Sok MMO próbálkozott már azzal, hogy nagy seregeket felvonultató PvP csatákkal színesítse játékunkat, ennek eredménye a legtöbbször csak nagy lag lett és az alkotóknak kompromisszumos megoldásokhoz kellett folyamodniuk (gondoljunk csak a Guild Wars 2-re, ahol a kliens nem jeleníti meg az össze játékost, hogy lépést tudjon tartani az eseményekkel).
A Camelot Unchained alkotói nagy fába vágták a fejszéjüket, ugyanis arra vállalkoztak, hogy kompromisszumok nélkül fogják felvonultatni ezeket a nagy seregeket, a Dark Age of Camelot hagyományait követő játék, amelyben három frakció van ugyanis teljes egészében a nagy PVP csatákra épül. (A játékról és a Kickstarteres gyűjtésről korábbi cikkünkben olvashattok).
Az alábbi tesztvideó egy olyan jelenetet mutat be, amely 500 karaktert vonultat fel a játékból a legnagyobb felbontásban. Mindezt egy 2011-e MacBook Pro futtatja 90 fps-sel. A béna animációk természetesen nem a véglegesek, egyelőre csak a demo kedvéért dobták össze őket ideiglenesen, a tájak is nyilván szebbek lesznek majd a játékban, és a karakterek sem a klónok harcát fogják majd vívni. Számoljuk persze bele, hogy az effektek és hasonlók csökkenthetik a végeredményt, viszont a demóban használt kód nincs még optimalizálva.
Andrew Meggs, a City State Entertainment egyik alapítótagja elmondta, hogy a tervek szerint a végleges játékban 500-1000 fős csaták lesznek. Meggs a Warhammer Online egyik fő programozója volt, melynek várostromai és nagy csatái hírhedten lagosak voltak, persze akkor más idők jártak. Szurkolunk a csapatnak, bár kissé szkeptikusak vagyunk a végeredménnyel kapcsolatban
A játék Kickstarteres gyűjtése jól halad, a szükséges két millió dollárnak már több mint a fele összejött és még 21 nap van hátra, úgyhogy aki támogatni szeretné a kezdeményezést, annak még bőven van rá ideje.