A Bungie elárulta, hogy jelentősen megnövekedett a csalók száma a Destiny 2-ben. Míg januárban még heti körülbelül 650 embert tiltottak ki vagy korlátoztak valamilyen módon, addig ez egy hónappal később már heti 2100-ra ugrott fel. A helyzet tehát elég vészes, de a Bungie nem hagyja annyiban a dolgokat.
Ahogy David Aldridge, a Bungie vezető programozója elmondta, a csalások jelentős része PC-n történik, ahol a rossz szándékú felhasználók ki tudnak használni különböző támadási lehetőségeket, melyek a memóriát veszik célba, és így olyan dolgokat tudnak elérni, mint például a végtelen töltény. Ezekkel szemben nagyon nehéz fellépni, ugyanis kihasználják a Destiny alapvető "egyedi hosting modelljét".
"Úgy terveztük meg a Destiny működését, hogy a nagy komplexitású, akciódús és részletes PvE-élménynek akartunk elsősorban kedvezni. Ehhez mindennek nagyon konzisztensnek kell lennie, de ugyanakkor azt szerettük volna, ha a PvE és a PvP teljesen finoman, átmenet nélkül tud keveredni egymással. Ez pedig egyedi kihívásokkal jár, ha a PvP-rendszer biztonságáról van szó" - mondta Aldridge.
A vezető programozó elmondta, hogy a továbbiakban rengeteg energiát fektetnek majd abba, hogy ki tudják szűrni a hasonló csalásokat, és ehhez a szerveres rendszereiket is fejleszteni fogják. Aldridge szerint a Bungie nem tudta mindig megfelelően kommunikálni a tényt, hogy a Destinyben minden egyes játékmenet dedikált szervereken fut a Bungie-nál, de ezek a szerverek nem rendelkeznek teljes hatalommal a játékszimuláció fölött, hogy azonnalibb, folyamatosabb élményt nyújtsanak a játékosnak - ez pedig lehetőséget ad arra, hogy a csalók ezt kihasználják. Mint elárulta, ez nehezebbé teszi az ilyen jellegű csalások kiszűrését, de a feladat nem lehetetlen.
De ezen kívül is komoly tervekkel rendelkezik a Bungie.
Egyrészt sokkal jobban oda fognak figyelni a wallhackekre és az aimbotokra, és nagyon foglalkoznak a "lag switching" témájával. A "lag switching" azt jelenti, amikor a játékosok direkt lelassítják az internetkapcsolatukat, hogy ezzel "lagossá váljanak", és így nehezebb legyen őket eltalálni. Itt azonban oda kell figyelniük a fejlesztőknek, hogy nehogy véletlenül olyanokat is kitiltsanak, akiknek egyszerűen csak tényleg nem jó az internetük.
Mindehhez a Bungie több embert von be a tesztelésre és az anti-cheat megoldások fejlesztésébe: rengeteg visszajelzést elemeznek, különböző szabályokkal kísérleteznek a bannolásokra, és változatnak az alapszabályokon is. Például korábban az egyes csalók csapattársait (akik nem csaltak) alapból ártatlannak vélelmezték, ez azonban némileg átalakul:
"Mostantól fenntartjuk a jogot, hogy korlátozzunk vagy kitiltsunk bármilyen játékost, aki előnyt szerzett a csalásból, még ha ők maguk nem is csaltak. Ebbe az is bele fog tartozni, amikor a játékosok egy csoportja összeáll, hogy egy harmadik felet bízzanak meg azzal, hogy csalás segítségével segítse őket" - mondta Aldridge.
"Azt szeretnénk, hogy új barátokra lelhessetek játék közben, de meg kell bizonyosodni arról, hogy meg lehet-e bízni bennük. Ha pedig az LFG-rendszert használjátok és egy csaló van a csapatotokban, akkor lépjetek ki és jelentsétek. Ha viszont bent maradtok, és kihasználjátok a csalót a saját érdeketekben, akkor jönni fog értetek is a banhammer" - tette hozzá.
De olyan megoldásokon is gondolkoznak, hogy valamilyen játékidőt írjanak elő a Trialsokban való részvételhez. Ha például megkötnék, hogy csak egy 100 órás játékidővel rendelkező account tolhatja a Trialsokat, az már alaposan elgondolkodtat mindenkit, hiszen egy ilyen accountot senki nem szívesen áldoz fel. Viszont ha nincs semmilyen megkötés, akkor a csalók bármikor csinálhatnak új accountot. Viszont ugye ez megakadályozná a rendes, tisztességes játékosokat is abban, hogy kipróbálhassák a Trialst megfelelő játékidő nélkül.
Aldridge kiemelte, hogy azt sem tudták megfelelően kommunikálni, hogy a Bungie-nak igenis egy nagyon komoly anti-cheat rendszere működik már most is, és hogy egyébként a korlátozások és bannolások túlnyomó többsége automatikus, és nem szükséges hozzá player report. Ezen kívül a Destiny 2 támaszkodik a Valve-féle anti-cheat rendszer bizonyos részeire is, és ezekből többet szeretne átvenni a következő időszakban.
"De néhány más döntést is megfontolunk. Például lehet, hogy hiba volt a Trialst nem betenni a szezonbérletes paywall mögé, így megint csak csökkentettük volna az ingyenes accountokat csináló csalók lehetőségeit. Ez a mostani szezonban már nem fog megváltozni, de a jövőben lehet, hogy ezen módosítunk" - zárta Aldridge.