Az újgenerációs VR játékok itt vannak, Asgard’s Wrath a múlt hónapban döngölte földbe összes riválisát, a metacritic értékelései szerint 2019-s év egyelőre 6. legjobb PC-s játékaként igazán előkelő helyen tanyázik az Sanzaru AAA produkciója. Pár napon belül itt az Insomniac Stormlandje, majd jövőre a Respawn Medal of Honorja, nem beszélve a Lone Echo 2-ről, magyarul az Oculus exkluzív portfolió elég impozáns AAA címek terén, de mi a helyzet a SteamVR fronton?
Két hivatalos Walking Dead játék is érkezik a Valve platformjára az elkövetkező hónapokban, az Espire 1 is várat még magára, a Pistol Whip már meg is jelent, de igazán két cím tartja lázban a HTC Vive, Valve Index, WMR és persze Oculus tulajokat ezen a platformon. Az egyik a Valve saját titokzatos VR játéka, amit még idénre ígértek a Valve Index bejelentésekor. Ez nagy valószínűséggel egy Half-Life univerzumban játszódó cím lesz, amire az adatbányászok folyamatosan találnak nyomokat és egyre több mindent tudhatunk meg róla.
Eszerint a játék jó eséllyel a Half-Life 1 és 2 között fog játszódni és megvan az esélye, hogy Alyx Vance-t alakíthatjuk majd benne. Egy gravity gun technológiára kesztyűt használhatunk majd, amivel magunkhoz húzhatjuk a tárgyakat, anélkül, hogy le kéne hajolni érte, így ötletesen oldják meg a VR-ban is jellemző mechanikát. Az adatbányász McVicker 12-16 órás egyszemélyes sztorikampányra számít. December 10-én viszont nem ez a játék érkezik, hanem a Stress Level Zero csapatának a Boneworks nevű alkotása.
Az Unity motorra épülő játék olyan fejlett fizikát mutat be, ami könnyen vállhat alapértelmezetté a jövőbeli lövöldözős játékokban is. A tárgyak interakcióba lépnek egymással, beakadnak, széttörnek és ez bizony legalább akkora ugrásnak tekinthető a VR FPS műfajban, mint annak idején a Half-Life 2 volt a Source motorral. A játék a videók alapján pedig hajaz is a Valve jól ismert élményére, erről az induló trailer videóban meg is bizonyosodhatunk:
A Boneworks rendesen ki fogja használni a fogyasztói piac érzékelők tekintetében legfejlettebb Valve Index kontrollereket, ezáltal nem csak az ujjaink követése fog működni egyenként, hanem az irányító által támogatott szorításnak is fontos szerepe lesz, hogy ne csússzon ki a kezünkből egy tárgy. Természetesen ez csak egy extra feature lesz, a többi SteamVR headset tulaj is megkapja a játékot, egyedül a HTC Vive Cosmos támogatása kérdéses.
Még áprilisban készített a Node csapata egy videót az akkori állapotokról, már akkor is elég impozáns volt a látvány.
A fejlesztés nem áll le majd a megjelenéssel, jövőre Oculus Questre is érkezik egy Boneworks univerzumában játszódó játék. A fejlesztők figyelmeztetnek, hogy a Boneworks olyan fejlett mechanikákra épít, amit kezdő VR felhasználóknak egyáltalán nem javasolt kipróbálni. Ha viszont tapasztalt róka vagy már, érdemes bejelölni a naptáradban a december 10-én esedékes megjelenési dátumot.