Hideo Kojima beszélt egy kicsit arról, hogy a Death Stranding főszereplője, Sam, milyen kapcsolatban állhat bizonyos NPC-kkel. Ami ugye fontos, hiszen Kojima szerint az egész játék az emberek közötti kapcsolatokról szól.
Példaként egy idős, beteg NPC-t hozott fel Kojima, aki mélyen a föld alatt él, és gyógyszerekre van szüksége a túléléshez. Vele rögtön a történet elején találkozunk, úgyhogy mindenképpen kapcsolatba fogunk kerülni vele, és egy küldetés keretein belül gyógyszert kell neki hoznunk. Azonban később már a játékosok múlik, hogy visszatér-e az öreghez, és rendszeresen visz-e neki gyógyszereket, vagy egyéb ellátmányt.
Kojima elmondta, hogy ahogy a játékosok haladnak előre a történetben, sokan biztos megfeledkeznek majd a beteg emberről, és amikor egy idő után visszatérnek hozzá, ő már halott lesz. "Ilyen és hasonló cselekedetek alakítják ki a karakterek közötti kapcsolatokat" - mondta. Kojima szerint a játékosok nagyon érdekesnek fogják találni, hogy az egyes NPC-kre milyen hatással lesznek a cselekedeteink, és ezek később hogyan befolyásolják a dolgokat.
Arról nem beszélt, hogy a gyakorlatban ez azt jelenti-e, hogy többfelé ágazhat a történet, esetleg különböző befejezésekkel szembesülhetünk majd, de nagyon úgy tűnik, hogy komoly morális döntéseket kell majd meghoznunk a sztori folyamán. Az sem tiszta, hogy a történet végére lehetőségünk lesz-e mindenkit megmenteni, akivel kapcsolatba kerülünk, és igényli a segítségünket.