Shop menü

BEAT SABER X SUPERHOT VR? ÚGY TŰNIK NINCS AKADÁLYA

A két VR indie nagyágyú összedolgozhat egy közös projekt erejéig.
Török Roland
Török Roland
Beat Saber X SUPERHOT VR? Úgy tűnik nincs akadálya

A Beat Saber egy olyan virtuális valóságos ritmusjáték, amiről jó eséllyel te is hallottál már, ha pedig VR közelébe jut az ember, jobb esetben ezzel kezdi az ismerkedést, nem egy hullámvasúttal.

A SUPERHOT bár PC-n és konzolokon is szép sikert ért el, augusztusban érkezett hozzá egy Nintendo Switch verzió is, az igazi áttörést a VR verziók hozták el számára, ahol a teljes benne rejlő potenciált sikerült kihasználniuk a fejlesztőknek és csak április előtt 800 000 darab kelt el PSVR-on, Rift, SteamVR és WMR szemüvegeken és ezzel nagyobb bevételt generált a fejlesztőknek, mint az összes lapos monitoros/televíziós változat együttvéve.

Az Oculus legújabb szemüvegének, a Quest megjelenése után mind a Beat Games, mind a Superhot csapata elismerően nyilatkozott. Nem csoda, hiszen az új platformon 300%-kal több példány kelt el már az első hónapban a SUPERHOT VR-ból, mint azonos idő alatt más VR headseteknél.

A két indie csapat nagyon jól eltalálta a ritmust, mindkét játék jóval millión felüli eladással büszkélkedhet VR-on és vezető címekké nőtték ki magukat a platformon. Természetesen ezt a sikert szeretnék páran meglovagolni.

Hamarosan érkezik VR-ra a Cloudhead Games gondozásában a Pistol Whip, ami egy John Wick szerű élményt nyújt ritmusra, gyanúsan ismerősen stilizált grafikával. A külföldi sajtó rögtön egy Beat Saber és SUPERHOT keverékének nevezte el, ami valószínűleg hamar eljuthatott a Beat Games és a Superhot Team fülébe és elkezdtek gondolkozni egy valódi kooprodukción. Fel is tette hát a Beat Saber csapata a nagyon fontos kérdést Twitteren, amire a VR közösség azonnal rá is kapott. Együtt kéne működniük a SUPERHOT csapatával? A válasz bizony nagy arányú igeneket hozott.

És már van koncepció videónk is, hogyan is működhetne a dolog. A Baet Saberben ritmusra jönnek a dobozok, amiket megfelelő irányból eltalálva szét kell kaszabolnunk, míg a SUPERHOTban a mozgásunk indítja el az idő folyamatát. Ha nem mozdulunk a világ fagyott állapotban marad. Ezt ötvözve pedig egy igazán érdekes és nagy precizitást igénylő ritmus játékot lehet készíteni, aminek egy korai változatát @DevRelCallum a Superhot Team Speciális Projektek Igazgatója osztott meg twitteren:

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy tovább bővül legalább az egyik játék, de azt nem tudni, hogy a Superhot csapata építi be a Beat Sabert a játékába vagy fordítva, esetleg mindkét fejlesztő brigád készít egy saját koncepciót a másik játékmenetével. Vélhetően még az ötletelés elején vagyunk és addig is tovább gondozzák saját címeiket. A SUPERHOT hamarosan a Google Stadian fog nyitócímként érkezni, míg a Beat Saber Oculus Questre kívánja elhozni karácsonykor a 360 fokos pályákat, ami egy teljesen új dimenzióba repíti el a játék rajongóit.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére