Shop menü

BUTULT A THE WITCHER 3 GRAFIKÁJA

Az évek során egyre rosszabbul nézett ki a játék. A CD Projekt RED nem tagadja a dolgot, inkább segít a megmagyarázásában.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Butult a The Witcher 3 grafikája

Jelenleg valószínűleg boldog-boldogtalan a The Witcher 3-mal játszik, és mivel úgy tűnik, hogy a játék nagyon-nagyon jól sikerült, igazából senki nem panaszkodik. A végleges verziót látva azonban sokan kifogásolták, hogy a grafika nem néz ki úgy, mint amikor 2013-ban először bemutatták - bár ezt már az utóbbi néhány előzetes alapján is lehetett sejteni.

Elég megnézni ezt a képet a 2013-as bemutatóból:

Majd ezt a képet 2014-ből:

És végül ezt a végleges játékból:

Szóval, mi történt? Erre kereste a választ az Eurogamer is, és egyenesen a fejlesztőket kérdezték meg. A fejlesztők pedig elébe mentek a találgatásoknak, és inkább egyenesen, őszintén válaszoltak. Martin Iwinski, a CD Projekt RED vezetője azzal kezdi, hogy egyszerűen a 2013-as bemutató még túl korai volt. A játék tényleg úgy nézett ki, és a felvétel tényleg PC-ről készült, nem volt előre renderelve, azonban a fejlesztés akkori szakaszában még nem került be például a nyitott világ.

Amint a teljes világot betették, azonnal látták, hogy ezzel bizony problémák lesznek. Ennek következtében a VGX-es bemutató után szinte azonnal lecserélték a teljes renderelő rendszert a játék motorjában. "Két lehetséges render motorral dolgoztunk, amiből végül az egyik nyert, mert jobban nézett ki vele összességében az egész játék. És itt arra gondolok, hogy a világ összes pontja, nappal és éjszaka is, meg különböző időjárási körülmények között" - mondja Adam Badowski, a játék egyik vezető fejlesztője, aki szerint az eredetileg bemutatott motorral nem működött volna a játék, az ugyanis rengeteg dinamikus fénnyel dolgozott, ez pedig túl sok lett volna egy nagy, nyitott világban.

Ugyanez a helyzet a textúrákkal is: messze nem olyan nagyfelbontásúak, mint az eredeti előzetesben, azonban ez is egy szükséges kompromisszum volt ahhoz, hogy sok lehessen belőlük, és ezért a világ változatossá váljon. Az eredeti méretekkel ugyanis nem tudták volna elég gyorsan betölteni a textúrákat, ahogy Geralt lovagolt a világban.

A konzolos verzió fogta vissza a PC-set?

Röviden: nem. Az eredeti előzetesben látható brutális minőségű füst és tűz például a PC miatt került ki. Ezek ugyanis egy globális bevilágítási rendszerre épültek, és rengeteg átlátszósági effektussal dolgoztak, ami a DirectX 12 nélkül két vállra fektette volna a PC-k többségét.

Ezen kívül Martin Iwinski egyértelművé tette: ha nincsenek a konzolok, akkor a The Witcher 3 egyszerűen nem készülhetett volna el. A játék költségvetése ugyanis hatalmas, és csak PC-n nem tudtak volna annyit eladni belőle, hogy megtérüljön - így tehát eleve a konzolokat tartották szem előtt a fejlesztés során.

"Ha csak PC-re készítjük, akkor igen, valószínűleg még szebb lehetne a grafikája, hiszen nem lenne semmi más, így erre fókuszáltunk volna - de hasonló lenne a helyzet, ha csak Xbox One-ra, vagy csak PS4-re fejlesztettünk volna. De ezt nem engedhetjük meg magunknak" - teszi hozzá a CD Projekt RED vezetője.

Ezen kívül a játék bizonyos látványelemeinek lebutítása jó célt szolgált: a teljes világ töltés nélkül bejárható, mint ahogy az épületekbe belépés is teljesen sima, azonnali. A világ is nagyobb lehetett, és a játék is sokkal jobban fut.

Fejlődni fog a PC-s verzió

Iwinski hozzá tette, sajnálja azokat, akik az eredeti 2013-as bemutató alapján vásárolták meg a játékot, és most esetleg csalódtak. A stúdió azonban erősen dolgozik azon, hogy valahogy kárpótolja őket.

Először is, éppen most adtak le ellenőrzésre egy hatalmas patch-et, ami több mint 600 dolgot változtat meg a játékon, és körülbelül egy héten belül megjelenik - ez minden platformra érvényes lesz.

Ezen kívül a srácok külön fókuszálnak a PC-re, és hamarosan elérhetővé teszik a beállítások szerkeszthetőségét egy .ini fájlon keresztül. Ennek segítségével olyan szintű grafikát lehet majd beállítani, amit a játék menüjéből nem (bár csak finoman megjegyeznénk, hogy maximális beállítások mellett már most is elég gépgyilkos a játék, és elég jól néz ki...).

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére