Shop menü

CHAMPIONS OF ANTERIA - ÁTALAKULT AZ ÚJ SETTLERS

A Settlers: Kingdoms of Anteria már sosem fog megjelenni, a romjain azonban egy teljesen új játék épült fel.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Champions of Anteria - átalakult az új Settlers

Mennyit gondolkodtatok azon az utóbbi hónapokban, hogy vajon mikor jelenik meg a The Settlers: Kingdoms of Anteria? Valószínűleg nem sokat. Pedig a bétateszt már jó ideje tartott, és eredetileg a megjelenését is 2014-re tervezték, az utóbbi másfél évben azonban teljes csend alakult ki a játék körül. Mindez nem véletlen: már a zárt bétateszt során többen kifejtették a Ubisoft belső fórumain, hogy ebben a formában a Settlers új része valószínűleg nem fog túl sok játékost megmozgatni, és később maga a kiadó is belátta, hogy felesleges ezt erőltetni.

Galéria megnyitása

Champions of Anteria, telepesek nélkül

Így végül az utóbbi nagyjából másfél évet azzal töltötte el a Ubisoft Blue Byte, hogy átalakítsa a játékot valami olyanra, ami már távolról sem hasonlít a Settlersre. Telepesek például nem is lesznek benne. Helyette kapunk viszont öt darab egymástól jelentősen eltérő hőst, akik más-más elementáris erőkkel indulnak harcba (tűz, víz, villám, természet és fém).

Minden küldetés elején hármat választhatunk ki az ötből, nyilván úgy összeválogatva őket, hogy a képességeik jobb esetben kiegészítsék egymást. A Champions of Anteria tehát alapvetően egy stratégiai akciójáték, ahol a reflexeink mellett fontos lesz a támadás megtervezése is - ennek érdekében bármikor meg is állíthatjuk a játékot. Kicsit tehát szerepjátékosra vették a figurát, ami nem csak itt mutatkozik meg, hanem ott is, hogy a küldetések között visszatérhetünk a várunkba, ahol új páncélokat, fegyvereket, varázsitalokat és egyéb dolgokat készíthetünk.

Vicces világ

Ezzel együtt a fejlesztők láthatóan nem akarják túl komolyra venni a figurát. A bemutatkozó előzetes is inkább vicces (próbál lenni), és a hivatalos leírás is úgy kezd, hogy "Antaria világa rendkívül kellemes lenne, ha éppen nem igázná le egy hordányi vérszomjas ellenség".

Egyébként a pályák tekintetében nagy változatosságot ígér a Blue Byte: lesznek erdők, sivatagok, fagyos tájak, trópusi dzsungelek, és minden ezek között. A játék stratégiai részére az is ráerősít, hogy egy térképen választhatjuk ki, hogy a pálya melyik részére szeretnénk tovább terjeszkedni legközelebb - de persze minket is támadnak közben, szóval védekeznünk is kell. Elméletileg minden tettünknek lesznek következményei.

Ahogy már említettük, a központunk egy vár lesz. Ezt már a játék elején viszonylag hamar megtaláljuk majd, bár nem túl jó állapotban: egy kis falu közepén áll, eléggé lepukkanva. Ahogy azonban haladunk előre a játékban, úgy nyithatjuk meg a vár körüli területeket, és úgy fejlődik és szépül a kis településünk. Mi magunk is helyezhetünk le új épületeket, melyek aztán hőseink fejlesztésénél fognak jól jönni. A készítők igyekeztek élővé tenni a várost, így minden lakosnak meglesz a maga kis dolga, és ha visszatérünk, láthatjuk, hogyan javul az életminőségük.

Hamarosan...

A Ubisoft azt is bejelentette, hogy a játék jelenleg kizárólag PC-re készül. A Steamen és a Uplay rendszereken belül lehet majd megvenni, 29,99 dolláros áron, és jelenleg augusztus 30-át tűzték ki a megjelenés dátumául.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére