Shop menü

COUNTERPOINT: NÖVEKEDETT AZ OKOSTELEFONOK PIACA 2024-BEN

Az elemzők az előzetes adatok alapján már ki merik jelenteni, hogy több okostelefont sikerült eladni tavaly, mint egy évvel korábban.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Counterpoint: Növekedett az okostelefonok piaca 2024-ben

Az okostelefonok piaca nagyon hullámzóan teljesített az elmúlt években. Miután 2020-ban a COVID miatt hatalmas visszaesések voltak az értékesítésekben, mindenki azt gondolta, hogy tartós növekedést következik majd, de ez nem jött össze.

2019-ben még többnyire külső behatások nélkül, járványok, gazdasági sokkok nélkül pörgött a mobiltelefonok szegmense, majd jött a 2020-as év, ami egy csaknem 6 százalékos visszaesést hozott. 2021-ben viszont nagyon sokan vettek új okostelefont, és újra szép növekedést lehetett látni, majdnem a 2019-es szintre ért a piac. Ezt követően viszont megint egy nagyobb esés következett 2022-ben, 2023-ban pedig még tovább zsugorodott a piac.

Két egymást követő negatív év után 2024-ben az okostelefonok eladása végre növekvő pályára állt. Viszont nagyon messze van még attól a szegmens, hogy a 2019-et szintre vissza tudjon állni a kereslet.

Tavaly az év végéhez közeledve az IDC egy olyan előrejelzést adott ki, melyben 6,2 százalékos növekedést projektált. Azt még nem tudjuk, hogy az IDC számai miként alakulnak majd, de a Counterpoint által mért növekedés elmarad ettől a várakozástól, elég jelentősen. Csak egy 4 százalékos emelkedésről adott hírt az piackutató.

Galéria megnyitása

Az élen a Samsungnak sikerült végeznie, és nem nagy lemaradásban követte az Apple. A dél-koreaiaknak nagyon jól sikerült a Galaxy S24 széria, szép értékesítési számokat tudott összehozni, de eközben a Galaxy A modellek forgalma kicsit szerényebben alakult. Így jött ki végeredményben, hogy növelni tudta a forgalmát a cég, de csupán csak 1 százalékkal. Ellenben a cég forgalma ennél nagyobb mértékben emelkedhetett, amire szükség is van a Samsungnál, hiszen az utóbbi időben megint voltak anyagi problémák a félvezetőgyártás frontján.

Az Apple eladásai a Counterpoint szerint 2%-kal csökkentek, de a cég így is nagyon közel tudott maradni a Samsunghoz, és 18%-os piaci részesedéssel áll a 19%-os eredménnyel vezető ellenfele mögött. A cupertinóiaknak nem sikerült az iPhone 16-tal osztatlan sikert aratni, ami az elemzők szerint részben az Apple Intelligence foghíjas bevezetésének tudható be. A cél az első adatok szerint főleg a nem központi piacokon tudott nőni, ilyen Afrika, Latin-Amerika és Ázsia szegényebb részei, Kínában viszont kifejezetten rosszul alakult a vállalat sorsa.

Galéria megnyitása

A harmadik helyen a Xiaomi ért célba senkitől nem zavartatva. A legnagyobb kínai gyártó az elmúlt években folyamatosan erősödött és egyre nagyobb piaci részesedéssel rendelkezik. Olvad az Apple előnye. Most éppen 14%-os részesedéssel áll a dobogó alsó fokán a gyártó, miután éves szinten 12 százalékkal tudta növelni a forgalmát. Az első ötben a Xiaomi lett a leggyorsabban növekedő márka. Egyre nagyobb a kereslet a prémium Xiaomi termékek iránt, miközben a cég az olcsó eszközöket is kitartóan.

A Vivo és az Oppo szokás szerint kéz a kézben állnak a negyedik és az ötödik helyen. Még a piaci részesedésük is azonos, egy nagyon minimális előnye van az Oppónak, de kerekítve ugyanúgy 8%-os tudhatnak a magukénak. Ez az együttállás azonban fájhat az Oppónak, mivel a cég forgalma éves szinten 8%-kal csökkent, miközben a Vivo erősíteni tudott 9%-ot.

Galéria megnyitása

Jó hír végül, hogy egyre nagyobb részesedés van a Counterpoint mérései alapján a kisebb, top 5-ből kiszoruló vállalatoknak. Ez azt jelenti, hogy többen és jelentősebben tudnak érvényesülni most, mint az elmúlt években. Mindenképpen üdvözölendő ez, hiszen így növekedhet a verseny.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére