Call of Duty : World at War előzetes

Már bizony tíz éve is van annak, hogy az amerikai óriáskiadó EA gondolt egy merészet, s kiadta Medal of Honor című második világháborús FPS játékát az öregecske Playstation-re. A siker nem maradt el, a cím hamar patinássá vált, s a folytatások egész sora rövidesen jól csengő brand-é változtatta a széria híres, fémes emblémáját. 2002 januárjában pedig igazi meglepetésként robbant az első PC-s átirat, az Allied Assault.

Call of Duty : World at War előzetes

Oldal I.

Már bizony tíz éve is van annak, hogy az amerikai óriáskiadó EA gondolt egy merészet, s kiadta Medal of Honor című második világháborús FPS játékát az öregecske Playstation-re. A siker nem maradt el, a cím hamar patinássá vált, s a folytatások egész sora rövidesen jól csengő brand-é változtatta a széria híres, fémes emblémáját. 2002 januárjában pedig igazi meglepetésként robbant az első PC-s átirat, az Allied Assault. Az akkor frissen debütált 2015 Inc. fejlesztőgárdája az EA bábáskodása alatt valódi remekművet alkotott. A MOHAA minden fronton újdonság volt a piacon, hiszen a második világháborút FPS formájában realista irányból ezen a platformon eddig még csak nagyon kevésszer dolgozták fel (azok minősége meg erősen vitatható, jó példa ide a Deadly Dozen). Nem voltak szuperkatonák és zombik, mint a Wolfenstein-ben, kaptunk azonban egy rakás történelmi alapon nyugvó küldetést és egy mozifilmeket megszégyenítő minőségű normandiai partraszállást. Sajnos azonban egy csoda sem tart tovább három napnál, és ez igaz a játékfejlesztésre is. A 2015-öt feldarabolták, a keménymagos fejlesztők pedig bizonyításképp az Activision-höz igazoltak. Nem tétlenkedtek sokáig, 2003-ban ki is adták a Call of Duty-t. A történetet mindenki hallotta. Nemzetközi siker, folytatások, majd modern köntösbe bújtatott 4. rész. Viszont most, a Modern Warfare után egy évvel visszaugrunk a már megszokott miliőbe, egy új csapat társaságában. Mire számíthatunk hát?

[bold]

Modern köntös, régi ismerőssel

[/bold]Ha már második világháború, felmerül a kérdés, hogy mi újat lehet még mutatni e téren. A Treyarch csapata (akik a konzol exkluzív COD3-at is készítették) megpróbál mindent, hogy ne okozzon csalódást a World at War. Ha valami újdonság volt a Modern Warfare esetében, akkor az nem csupán a 60 éves ugrás volt, hanem a történetmesélés is. Első ízben akadt valami értelmesebb forgatókönyv a COD széria horgára, és ezt a ziccert igazi bűn lenne kihagyni az ötödik részben. Éppen ezért a háborús környezet komoly sztorival, realizmussal és – esetenként igazán kegyetlen – brutalitással társul majd. Főhősünk a játék legelején egy japán fogolytáborban kezd, ahol bajtársa halálig tartó kínzásának végignézése után épp saját végzetével – egy vallatótiszttel és annak kardjával – kénytelen szembesülni. Az utolsó pillanatban érkező erősítés azonban fordít a kockán, s innét indul is a World at War első pályája. Harcunk a csendes óceáni hadszíntér legprominensebb helyeitől (Peleliu, Iwo Dzsima) egészen Európa szovjet inváziójáig tart majd. Nem árt hát szárazon tartani a puskaport!

Oldal II.

Újdonságok egy…

Ha már csendes-óceáni hadszíntér, akkor ugye japán katonák, akik a Bushido törvényeinek engedve egész más stílusú harcot vívnak, mint a németek. A fejlesztők ezt nem is átallnak érzékeltetni az amerikai hadjáratban, hisz itt utunk végtelen dzsungeleken és égő falvakon vezet keresztül. A japánok fanatista, „sosem ejtünk foglyokat” hozzáállása gerillaharccal társul majd, valóban új ízt adva ezzel a Call of Duty sorozatnak. Hasonlóval eddig csak a MOH: Pacific Assault (na meg a PS2-es MOH: Rising Sun) próbálkozott, mérsékeltebb sikerrel, így tehát ha a Treyarch nem ront el valamit, viszonylag szűz terepen dolgozhatnak. Az orosz hadjáratban túl sok újdonság nem lesz felfedezhető, már ami a helyszíneket és fegyvereket illeti. Utóbbiak kapnak némi frissülést, mint a lángszóró vagy a molotov-koktél, sőt, egy-egy alkalommal még úszni is alkalmunk adódik, de több eget rengető változással nem találkozunk a single játékmenetben. Ami viszont a hangulatot és atmoszférát illeti, már bizony számíthatunk meglepetésekre. A sokkal sötétebb megközelítés végett nagyon megnő a vér mennyisége, mint ahogy az animációk naturalizmusa is. Jó példa erre az egyik legfrissebb videó a játékból, ahol is a lefegyverzett, magukat megadó német foglyokat a derék szovjet bakák molotov-koktélokkal égetik halálra, vagy éppen az a script, amikor az életéért könyörgő németet szovjet bajtársunk egyetlen pisztolylövéssel hallgattat el - örökre. Ilyen és ehhez hasonló részek eddig egyik COD-ban sem voltak, s mi tagadás, vonzóan hatnak a magamfajta, véresszájú FPS-őrültekre.

[bold]

… és több személyre![/bold]

A single player módról többet elmondani nem is igen érdemes, mert bár szólnak ígéretek a jobb AI-ról és változatos küldetésekről, a COD sorozatot mindig a multiplayer emelte mennyei magasságokba. A 4. részt ezen a téren felülmúlni nehéznek tűnhet (a tavalyi sokkoló adatok, melyek szerint 10 millióan játszották a multit egyszerre, pedig egyenesen lehetetlen feladatnak tűnik), a World at War a kooperatív játék bevezetésével joggal próbálkozhat. Összesen négyen eshetünk majd neki az egyszemélyes kampánynak Interneten és lanon keresztül. Jobban belegondolva hihetetlen, mekkora lehetőségek rejlenek ebben. További jó hír, hogy a kooperatív játék alatt alkalmunk nyílik extra pontokat szerezni, amik segítségével a multiplayer módban újabb fegyvereket és bonuszokat oldhatunk fel. Remélem, hogy olyan élménnyel gazdagodhatok majd, amilyennel a System Shock 2 óta nem nyílt alkalmam PC-n. Örömteli még, hogy a United Offensive óta hanyagolt járművek végre visszatérnek, és mind egyszemélyes, mind többjátékos módban komoly szerephez jutnak. Főként igaz lesz ez az első, dzsungeles pályákra, ahol a készítők kivételesen sok nehézfegyvert ígérnek.

Oldal III.

Háborús technika

Mivel a World at War a Modern Warfare motorját használja, mélyebb változást nem várhatunk tőle. A víz és a tűz mindenesetre sokat javult, utóbbi az új lángszóró miatt különösen durva és látványos. Ami említésre érdemes ezen a téren, az inkább a design. Az előző részek is ugyanebben a környezetben játszódtak, a helyszínek mégsem voltak soha ilyen sötétek és barátságtalanok. Amikor kiérünk a német csatornahálózatból Berlin utcáira, olyan pusztító és apokaliptikus látvány tárul elénk, hogy azt még az Epic gárdája is megirigyelhetné. Hasonlóan lenyűgöző az eddig kiadott médiaanyagok alapján a fizikai motor. Robbanásoktól repkedő, lángba borult katonák és törmelékek, amerre csak a szem ellát. Ami a gépigényt illeti, az sem olyan vészes. A fejlesztők állítása szerint a játszható sebesség eléréséhez szükséges vas így néz ki (a kép alatt) :

CPU: AMD 64 3200+ / Intel Pentium 4 3,0GHz

Memória: 512MB Windows XP-n, 1GB Windows Vistán

Merevlemez: 8GB

Videokártya: Nvidia 6600GT / ATi Radeon 1600XT 256MB memóriával, Shader 3.0 support

Ugyan ez csak a minimális igény, a COD4-et elnézve nem kell majd azon aggódnunk, hogy kedvenc gépünkön diavetítés fogad-e az első indításkor. Az eddigi információk alapján a World at War ígéretes játéknak tűnik, és ha a kooperatív mód lesz olyan jó, mint amilyennek kinéz, hosszú éjszakákra lekötheti majd a vásárlókat. November 11-e már a nyakunkon van, nem árt bekészíteni a bakancsot!

Chocho

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward