Shop menü

BEFUTOTT A 24.2.1-ES WHQL AMD ADRENALIN DRIVER

Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Befutott a 24.2.1-es WHQL AMD Adrenalin driver

Az AMD driverfejlesztő részlege elkészült a 24.2.1-es verziószámot viselő eszközillesztő szoftver WHQL aláírással is ellátott változatával, vagyis nem béta státuszú, hanem stabil kiadásról van szó, bátran lehet telepíteni. A driver két friss címhez kapott extra optimalizációkat: az egyik a Skull and Bones, a másik pedig a Nightingale. A béta verzió még a hónap közepe környékén jelent meg, nemrégiben viszont a WHQL aláírással ellátott csomag is megérkezett.

Ezeken kívül jó néhány Vulkan bővítmény támogatása is bekerült a repertoárba, amelyekről az alábbi felsorolás ad képet.

Egyéb újításokra nem számíthatunk, hibajavításokból azonban rengeteg érkezett, ahogy az a lenti felsorolásból is kiderül.

Teljesen és részben kijavított hibák

  1. Helldrivers 2 alatt a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyákkal szerelt rendszereknél alkalmazás-összeomlás vagy driver timeout jelentkezett, ezen a téren történt némi előrelépés, de nem sikerült még teljesen felszámolni a hibát
  2. Battlefield 2042, Destiny 2, Overwatch 2, Monster Hunter: World, PUBG: Battlegrounds, illetve Star Wars Battlefront II alatt akadozást lehetett tapasztalni, ennek mértékét sikerült csökkenteni, de még lehet vele probléma
  3. A Deathloop az elvárhatónál hosszabb idő alatt töltődött be a Radeon RX 6900 XT sorozatú videokártyával szerelt rendszereken
  4. A Dead Space esetében az RTAO engedélyezését követően alkalmazás-összeomlás következett be egyes videokártyák, például a Radeon RX 6800 mellett
  5. Az Enshrouded első indításakor vagy az Anti-Aliasing beállítások módosításakor alkalmazás-összeomlás következhetett be a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyával szerelt rendszereknél
  6. Az árnyékok fényesen jelenhettek meg vagy hiányoztak a tükröződések Enshrouded alatt a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyák használata mellett
  7. A HDR beállítások esetenként nem léptek érvénybe egyes játékoknál, például a Like A Dragon: Infinite Wealth alatt
  8. Driver Timeout vagy alkalmazás-összeomlás következett be Counte Strike 2 alatt, ha az FSR-t aktiválták egyes videokártyák, például a Radeon RX 7900 XTX mellett
  9. A Graphics API Metric esetenként hibásan jelzett vissza DirectX 12 támogatást egyes Vulkan API alapú játékoknál
  10. A rendszer újraindítása után a Parsec alkalmazás összeomolhatott egyes konfigurációk esetében, például a Radeon RX 7900 XTX alapú termékeknél
  11. Microsoft Teams alatt esetenként ismétlődő képsorok jelenhetnek meg, nem az aktuális valós idejű kép egyes rendszereknél, például a RYZEN 7 7840U típusú mobil APU-val szerelt notebookoknál
  12. Az Oculus Rift S zöldes képet jeleníthet meg a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyákkal használva
  13. Az AFMF esetenként hibásan jelenhet meg egyes Hibrid Graphics alapú rendszereknél, amelyek eredetileg nem is rendelkeznek AFMF támogatással.
  14. Késhetett vagy akadozhatott az egérkurzor egyes mobil konfigurációknál, amennyiben a dGPU-t állították be elsődleges megjelenítő adapterként, például a RYZEN 9 6900HS mobil APU-ból és a Radeon RX 6800S típusú mobil videokártyából álló rendszereknél

Ismert, de még kijavításra váró hibajelenségek

  1. Helldrivers 2 alatt driver timeout vagy alkalmazás-összeomlás jelentkezhet egyes videokártyák, például a Radeon RX 7900 XTX mellett, miközben a GPU terhelés 100%-on helyezkedik el
  2. Alkalmazás-összeomlás vagy driver timeout következhet be Starcraft II alatt a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyák használata mellett
  3. Alkalmazás-összeomlás vagy driver timeout jelentkezhet Overwatch 2 alatt, ha a Radeon Boost funkció aktív a Radeon RX 6000-es sorozatú, vagy ennél frissebb videokártyával szerelt rendszereken
  4. A World of Warcraft kezdeti betöltési ideje hosszabb lehet az elvárható szintnél a DirectX 12-es API használata mellett egyes videokártyák, például a Radeon RX 6800 használata mellett
  5. A shader caching funkció esetenként hibába futhat azokban az esetekben, ahol a Windows felhasználói név ékezeteket tartalmaz (A 24.3.1-es kiadásban javíthatják)
  6. Az FPS Performance Metric esetenként hibásan mutat számokat, miután a játékot ablakát minimalizálták (A 24.3.1-es kiadásban javíthatják)
  7. Az AMD SmartAccess Video funkció tévesen elérhetőnek tűnhet azoknál a rendszereknél, amelyeknél a Parsec Virtual Display Driver telepítve van
  8. Topaz AI alatt teljesítménycsökkenés figyelhető meg egyes DirectML alapú munkafolyamatoknál
  9. Az audió és a videó sáv esetenként kieshet a szinkronból, ha AV1 kodek mellett rögzítünk tartalmat az AMD Software: Adrenalin Edition használatával (A hibát a harmadik negyedévben javíthatják)

Az új driver asztali és mobil fronton egyaránt a Radeon RX 5000-es sorozattól felfelé támogatja a különböző videokártyákat, beleértve a Radeon VII modellt is. Az APU egységek esetében a Radeon 600M és a Radeon 700M sorozatú iGPU-k támogatására számíthatunk. Az új eszközillesztő-szoftvercsomag Windows 10 és Windows 11-es operációs rendszerekhez tölthető le, méghozzá innen, míg a hozzá tartozó dokumentáció itt olvasható.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére