Az AMD driverfejlesztő részlege elkészült a 24.2.1-es verziószámot viselő eszközillesztő szoftver WHQL aláírással is ellátott változatával, vagyis nem béta státuszú, hanem stabil kiadásról van szó, bátran lehet telepíteni. A driver két friss címhez kapott extra optimalizációkat: az egyik a Skull and Bones, a másik pedig a Nightingale. A béta verzió még a hónap közepe környékén jelent meg, nemrégiben viszont a WHQL aláírással ellátott csomag is megérkezett.
Ezeken kívül jó néhány Vulkan bővítmény támogatása is bekerült a repertoárba, amelyekről az alábbi felsorolás ad képet.
- VK_KHR_calibrated_timestamps
- VK_KHR_line_rasterization
- VK_KHR_load_store_op_none
- VK_KHR_index_type_uint8
- VK_KHR_shader_expect_assume
- VK_KHR_shader_quad_control
- VK_KHR_shader_subgroup_rotate
- VK_KHR_vertex_attribute_divisor
- VK_KHR_shader_float_controls2
- VK_EXT_primitives_generated_query
- VK_EXT_graphics_pipeline_library
- VK_KHR_maintenance6
Egyéb újításokra nem számíthatunk, hibajavításokból azonban rengeteg érkezett, ahogy az a lenti felsorolásból is kiderül.
Teljesen és részben kijavított hibák
- Helldrivers 2 alatt a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyákkal szerelt rendszereknél alkalmazás-összeomlás vagy driver timeout jelentkezett, ezen a téren történt némi előrelépés, de nem sikerült még teljesen felszámolni a hibát
- Battlefield 2042, Destiny 2, Overwatch 2, Monster Hunter: World, PUBG: Battlegrounds, illetve Star Wars Battlefront II alatt akadozást lehetett tapasztalni, ennek mértékét sikerült csökkenteni, de még lehet vele probléma
- A Deathloop az elvárhatónál hosszabb idő alatt töltődött be a Radeon RX 6900 XT sorozatú videokártyával szerelt rendszereken
- A Dead Space esetében az RTAO engedélyezését követően alkalmazás-összeomlás következett be egyes videokártyák, például a Radeon RX 6800 mellett
- Az Enshrouded első indításakor vagy az Anti-Aliasing beállítások módosításakor alkalmazás-összeomlás következhetett be a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyával szerelt rendszereknél
- Az árnyékok fényesen jelenhettek meg vagy hiányoztak a tükröződések Enshrouded alatt a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyák használata mellett
- A HDR beállítások esetenként nem léptek érvénybe egyes játékoknál, például a Like A Dragon: Infinite Wealth alatt
- Driver Timeout vagy alkalmazás-összeomlás következett be Counte Strike 2 alatt, ha az FSR-t aktiválták egyes videokártyák, például a Radeon RX 7900 XTX mellett
- A Graphics API Metric esetenként hibásan jelzett vissza DirectX 12 támogatást egyes Vulkan API alapú játékoknál
- A rendszer újraindítása után a Parsec alkalmazás összeomolhatott egyes konfigurációk esetében, például a Radeon RX 7900 XTX alapú termékeknél
- Microsoft Teams alatt esetenként ismétlődő képsorok jelenhetnek meg, nem az aktuális valós idejű kép egyes rendszereknél, például a RYZEN 7 7840U típusú mobil APU-val szerelt notebookoknál
- Az Oculus Rift S zöldes képet jeleníthet meg a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyákkal használva
- Az AFMF esetenként hibásan jelenhet meg egyes Hibrid Graphics alapú rendszereknél, amelyek eredetileg nem is rendelkeznek AFMF támogatással.
- Késhetett vagy akadozhatott az egérkurzor egyes mobil konfigurációknál, amennyiben a dGPU-t állították be elsődleges megjelenítő adapterként, például a RYZEN 9 6900HS mobil APU-ból és a Radeon RX 6800S típusú mobil videokártyából álló rendszereknél
Ismert, de még kijavításra váró hibajelenségek
- Helldrivers 2 alatt driver timeout vagy alkalmazás-összeomlás jelentkezhet egyes videokártyák, például a Radeon RX 7900 XTX mellett, miközben a GPU terhelés 100%-on helyezkedik el
- Alkalmazás-összeomlás vagy driver timeout következhet be Starcraft II alatt a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyák használata mellett
- Alkalmazás-összeomlás vagy driver timeout jelentkezhet Overwatch 2 alatt, ha a Radeon Boost funkció aktív a Radeon RX 6000-es sorozatú, vagy ennél frissebb videokártyával szerelt rendszereken
- A World of Warcraft kezdeti betöltési ideje hosszabb lehet az elvárható szintnél a DirectX 12-es API használata mellett egyes videokártyák, például a Radeon RX 6800 használata mellett
- A shader caching funkció esetenként hibába futhat azokban az esetekben, ahol a Windows felhasználói név ékezeteket tartalmaz (A 24.3.1-es kiadásban javíthatják)
- Az FPS Performance Metric esetenként hibásan mutat számokat, miután a játékot ablakát minimalizálták (A 24.3.1-es kiadásban javíthatják)
- Az AMD SmartAccess Video funkció tévesen elérhetőnek tűnhet azoknál a rendszereknél, amelyeknél a Parsec Virtual Display Driver telepítve van
- Topaz AI alatt teljesítménycsökkenés figyelhető meg egyes DirectML alapú munkafolyamatoknál
- Az audió és a videó sáv esetenként kieshet a szinkronból, ha AV1 kodek mellett rögzítünk tartalmat az AMD Software: Adrenalin Edition használatával (A hibát a harmadik negyedévben javíthatják)
Az új driver asztali és mobil fronton egyaránt a Radeon RX 5000-es sorozattól felfelé támogatja a különböző videokártyákat, beleértve a Radeon VII modellt is. Az APU egységek esetében a Radeon 600M és a Radeon 700M sorozatú iGPU-k támogatására számíthatunk. Az új eszközillesztő-szoftvercsomag Windows 10 és Windows 11-es operációs rendszerekhez tölthető le, méghozzá innen, míg a hozzá tartozó dokumentáció itt olvasható.