Shop menü

CROWFALL – EGY MMO A VILÁGOK KÖZT

Érdekes koncepciójú MMO bukkant fel a Kickstarteren.
Gera Krisztián
Gera Krisztián
Crowfall  –  egy MMO a világok közt

Gyakori probléma a többedmagunkkal játszható online játékoknál, hogy előbb-utóbb a felhasználók egy része a többiek fölé nő, és megkeseríti azok életét. Ez pedig könnyen azzal járhat, hogy az alkalmi játékosok közül sokan előbb-utóbb megunják, hogy labdába se rúghatnak, és más elfoglaltságot keresnek.

Az ArtCraft Entertaiment Inc. tagjai, akik között olyan veteránok is akadnak, mint J. Todd Coleman, a Shadowbane, a Wizard101 és a Pirate101 kreatív igazgatója, és Gordon Walton , az Ultima Online, valamint a Star Wars Galaxies és a The Old Republic vezető producere, nem mindennapi célt tűztek ki maguk elé.

Crowfallcímre keresztelt MMO-juk a tervek szerint olyan játékmechanikával bír majd, ami közel lehetetlenné teszi, hogy bárki is a többiek fejére nőjön, ugyanakkor jutalmazza azokat, akik ügyesebbek a többieknél.

A Crowfallban a játékosok különböző, randomgenerált világokban gyűjthetnek erőforrásokat. Valamennyi dimenzió több szakaszra van osztva. Minél békésebb egy adott territórium, annál kevesebb benne a hasznos alapanyag, így aki értékesebb kincsekre pályázik, annak az élőholtak fenyegette belső régiókban kell kockáztatnia a testi épségét. Csakhogy, ezek a „kampányoknak” nevezett univerzumok mindössze pár hónapig léteznek, utána megsemmisülnek. Igyekeznünk kell tehát, hogy ha alaposan fel akarjuk magunknak fedezni a hatalmas vidékeket. Az pedig már csak a hab a tortán, hogy minden világot más és más szabályok uralnak. Az egyikben ha meghalunk, végleg odavész minden tárgyunk. Míg lehet, hogy a másikban nem ez a helyzet, és ott biztonságban lehetünk a többi kalandortól is, akik nem foszthatnak ki minket.

A gyűjtögetést az időlimiten túl az is nehezíti, hogy minél közelebb a vég, annál barátságtalanabbak a kampányok. Míg tavasszal szinte dúskálni lehet minden jóban, télen a túlélés jelenti a legnagyobb problémát. Ha letelik az adott világ ideje, az eltűnik, és a legjobban teljesítők jutalmat kapnak. Ezután új forduló kezdődik egy másik helyen, ahol megint mindenki egyenlő esélyekkel indul.

A zsákmányt az Örökkévaló Királyságokban lehet felhasználni. Ezeket az alaphelyzetben kifejezetten szegény birodalmakat a játékosok kormányozzák, de mivel rá vannak szorulva a csak kalandozással megszerezhető javakra, kénytelenek emberszámba venni a többieket is. Mivel egyszerre több ilyen világ is létezik, a vezetők viselkedésével elégedetlenek bármikor dönthetnek úgy, hogy máshol próbálnak szerencsét.

Így, a kampányokban rivalizáló felhasználók idővel ha akarják, ha nem, de egyezségre kell jussanak, és alkukat kell kössenek boldogolásuk érdekében. Hiszen kooperáció nélkül nem, vagy csak nagyon lassan épül-szépül a birodalmuk, mert itt a tárgykészítés nem mellék, hanem főfoglalkozás lesz. Karakterünket tudatosan ilyen irányba kell fejlesztenünk ha kardokat, vagy vérteket akarunk kovácsolni, vagy egyéb hasznos holmikat kívánunk létrehozni. Emiatt egy ügyes mesterembernek épp úgy híre mehet, mint egy legendás kardforgatónak, és az egyes frakciók vetekedhetnek a kegyeiért.

További vonzereje a Crowfallnak, hogy az intrika, és a diplomácia komoly szerepet játszanak majd a készítőik által az Eve Online és a Trónok harca keverékének nevezett programban, bár ennek részleteiről még nem sokat tudni.

A gyűjtésmég csak pár napja kezdődött el, a nem mindennapi alapötlet támogatók máris több mint félmillió dollárnyi felajánlást tettek. Így több mint valószínű, hogy a hátralévő idő alatt a Crowfall nem csak hogy eléri a kívánt nyolcszázezres sikerhatárt, hanem meg is haladja azt.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére