Shop menü

DEAN HALL SZERINT VÉDHETETLEN AZ ARK ÚJ ÁRAZÁSA

A DayZ alkotója úgy véli, az ARK közel sincs olyan állapotban, hogy ennyi pénzt kérjenek érte.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Dean Hall szerint védhetetlen az ARK új árazása

Ahogy a múlt héten beszámoltunk róla, az ARK: Survival Evolved hamarosan elhagyja a Steam Early Access rendszerét, és közel két év után "végleges" formában is megjelenik. Ennek hatására pedig a készítők úgy döntöttek, hogy megemelik a játék árát az AAA-kategóriában megszokott 60 dollárra PC-n és konzolokon egyaránt.

Dean Hall, a DayZ alkotója, és tulajdonképpen a műfaj reneszánszának elindítója szerint azonban ez borzalmas döntés, legalábbis egyelőre. Ő maga is nagy rajongója a játéknak, azonban úgy véli, hogy az még messze nincs olyan állapotban, hogy ennyi pénzt lehessen elkérni érte.

Amikor arról kérdezték, mire lenne a szüksége az ARK-nak ahhoz, hogy igazolja a megemelkedett árat, Hall a következőt mondta: "Az embereknek elég nagy elvárásaik vannak egy AAA-kategóriás áru játékkal szemben. Amíg sokan megszállottan azt hajtogatják, hogy milyen hosszú ideje van korai hozzáférésben az ARK, én inkább azt mondom, hogy annyi ideig maradjon egy játék korai hozzáférésben, amíg csak szükséges, hogy stabil és hibamentes legyen, mintsem hogy kapjon egy elsietett megjelenést egy elsietett áremelkedéssel. Én kizárólag permadeath módban játszom, szóval külön fájdalmas számomra, amikor a bugok miatt halok meg".

Hall rámutat arra, hogy az ARK készítői valamit biztosan nagyon jól csinálnak, hiszen a játék rendkívül népszerű, és persze joguk van ahhoz, hogy olyan árat lőjenek be rá, amilyet szeretnének. Azonban úgy véli, hogy ez rossz precedenst teremt, és olyan érzése van, mintha olyanok határoznák meg az árat és a megjelenést, akiket nem érdekel a fejlesztés jelenlegi állapota. Hall szerint az ARK esetében úgy érződik, mintha a csapaton belül valaki már mindenképpen a polcokon szerette volna tudni a dobozos verziókat függetlenül attól, hogy a játék még nem áll készen rá.

Szerinte a felhasználóknak és a fejlesztőknek is kevesebbet kéne foglalkozniuk azzal, hogy egy-egy játék mennyi időt tölt el a korai hozzáférésben, és inkább elfogadni, hogy akkor jelenjenek meg "végleges" formában, ha tényleg elkészültek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére