A Samsung Display elképesztően széles portfólióval rendelkezik, és a cég folyamatosan azon van, hogy egyre magasabbra tegye a lécet. Hajtogatható mobilok frontján jelenleg toronymagasan vezet, és a robbanás előtt álló XR piacon is szeretne mély gyökereket ereszteni, ezen a fronton az egyik legnagyobb ellenfele a Sony.
Hamarosan kereskedelmi forgalomba kerül az Apple első AR/VR szemüvege, a Vision Pro, és sokan arra számítanak, hogy ezzel tényleg elindul majd az ilyen eszközök szélesebb körű térnyerése. A kiterjesztett és a virtuális valóság robbanására már évek óta várnak a piac résztvevői, de eleve most érhet a technológia is arra a szintre, hogy már lenyűgöző élményt tudnak biztosítani a szemüvegekben. Ehhez pedig nem a hagyományos kijelzőtechnológiát használják, hanem a dinamikus fejlődésben levő OLED on Silicon megoldást.
Az OLEDoS esetében egy a chipekhez hasonlóan egy szilícium hordozó felületét használva állítják elő a megjelenítőt, ennek köszönhetően a pixelsűrűsége egészen más dimenzióban mozog, mint a mobilokba kerülő egységeknek. A Samsung Display a CES-en kiállított egy 3500 PPI-s pixelsűrűséggel rendelkező egységet, ami mindössze 1,03 hüvelykes méretet öltött.
A speciális kijelző négyszögletes formát öltött. A felbontásáról a Samsung nem beszélt, de viszonylag egyszerűen ki lehet számolni, hogy 2180 x 2180 képpont körüli képpontmennyiségről beszélhetünk. Ezeket párban szerelhetik majd be a jövő vegyes valóság (MR) szemüvegeibe. Arról is csak spekulációk szólnak, hogy 90 Hz-es működésre lehet majd képes az OLEDoS megjelenítő, mert a megcélzott termékkör esetében ez az általánosan alkalmazott jelenleg, ennél lentebb pedig biztosan nem megy a Samsung Display.
Az apró kijelző gyártásáért a vállalat egyik korábban felvásárolt cége, az eMagin felel. Ez a csapat eredetileg speciális sisakokhoz, éjjellátó eszközökhöz gyártott különböző megoldásokat, amiket egyebek mellett katonai felhasználáshoz biztosítottak.
A Samsung elvileg dolgozik egy saját szemüvegen, amit kollaborációban fejleszt a Qualcommal és a Google-lel. Benne van a pakliban, hogy az a termék már a CES-en megvillantott képernyőnek ad majd otthont.
Tavaly a Samsung Display a SID 2023 eseményen kiállított olyan mobilprototípusokat, amiknek már befelé és kifelé is lehetett hajtani a megjelenítőjét a speciális zsanérnak és a flexibilis AMOLED panelnek hála. Ezeket pedig most a CES-re is magával vitte Las Vegasba. Arról azonban nem esett szó, hogy mikor lehet majd ezekből bármilyen kereskedelmi forgalomban elérhető kész termék.
A hajtogatható eszközök frontján a Samsung már évek óta beállt a Galaxy Z Fold és a Galaxy Z Flip formátumára, nem igazán próbál a cég valódi újítást mutatni. A jelek szerint nem akar kimozdulni a komfortzónájából. Az is lehet, hogy még évekig nem lesz boltban kapható formában olyan eszköz, ami 360 fokban hajtogatható. Előbb dobhat piacra olyan konstrukciókat a gyártó, amik elérhetőbb árszinten biztosítsák ezt a technológiát a felhasználóknak.