Az idei BlizzCon alkalmával a Blizzard végleg és egyértelműen felült a nosztalgiavonatra, és a Burning Crusade Classic mellett megkapjuk a feltámasztott Diablo 2-t is.Persze, ezúttal egy remasterről van szó, de azért mégiscsak egy húsz éves játékot rántottak elő a fejlesztők. Nagy újdonságokra azért kell számítani több területen is, azonban a végső cél, hogy a lehető legjobban visszaadják az eredeti játék hangulatát.
"Nem visszafejteni akarjuk az eredeti játékot és újraépíteni, hogy úgy tűnjön, mintha a Diablo 2 lenne, hanem ez konkrétan a Diablo 2. Ugyanaz az alapvető játékmenet, a történet, és a szinkronszínészek által rögzített hangokon sem változtattunk" - mondja a Gears of War csapatából a Blizzardhoz igazolt Rod Fergusson.
Ezzel együtt azért újdonságok akadnak bőven, amiken érdemes végigmenni, ugyanis érdekes lesz, mennyire befolyásolják majd az eredeti élményt.
Az első és talán legfontosabb, hogy a játék alá egy teljesen új 3D-s engine került, ami modern, fizikai alapú renderelést használ, és teljesen új animációk, modellek és textúrák kapcsolódnak hozzá. Teljesen dinamikus bevilágítást ígérnek a készítők, és persze támogatott lesz a 4K-s felbontás valamint a magas képfrissítési sebesség.
A Diablo 2: Resurrected kap egy teljesen új Dolby 7.1-es hangzást is, ezen a ponton azonban fontos megjegyezni, hogy itt "csak" a keverés új, maguk a hangeffektusok a régiek. "Azt szeretnénk, ha jobban átjönne a világ atmoszférája, a szél süvítése a sivatagban, vagy éppen a dzsungel zajai. Ugyanakkor az ikonikus hangokon nem változtatunk, így amikor egy koponyát berakunk egy foglalatba, vagy egy italt az övre csatolunk ugyanazokat a megszokott hangokat halljuk majd. Ez nagyon fontos, hiszen ezek szinte pavlovi reflexeket váltanak ki a rajongókból" - mondja Fergusson.
Ami azonban az eredeti játék legendás átvezetőit illeti, nos, azokat teljesen újracsinálták.
Itt tehát nem az eredeti anyagot újították fel valamilyen módon, hanem mind a 27 percnyi CGI-t teljesen újra elkészítették a legmodernebb technológia segítségével. Érdekes, hogy számos olyan munkatárs dolgozott ezeken, akik felelősek voltak az eredeti átvezetőkért is. Viszont maga a dramaturgia, vagy bármi egyéb nem változik: minden kameraállás, minden vágás, minden szöveg egyezni fog a régivel.
De nagyon fontosak az új kényelmi funkciók is, melyek egy része viszont opcionális. Bekerült például az "auto-gold", így az aranyat most már egyszerűen úgy is fel tudjuk venni, ha átfutunk felette, de ez kikapcsolható, és a régivágású elven, klikkeléssel is felvehető. Bekerültek új gyorsgombok, valamint egy automatikus party- és invite-rendszer; de ezek is opcionálisak, ha tehát valaki a régi módszerrel a chatre beírva ("pp") szeretne partyt keresni, úgy megteheti.
Búcsút inthetünk a raktáros karaktereknek is, ugyanis bekerül egy közös stash is, ami megosztott lesz a karakterek között. A Blizzard szerint ez az egyik legnagyobb kényelmi újdonság a felújított változatban.
Ami a moddolást illeti, a készítők tisztában vannak vele, hogy 20 évnyi múlt áll a Diablo 2 mögött, azonban a mostani Battle.net már jóval szigorúbb és biztonságosabb, így a régi .DLL fájlos injectionök már nem fognak működni. Cserébe viszont egy rakás adatot kiszerveztek könnyen módosítható fájlokba, így nem is feltétlenül lesz szükség trükközésre. A Blizzard arra számít, hogy a modern Battle.net ellenére a modderek meg fogják találni a számításukat a Diablo 2: Resurrectedben.
Az olyanokat viszont igyekeznek elkerülni, mint az item dupe-olás és a botolás, és ebben az új Battle.net nagy segítség. Fontos megemlíteni, hogy a hosztolt játékok dedikált szerveren futnak majd, és persze jóval könnyebb lesz csatlakozni az integrált barátlisták alapján bárkihez, nem kell már IP-címeket beírni.
Szintén kényelmi funkció, hogy a Diablo 2: Resurrected megjelenik PS-re, Xboxre és Switch-re is, és ezek között átjárható lesz a karakterfejlődésünk. Legalábbis az Xbox és a PC között biztosan, a Switch is nagyon valószínű, egyedül a PlayStation-platformok jelentenek még kérdést. És egyébként a PC-s verzió is támogatni fogja a kontrollereket.
Legbelül azért megmarad az eredeti szellemiség
Fontos megemlíteni, hogy a Diablo 2: Resurrected tartalmilag az alapjátékot és a Lord of Destruction kiegészítőt tartalmazza, az eredeti karakterosztályokkal, ugyanazokkal a küldetésekkel és történettel. De egyébként még az új 3D-s, és a régi 2D-s, sprite-alapú megjelenítés között is bármikor válthatunk menet közben.
Mindez azért lehetséges, mert a Diablo 2: Resurrected legbelül az eredeti kódot futtatja.
"A játék logikája, az útkeresés, minden adat, a drop rate-ek, a találati esélyek és hasonlók mind-mind az eredeti kódon futnak, és még mindig 25fps-sel frissülnek. Szóval érzetre a játék szinte teljesen ugyanolyan lesz, mint az eredeti, legalábbis a gyakorlati működés tekintetében. Erre épül rá egy új 3D-s engine, ahol viszont a megjelenítés tekintetében már tudunk variálni az olyan dolgokkal, mint a framerate, a bevilágítás és a többi" - teszi hozzá Fergusson.
A Blizzard úgy döntött, hogy megtartja az inventory eredeti méretét is, habár nagy volt a kísértés, hogy változtassanak rajta, hiszen a modern akció-RPG-kben jellemzően jóval több holmit tudunk magunkkal vinni, és ez egy fontos kényelmi funkció. Főleg, hogy a Diablo 2 esetében fontosak például a charmok, amik konstans módon foglalják a helyet. A készítők végül arra jutottak, hogy bármilyen változás az inventoryban felborítaná az alapvető játékmechanizmusokat, így inkább meghagyták úgy, ahogy eredetileg volt.
Fergusson elárulta, hogy még néhány apró exploitot is benne hagytak a játékban, amennyiben azok nem használhatók olyan csalásra, mint például az item duplikáció. Így például bizonyos bossoknál még mindig lehetőség lesz olyan helyre állni, ahol az nem tud majd megütni és hasonlók.