Szinte minden nap érkezik két-három olyan hír, mely szerint hatalmas leépítések vannak az IT vagy a videojáték iparban. A teljesség igénye nélkül, az elmúlt órákban jött arról bejelentés, hogy a Black Forest Games, a Destroy All Humans és a Teenage Mutant Ninja Turtles: The Last Ronin stúdiója a munkavállalóinak felét kénytelen elküldeni. Az Embracer alá tartozó stúdió, a Piranha Bytes, avagy a Gothic és a Risen alkotója végleg lehúzza a rolót. A People Can Fly stúdió 30 embert küld el, és a Lost Boys Interactive, avagy a Tiny Tina's Wonderlands készítőinél is meghúzták a nadrágszíjat.
A listát még lehetne sorolni, és még nagyon nincs vége a dolognak, hiszen ezúttal a Microsoft küld el 1900 embert az Xbox stúdiókból.
Mivel nemrég lezárult az Activision Blizzard felvásárlás, az Xbox divízió gigantikusra duzzadt, ennek következtében mindenki, aki az Activision Blizzard Kingnél dolgozott a Microsoft ernyője alá került. Mivel gigantikus, 69 milliárd dollár méretű felvásárlásról volt szó, ami a magyar költségvetés harmada, így különösen fájdalmas látni, hogy így sem engedhetik meg maguknak, hogy kétezer ember ott maradjon és végezhesse a munkáját. A The Verge-nek Phil Spencer erősítette meg, hogy a 22 000-fős állományuk majdnem 8%-át kénytelenek elküldeni.
Phil Spencer szerint a vezetőség elhivatott afelé, hogy egy épülő és növekvő üzleti vállalkozás legyen a felvásárlásból. Ahhoz azonban, hogy működhessen a rendszer, kénytelenek voltak közel kétezer embert elküldeni. Kiemeli, hogy mindenki, akinek most véget ér az Activision Blizzardos, ZeniMaxos és Xboxos pályafutása, büszke lehet a munkájára, mert nagyon fontos szerepet játszottak ezen cégek sikerében.
A leépítések egyik legelső áldozata a közel hat éve készülő Blizzard túlélőjáték. A 2027-re ígért Codenamed Odyssey nemrég került bejelentésre, és egy izgalmas, új IP-nek ígérkezett a Blizzardtól, melyben a játékosok egy idegen világban küzdhettek volna túlélésért. A belső tesztelők szerint egy érdekes és izgalmas játékról lett volna szó, ám a Microsoft most a teljes stúdiót leépíti, a projekt pedig valószínűleg örökre eltűnik.
A hatalmas leépítés valószínűleg a Blizzard elnök, Mike Ybarra számára se volt elfogadható, így ő maga is távozott a cégtől. Egyelőre tehát nehéz az évkezdés a szoftverfejlesztők világában, az elkövetkezendő években pedig további nehézségeket okozhat az „AI munkatársak” megjelenése is.