Shop menü

CAR DEALER SIMULATOR – GARÁZSBAN TARTOTT, NEMDOHÁNYZÓ, MEGKÍMÉLT

Ez? Sosem kell majd szervízbe vinni és van még benne legalább 300.000 kilométer, garantálom!
Villányi Gergő
Villányi Gergő
Car Dealer Simulator – Garázsban tartott, nemdohányzó, megkímélt

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

Az autó, kezdetben természetesen veszélyes hóbortnak, zsákutcának tűnt, népszerű ellenérv volt, hogy az állati vontatású járművek bőven elegendő mozgékonyságot adnak nekünk, miért lenne szükségünk többre. Ma már elképzelhetetlen az a mobilitás és rugalmasság, amit segítségükkel a mindennapi életünkben megkapunk. A tömegközlekedés, a családi autó, a F1, a hadászat és a szállítás mind jó példa arra, hogy mennyi specializált és sokoldalú formát találtunk az „autóknak”.

De a gyártásuk történetével szorosan összefügg az értékesítésük története, ebben pedig már az 1920-as években elől járt Párizs, ahol az első – maihoz hasonló – autószalon is megnyílt. Később a legtöbb fejlett nagyvárosban megjelentek a kereskedések, majd a 40-es évekhez közeledve egyre nagyobbak, kidolgozottabbak lettek, egyszerre nyújtva fényűző belső teret, légkondicionálást és ügyfelek számára fenntartott társalgó termeket. Egy évtizeddel később hatalmas üveg ablakok, forgó emelvények és díszes világítás növelte a varázst, amit az autóvásárlás jelentett és a 60-as évek körül már alkatrészeket áruló és javításokat végző műhelyek is kapcsolódtak a szalonokhoz. A szerény kezdet a Car Dealer Simulatorra is jellemző lesz, de a végén olyan csillogó autókereskedésünk lesz, hogy csodájára fog járni az egész város.

Galéria megnyitása

Mert hát mi kell egy használt autó sikeres eladásához? A jármű állapotának szakszerű és lelkiismeretes felmérése, az alkatrészek kicserélése, ésszerű, de szükséges javítások elvégzése és a hiteles adatok biztosítása? Vaaaagy… A verda csillogó, újkorában sem szebb állapotra való lemosása, waxolása, a rozsda lekaparása és némi glettszerű anyaggal és festékkel a nyomok eltűntetése, a kilométeróra hatékony finomhangolása? Természetesen az utóbbi, hiszen minden megkeresett dollárra szükségünk van, a játék neve pedig Car Dealer, nem pedig „eladás után mi történt az autóval és visszahozták-e, hogy rohad mindenhol és majdnem szétesik” szimulátor.

Galéria megnyitása

Ahogy említettem a szeméttel teli, romos, takarítást kb. az előző évtizedben látott, lestrapált iroda és műhely lesz az a kiindulási pont, ahol karrierünk elkezdődik. Szerencsére nagybácsikánk minden hájjal megkent kereskedő és nagyon szívesen megtanít a szakma fortélyaira és trükkjeire. Nekünk csak napi 16 óra munkát kell beletennünk és máris elindulhatunk a meggazdagodás és az autók elsózásának útján.

Galéria megnyitása

A hirdetéseket böngészve néhány adat alapján kell kiválasztanunk, hogy mely járművet szeretnénk megvásárolni, hogy azt hazahozva némi bütykölés, csinosítás után haszonnal adjuk tovább. Néha a rendőrségtől is kapunk füleseket, hogy elhagyatott – de nem lopott – autót találtak és ha gondoljuk vigyük el. Máskor egy komoly öltönyös figura ajánl fel eladásra ritka, extra értékes autót, csak anyagi helyzetünkön múlik, hogy belevágunk-e a buliba.

Galéria megnyitása

A hazahozott autókkal általában ugyanazt fogjuk csinálni végestelen végig, újra és újra ismételve a jól ismert fogásokat, majd csak ezután adjuk fel a saját hirdetésünket és fogadjuk a kedves vevőket. De milyen ügyes trükköket vethetünk be, hogy eladás képes állapotba hozzuk azt a csotrogányt, ami ott gubbaszt az udvarunkon? Először is le kell mosni az autót, hiszen a csillogó kocsi már fél siker és tényleg úgy néz ki, mintha új lenne. Ahogy fejlődik a telepünk egy kis waxot és polírt is hozzácsaphatunk a dologhoz, még tovább növelve a bevételt és tennivalóink sorát.

Aztán jöhet a lakatosmunka, egy kis rozsdátlanítás, ügyes csiszolással és a hozzá tartozó műveletekkel. Ennek végeredménye, hogy bizony egy szem rozsdát sem lehet találni azon a csodálatos gépjárművön, amit majd eladásra kínálunk, komolyan, mintha tegnap gördült volna le a gyártósorról. Ha pedig még tovább akarunk menni, az alkatrészeket is lecserélhetjük – műhelyünk fejlettségétől függően – szinte az egész kocsiban.

Galéria megnyitása

A probléma az, hogy a feladatok tényleg rettenetesen repetitívek és alkalmazottat, ezek elvégzésére csak jóval a játék közepe felé vehetünk fel. Értem én, hogy a játék le akar foglalni minket, de az autókért rohangálás, a kötelező jellegű 4 réteges tisztítás (hab, öblít, wax, poír), a rozsda eltűntetése (ami szerencsére idővel gyorsabb, gépesített formát ölt), majd az alkatrészek opcionális csereberéje és a kipufogódob megjavítása minden autóhoz kelleni fog, ha jó bevételt és reputációt akarunk.

Az alkatrészek cseréje még macerásabb, mert az összes csavart ki kell lazítani, majd visszacsavarni, sokszor 6-8 alkatrészhez is és ezen darabokért – mivel nem fér el minden a raktárban – viszonylag gyakran, 2-3 autónként ki kell ugranunk megvásárolni egy közeli boltba. És ez nem autószerelő szimulátor, az eladás kellene, hogy nagyobb hangsúlyt kapjon, de helyette ezeket a feladatokat daráljuk. Ha pedig nem szereljük meg az autókat, akkor kevesebb reput kapunk utánuk, vagyis még többet kell felkészíteni, hogy meglegyen a következő szint és fejleszthessük a szalonunkat.

Galéria megnyitása

Mindezek mellé kapunk helyszínként egy leharcolt városkát, amit, ha 30 percnél több idő volt sablonokból összedobálni, akkor sokat mondok. A játék nevét adó autó eladás pedig annyiból áll, hogy bejönnek az emberek a parkolónkba, nézegetik az autókat, majd ajánlatot tesznek és tapasztalataim szerint 3-4 ember elküldése után valaki kifizeti a teljes vételárat, amit amúgy a hirdetői felület által ajánlott fölé érdemes belőni.

Két autónál sokkal többünk jó ideig nem lesz kinn, ugyanis a beszerzés, a hazahozatal, a felkészítés rengeteg időbe telik és egy ponton nem fogunk tudni új autót venni, mert az eladásból lesz csak hozzá profit. Ez még rendben is van, de olyasmi érzés a Car Dealer Simulatorral játszani, mintha valakinek hiányozna az életéből még egy munkahely, ahol a tennivaló sosem fogy el, a nyomás állandó és az „előléptetés” is csak azt jelenti, hogy még egy munkakör a nyakunkba szakadt, egy kicsivel több pénzért.

Galéria megnyitása

Összefoglalás

Szerzői értékelés

Autószalon, extrákkal és sok, nagyon sok munkával.
Egyszemélyes munkahely életérzés, autókkal és végtelen mennyiségű tennivalóval…
…mármint, ha valaki tényleg ilyesmire vágyik.

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére