Már az idejét sem tudom, mikor mutatkozott be az első Source Engine a Counter-Strike: Source-szal, de legalább száz éve volt. Azóta nem csak a hardverek változtak meg jelentősen, de a Steam is, és a fejlesztőknek olyan új kihívásokra kell reagálniuk, mint a felhasználók részéről történő tartalomgyártás és a virtuális valóság.
A GDC-n a Steam megszületésének 13. évfordulóján a Valve most bejelentette a Source Engine 2-t, ami az Unreal Engine-hez és a Unityhez hasonlóan ingyenesen hozzáférhető lesz. A Valve kiemelte, az motor és a hozzá kapcsolódó eszközök többé nem csak a profi játékkészítőknek szólnak, hanem a közösség aktív tagjainak is, akik ellátják kisebb tartalmakkal a Steamen található játékokat. Magyarul: a Dota 2-es sapkák és a Team Fortress 2-es kalapok még jobban fognak kinézni!
"Az új Source Engine 2, valamint az Unreal Engine és a Unity hozzáférhetősége megerősíti a PC-t, mint a legfontosabb tartalomgyártó platformot" - mondta Jay Stelly a Valve-tól. Megerősítette továbbá, hogy a Source Engine 2 megkapja a Khronos Group által tegnap bejelentett Vulkan API-támogatást is, amint az elkészül, ezzel lehetőséget adva a fejlesztőknek arra, hogy hardverközeli módon készítsék el játékaikat.
Játékbejelentéseket nem kaptunk a Source Engine 2-vel kapcsolatban, ami mondjuk némileg érthető is, elvégre a Game Developers Conference első sorban maguknak a fejlesztőknek szól. Ezek után azonban várható lenne a komolyabb jelenlét a Valve részéről valamelyik nagyobb játékos eseményen a következő hónapokban...