A Crytek bejelentette, hogy hamarosan elérhető válik a CryEngine 5, vagyis a népszerű technológiai csomag legújabb verziója. A CryEngine még 2014-ben váltott át előfizetéses modellre, és amikor a konkurens Unreal Engine és Unity átváltottak az ingyenesen hozzáférhető verziókra, akkor a Crytek még úgy vélte, hogy nekik ezt nem kell majd meglépniük.
Nos, nagyot tévedtek, hiszen azóta mindkét motor népszerűsége hatalmasat ugrott, leginkább a független fejlesztők köreiben. Éppen ezért a CryEngine átvált egy "fizess amennyit szeretnél"-modellre, mindenféle utólagos részesedés és egyéb pénzügyi vonzat nélkül. A Crytek azt szeretné, ha minden fejlesztő annyit tenne le az asztalra, amennyit megengedhet. Ráadásul a lerakott összeg akár 70%-át opcionálisan be lehet tenni a Crytek Indie Development Fund programjába, amiből ígéretes indie játékokat finanszíroznak az egész világon.
Ezen kívül bemutatkozott a CryEngine Marketplace, gyaníthatóan az a hely, ami majd ténylegesen a pénzt hozza a Crytek konyhájára. Ez egy olyan piactér, ahonnan a fejlesztők több ezer assetet tudnak beszerezni, amikbe beletartoznak a Crytek és a közösség által készített objektumok, anyagok és hangok is.
A CryEngine 5 ezen kívül a következő nagyobb újdonságokkal érkezik:
- Egy teljesen új API kerül be, amivel a motor támogatja a C#-ot a scripteléshez.
- Átalakított DirectX 11-es rendermotor a jobb teljesítményért és kevesebb túlterhelésért.
- Bekerül a DirectX 12 támogatása.
- Érkezik egy kifejezetten VR-hoz optimalizált Advanced Volumetric Cloud System, ami a felhőket teljesen térbeli, 3D-s módon rendereli, minimális teljesítményveszteség árán.
- Készítettek egy új részecskerendszert, ami szinte teljesen a GPU-n fut.
- Átalakult, egyszerűsödött, használhatóbbá vált a CryEngine kezelőfelülete.
- Bekerül az FMOD Studio támogatása (ez egy audio middleware).
- CryEngine Answers néven érkezik egy dedikált csatorna, ahol a fejlesztői közösség megoszthat egymással kérdéseket és válaszokat.