben azok nem használhatók olyan csalásra, mint például az item duplikáció. Így például bizonyos bossoknál még mindig lehetőség lesz olyan helyre állni, ahol az nem tud majd megütni és hasonlók.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap