Cody „Riot Codebear” a League of Legends versenyszerű játékmenetért felelős vezető termékmenedzsere egy új blogposztban osztotta meg velünk, hogyan is alakult a játék az elmúlt időszakban, illetve mi várható a jövőben.
Rögtön az elején fel is hozza, hogy milyen célokat tűztek ki maguk elé. Az első céljuk, amire eddig az év folyamán összpontosítottak, az a „meccskereséses várólista fejlesztése anélkül, hogy az a várakozási idő és az elérhetőség rovására menne” volt. Ehhez hozzájött az automatikus csapatfeltöltés fejlesztése, egy hiba kijavítása, ami miatt egyes játékosok pont nem azt a szerepet kapták, amin menni akartak, illetve az előre összeállított csapatok azonos méretű csapattal játszanak. Fontos hangsúlyt kap még a meccskeresés minőségének a javítása is, hogy azonos szintű ellenfelekkel és csapattársakkal játszhassunk.
A következő időszakban a bomlasztó magatartású játékosok büntetését fogják átláthatóbbá tenni.
„A 10.10-es frissítésben elkezdtük fejleszteni a játékosok visszajelzéseit kezelő rendszerünk értesítéseit – ezzel a kirótt büntetések sokkal egyértelműbbé válnak majd. Mostantól értesítünk benneteket, ha az általatok jelentett bomlasztó magatartású játékost megbüntettük, akkor is, ha az illetőt egy másik jelentési kategóriában vagy egy későbbi játékban büntettük meg. Amíg az értesítésekkel kísérletezünk, nyugodtan jelezzétek, milyen részletességű visszajelzéseket látnátok szívesen. A láthatósági konfigurációkat folyamatosan finomhangolni fogjuk, hogy a büntetési rendszer minél kiegyensúlyozottabb legyen” - írta.
Szeretnék finomítani a rendszert már a hősválasztásnál, így egy későbbi frissítésben már lehetőségünk lesz jelenteni a toxikus játékosokat már ennél a fázisnál is.
Amikor egy játékos rangot lépne, akkor egy „mini bajnokságban” kell helytállnia és X mennyiségű meccset kell megnyernie, különben nem jut feljebb egy adott szintnél. Ezeken a meccseken sajnos sokszor nagyobb az esély a vereségre, mint a lottó megnyerésére, így ezt is végiggondolják hogyan kellene átdolgozni.
„...valószínűleg eltöröljük a divíziók közötti feljutást, így nem lesz az a frusztráló élményed, hogy tudod, jól játszottál, mégis láthatatlan falakba ütközöl. Ez azt is jelenti, hogy a divíziók közötti visszasorolás elleni védelmet is tüzetesebben át kell néznünk, hogy lefelé és felfelé is egyensúly legyen, tehát mindegyik játékos pontosan ott legyen, ahol lennie kell.”
Szeretnék a meccskeresést is átalakítani úgy, hogy ne csak a rangon belüli helyezésünket figyelje, hanem a tudásunkat is.
„Dühítő olyan meccseket játszani, ahol a látható rangok között ég és föld a különbség, még akkor is, ha az MKP-je mindenkinek hasonló. Úgy szeretnénk módosítani a meccskeresést, hogy figyelembe vegye a rangok eloszlására vonatkozó korlátokat, valamint a tudásszintet is átláthatóbbá szeretnénk tenni. Ezzel szeretnénk biztosítani a játékosoknak, hogy tényleg velük egyenrangú ellenfelekkel játsszanak. Tehát el akarjuk kerülni, hogy a meccseken hatalmas legyen a különbség az egyes játékosok rangja között.
Ezeknek az új funkcióknak természetesen még nincs konkrét bevezetési dátuma, de a 2021-es előszezonban már találkozhatunk velük.