Ha korábban nem nagyon hallottál még a Wayfinder játékról, a Steamet elindítva akár felugorhatott előtted az ablak, hogy elérhető a játék korai hozzáférése, lehet csatlakozni az akció-RPG mókához. A multiplayer játék megnyerő látványvilággal és játékmenettel várja a játékosokat, amennyiben hajlandóak kifizetni a legalább 18 eurós Founder’s csomagot. A reklámra való kattintás után viszont azonnal láthatóvá válik, hogy senki nem ajánlja megvásárlásra, többnyire negatív értékelésen áll a cím.
Sokan úgy döntöttek, hogy nem várják meg, hogy a játék pár hónap múlva ingyenes legyen, szeretnék támogatni a fejlesztőket ezért befizették a hozzáféréshez szükséges díjat. Az igazi probléma viszont akkor lépett fel, amikor a játékosok játszani akartak vele a megjelenésekor, a rendszer ugyanis napokra lehalt. A Steamet ezután elárasztották a csalódott értékelések, a Wayfinder nagyon hamar többnyire negatív értékelésű címmé vált, így hivatalosan is borzasztó rajtot vett a játék.
Akik be akartak lépni, órákig vártak arra, hogy végre történjen valami, de ha be is jutottak, akkor is perceken belül kidobta őket a szerver. Sokan nem értik, hogyan lehet ennyire felkészületlenül elindítani egy MMO elemekre épülő címet.
A fejlesztők egy hosszú posztban kérnek bocsánatot a rajt miatt. Ennek az augusztus 19-i bejegyzésnek már az eleje is őszintén jelzi, mennyire utálják a kialakult helyzetet. "A tegnapi nap szívás volt. Ezt nem tudjuk másként mondani. Elcseszetté vált azoknak, akik megvásárolták a Founder’s Packs csomagokat és nem tudtak játszani, nekünk pedig azért szívás, mert látjuk, hogy a játékosok képtelenek belépni a játékba azok után, hogy hittek bennünk és az elképzeléseinkben” – írják, majd folytatják, hogy az Early Acces egy kommunikációs lehetőség a fejlesztők és a játékosok között, ám most úgy áll a helyzet, hogy vannak játékosaik, akik a pénzüket rájuk bízták és mégsem tudják teljesíteni az ígéreteiket.
A problémát az okozza, hogy bár voltak technikai tesztek, azokon egy nap alatt csatlakozott fel annyi ember, mint most egyetlen percben. Azért, hogy mentsék a menthetőt, limitálták a csatlakozó játékosok számát, de még ez is hibát eredményezett.
„Mi tudjuk és érezzük a bizalom értékét, és elnézést kérünk a rázós rajtért: mi is játékosok vagyunk és tudjuk, hogy milyen csalódottságot éreztek”.
Akik beléptek azok se voltak mind elégedettek, a mikrotranzakciós rendszerek ugyanis látszólag nagyon kapzsira sikerültek. A fejlesztők ezzel is egyetértenek, újragondolják a dolgok árazását. Végül pedig kártalanítani próbálják majd a játékosokat az első napok miatt, egyelőre még tárgyalják, hogy milyen módon tudják majd megtenni, hogy mindenkinek jó legyen.