Shop menü

DERÉKKÍMÉLŐ, VALAMINT OKOS KISZOLGÁLÓ ROBOTOKKAL JELENTKEZIK AZ LG

A CLOi sorozatú kiszolgáló robotok sokat fejlődtek a CES 2018 óta, így egyre hatékonyabban használhatóak különböző feladatokra.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Derékkímélő, valamint okos kiszolgáló robotokkal jelentkezik az LG

Az LG a CES 2019 alkalmával egyebek mellett következő generációs kiszolgáló robotjait is bemutatja, amelyek különféle feladatokban nyújthatnak hathatós segítséget a felhasználóknak. A CLOi sorozatban derékkímélő-robot, hordár-robot, bevásárlóasszisztens-robot és felszolgáló-robot egyaránt jelen van.

A felsoroltak közül talán a SuitBot, vagyis a derékkímélő robot lóg ki leginkább a sorból, ez ugyanis nem más, mint egy viselhető segédeszköz, ami csökkenti a nehéz tárgyak emelésekor és hordozásakor jelentkező sérülésveszélyt, valamint az izmok fáradását is késlelteti. A motorokkal felszerelt robotot úgy programozták be, hogy azonnal bekapcsol, ahogy felhasználója legalább 65 fokban meghajol, hogy felemeljen valamit, majd az emelés végén, amikor a test kiegyenesedik, a robot is kikapcsol. A SuitBot segítségével 50 fokban fordíthatjuk el derekunkat és 90 fokban hajolhatunk meg. Maga az eszköz feladattól függően akár négy órán át is képes segíteni viselőjét, majd az akkumulátor lemerülése esetén csak egy órányi töltési idővel kell számolni az újbóli használat előtt.

A SuitBot mellett egyéb robotok is lesznek a standon, amelyek előző generációs változatai a CES 2018-on már bemutatkoztak. A hordár- (PorterBot), bevásárlóasszisztens- (CartBot) és a felszolgáló-robot (ServeBot) elsősorban a repülőterek, a hotelek, illetve a bevásárlóközpontok üzemeltetői számára lehet vonzó, hiszen ezek az újdonságok segítenek a poggyászok cipelésében, a megvásárolt élelmiszerek és egyéb termékek hordozásában, valamint az ételek felszolgálásában is – attól függően, melyik robotról van éppen szó.

Ezek a robotok az elmúlt időszakban több fejlesztésen is átestek, így önálló navigációs rendszerrel dolgoznak, valamint képesek az egyes berendezésekkel, például a liftekkel és a fotocellás ajtókkal is kommunikálni. A robotok mesterséges intelligencia segítségével tudják elemezni a felhasználók szokásait, amelynek köszönhetően könnyedén tanulhatnak és hatékonyságukat, illetve teljesítményüket is magasabb szintre emelhetik.

A CLOi sorozat tagjai akár a vendégek vagy ügyfelek kérdéseire is válaszolhatnak, valamint a fizetéssel kapcsolatos feladatokat is segíthetik – ebben érintőképernyő és hangfelismerő rendszer segíti őket. A robotok akkumulátorának töltésével nem kell külön bajlódni, ugyanis ahogy elkezdenek merülni, töltőpontot keresnek és feltöltik magukat, a folyamat végén pedig ismét visszatérnek munkakörükbe. Az új robotok extraként önellenőrzésre is képesek, amit napi szinten megtehetnek, az eredményekről pedig jelentést is továbbíthatnak az adott komplexum üzemeltetőjének.

Az új robotokkal kapcsolatban a CES 2019 alkalmával további információk is érkeznek majd.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére