Shop menü

BATMAN: ARKHAM CITY - ŐRÜLT VÁROS

Gotham óvárosát hírhedt gonosztevők és kegyetlen bűnbandák uralják, a Protocol 10 hadművelet kezdetét vette.
Lawrence Benson
Lawrence Benson
Batman: Arkham City - Őrült város

I. oldal

Gotham óvárosát hírhedt gonosztevők és kegyetlen bűnbandák uralják, az Elmegyógyintézet és a Büntetés-végrehajtó Központ bezárása után a rabokat a hatalmas, szabadtéri börtönvárossá alakított Arkham City kapui mögé telepítették. A polgármester terve azonban megbukott, a hely ellenőrzése lehetetlenné vált, az utcákon portyázó rabok valóságos hajtóvadászatot indítottak őreik ellen, a bűnszervezetek élére pedig olyan elmék emelkedtek, mint Joker, Pingvin, Jégcsap, Kétarc, Méregcsók, Rébusz, Viktor Zsasz vagy Bane. A helyzet pedig egyre rosszabb lesz, a romlott városban minden korábbinál kegyetlenebb tervek vannak megszületőben, a bűnvezéreket egyesítve Hugo Strange kész átvenni a hatalmat Gotham felett, ha nem sikerül gyorsan lépnünk, otthonunk végleg elsüllyed a fertőben. Az őrült professzort megtalálni viszont nem könnyű, öntelt mosollyal az arcán biztonságos távolból szemléli az eseményeket, a Protocol 10 hadművelet kezdetét vette.

A zárt kapuk mögött működő  intézmény helyett immáron egy ötször nagyobb, szabadon bejárható város szolgál kalandjaink helyszínéül, a bűn fojtó mocska elleni harcban elmerülve bejárjuk a kerület minden fontos pontját, térképünk és méterszámlálónk jelzi, hogy hol akad éppen tennivalónk. Átkutathatjuk az épületeket, és lemerészkedhetünk a sikárotokba is, maga a játékmenet pedig mit sem változott az előző rész óta, Batmant külső nézetből irányítva harcolhatunk szemtől-szemben, de lopakodhatunk is, megbújva a sötétben, lesből csapva le áldozatunkra. A holdfény sejtelmes árnyai megcsillannak a Bőregér fekete köpenyén, feltekint, s ott az egész város, mikor először kitárul előttünk Arkham City panorámája, percekig csak nézzük azt, s nem mozdulunk. A romlottság szaga már messziről bűzlik, az ablakok bedeszkázva, az utcákat viselt külsejű bűnözők járják, néhány rendőr elszakadt a csapatától, itt bujkálhatnak. Leereszkedve pedig a látvány még szívbe markolóbb, a járda szemetes, a színház, a katedrális, a múzeum és a vidámpark, mely valaha a kerület presztízsét adta, most romlottságban fürdik, egyes épületek teljesen megsemmisültek, míg másokat igazi erődítménnyé alakítottak a benne megbúvók, Batman régi hívóreflektora is elhagyatottan áll.

Az akciójelenetek ezúttal is rendkívül izgalmasak lettek, a Denevérember látványos összecsapásokban teszi el láb alól ellenségeit, ököllel, könyökkel üti őket, dobál és rúg, nem látunk két ugyanolyan mozdulatot egymás után, vannak ellencsapások és védekezések, nekünk egy-két gombnál többet nem is kell nyomni. Aki viszont játszott az előző résszel az tudja, hogy ettől nem válik bugyutává vagy egysíkúvá a játék, nagyon jó kombókat lehet összehozni. A rabok között pedig időről-időre feltűnnek nagyobb főellenségek, az ilyen vérszomjas hústornyokat csak hosszabb csaták árán tudjuk legyőzni, s természetesen a régi, jól ismert bűnvezérek sem adják könnyen magukat, Pingvin hatalmas sereggel veszi körbe főhadiszállását, Joker pedig többször is meglóg markunkból. Fejleszthető képességeink és cuccaink azonban segítenek felvenni a harcot velük, a harcok során szerzett upgrade pontjainkat a Waynetech menüben hasznos újdonságokra válthatjuk be, hősünk növelni tudja ruhája ellenállását, képes új harci mozdulatokat tanulni, s elsajátíthat különleges, egyetlen mozdulatból álló kivégzéseket is.

II. oldal

Méregdrága kütyüit a Batman ezúttal se hagyta otthon, a játék kezdetén az összes kiegészítő, mely az Arkham Asylumban volt, azonnal elérhető. A csáklya, a robbanótöltet, a hagyományos, a távirányítású és a gyorstüzelésű bumeráng mind rendkívül hasznos lesz a harcok során, némelyiküket csak továbbfejlesztették, de vannak új darabok is. A füstgránát összezavarja, a jéggránát ledermeszti ellenségeinket, a Remote Electronical Charge egy erős energiatöltettel sokkolja őket, illetve segítségével újra életre tudjuk kelteni az üzemen kívüli elektromos eszközöket, de kedvenc kémeszközünk, a Cryptographic Sequencer is kapott újdonságokat. A kódfeltörésekre és zárt ajtók kinyitására használt kütyü immáron képes rádiójeleket is fogni, segítségével különböző, mellékküldetéseket megnyitó segélyhívásokat tudunk lokalizálni, illetve alkalmanként lehallgathatjuk a bűnözőket is. A repertoár pedig a Detective Vision nélkül nem is lenne teljes, hősünk különleges szemüvege fényt varázsol az éjszakába, a készülék élénk kék színnel kiemeli a körülöttünk lévő embereket, sárgával pedig megmutatja, mire érdemes odafigyelnünk: ajtók, kapcsolók, rejtekhelyek, nem maradhatnak titokban.

A kampány mellett számtalan, szabadon elvállalható mellékküldetés gondoskodik róla, hogy Arkham City egy darabig ne eresszen minket, s visszatértek Rébusz kihívásai is. A város tele van elrejtett kis trófeákkal, mindet zárt ajtók mögött, vagy csapdákkal körülvéve találjuk meg, a menüből pedig elérhető az ehhez kapcsolódó Riddler’s Revenge játékmód is, mely nem kevesebb, mint 180 új küldetést nyit meg előttünk. Végezzünk megadott időn belül ellenségeinkkel, lebukás nélkül kapjunk el mindenkit, vagy egyáltalán ne használjuk a Batman kütyüket, a szabályok végtelenek, a rejtvények mögé burkolózó Edward Nigma mindig kitalál nekünk valamit, a menüben szétnézve pedig vár még ránk néhány dolog. A Story Synopsis alatt a játék története kerekedik ki, fotók és néhány soros leírások segítségével összeáll előttünk a kép, a sorozat a végigjátszás során pedig folyamatosan csak bővül. Izgalmas a többi lehetőség is, a Concept Art alatt azt találjuk amit a neve is sugall, a Statistics alatt pontos statisztikákat és adatokat, a Character Trophies alatt pedig 3D-s, forgatható modelleket találunk.

Mind technikailag, mind design tekintetében a Batman: Arkham City látványa lenyűgözőre sikerült. A város teljes egészét sötétség uralja, közvilágítás híján elszórt fények pislákolnak csak, sejtelmes árnyaik még félelmetesebbé teszi a kalandokat, bármely sarkon utolérhet minket a végzet, a kidolgozás pedig hibátlan, a Rocksteady-nél mesterien kezelik az Unreal Engine 3-at. Az utolsó részletekig minden tökéletes, a városkép gyönyörű, a textúrák élesek, a speciális effektek szépek, a karakterek pedig élethűek, a tekintetekben igazi emberi érzelmek és indulatok tükröződnek, ennél többet grafika terén nem is kívánhatunk a jelen generációnál (főleg multiplatform cím esetében). S aki mindezt térhatással kívánja átélni, az sem fog csalódni, a játék többféle 3D módot is támogat.

III. oldal

A szereplőket olyan sztárok szólaltatják meg, mint Kevin Conroy, Mark Hamill, Grey DeLisle, Crispin Freeman, Nolan North, Tom Kane, vagy James Horan, munkájuk félelmetesen élethű, őrült bűnözők és komor törvényszolgák esnek egymásnak, a feszültség a hangszórókból szinte az arcunkba robban. De az effektek is nagyon jól sikerültek, minden hirtelen zajtól az embert a hideg rázza ki, maga a zene pedig döbbenetes, Nick Arundel és Ron Fish dallamai tökéletesen illeszkednek Gotham City sötét világához, az ilyen gyönyörű dalokat CD-n is érdemes magunkénak tudni. Ki a Collector’s Edition vásárlása mellett dönt, az egy 12 számból álló hanglemezt fog találni a csomagban, melynek minden másodpercét a játékhoz készítették, de 6 bónusz szám társaságában ugyanez az iTunes-ról is letölthető.

Paul Dini ötszörös Emmy-díj nyertes amerikai író izgalommal és feszültséggel teli világot alkotott az új Batmanhez, a játékélmény magával ragadó, szembe kell néznünk ellenségeinkkel, mialatt saját démonaink belülről emésztenek fel. S míg Hugo Strange lassan testet öltő terve egyre közelebb taszítja Gothamet a végső megsemmisülés felé, a börtönváros sötét és romlott atmoszférája legnagyobb ellenségünket, Jokert is megihleti. A kiszámíthatatlan vigyori pszichopata a romlottság mocsarában dagonyázva minden korábbinál kegyetlenebb eszközökhöz nyúl, miért vagy ilyen komoly, teszi fel a kérdést, gyanútlanul sétálunk bele a csapdájába, örökre megpecsételve ezzel sorsunkat. Cselekményes és magával ragadó kalandok várnak ránk Arkham City utcáit járva, s szavatosság tekintetében sincs panaszra okunk, a kampány végigjátszása nagyjából 20-25 órát vesz igénybe, melyhez kényelmes tempó mellett még hozzá jön egy 15 órás kiegészítés, a mellékküldetéseknek köszönhetően. Nem egy összecsapott, fél nap alatt kitolható valamivel van tehát dolgunk, az új Batman játék egy életre szóló élményt nyújt, a Christopher Nolan filmekkel közösen méltán pályázhat a valaha volt legjobb képregény-adaptációja címre.

A játék mellé jár egy Catwoman DLC kód is, melyet a használt példánnyal rendelkezők 800 pontért tudnak megvenni a LIVE-ról, vagy 10 dolcsiért/8 fontért a PSN Store-ból. Beruházni pedig érdemes, a Macskanő ugyanis nem csak, hogy négy teljesen egyéni küldetéssel, és egy alternatív befejezéssel bővíti a játékot, de még stílusban is eltér attól, amit Batman képvisel. A gumiruhás hölgy fürge és mozgékony, hatalmasat képes ugrani, bizonyos felületeken pók módjára közlekedik, akár fejjel lefelé is, Detective Vision helyett pedig a Thief Mode névre keresztelt látást használja, mely a különböző, ellopható, vagy hasznos tárgyak helyét fedi fel. Küldetései szerves részét képezik a kampánynak, a történet csak vele együtt teljes, így érdemes felhasználni, vagy megvenni a kódot, hamarosan pedig tovább bővül a játék, újabb letölthető tartalmak személyében Éjszárny és Robin lép színre, előbbi november 1-jén (ma), utóbbi 22-én érkezik.

IV. oldal

A Batman: Arkham City lehengerlő játék lett. A hatalmas börtönváros nyomasztóan valóságos sötétje magába rántja a játékost, kegyetlen és véres összecsapások várnak ránk, melyek elől megfutamodni nem lehet. A történet fantasztikus, a játékélmény magával ragadó, a kidolgozás közel hibátlan, az irányítás és a harcrendszer pedig tökéletes, a Sötét Lovag legújabb visszatérése az év eddigi legjobb akcióélményét hozta el.

[bold]

Galéria megnyitása

Platformok: [/bold]Playstation 3, Xbox 360, novemberben PC és jövőre Wii U

Tesztelt platform: Xbox 360

 

 

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére