Talán még sokan emlékszünk arra, hogy Ken Levine még 2014-ben, nem sokkal a BioShock Infinite megjelenése után gyakorlatilag feloszlatta az általa alapított Irration Games stúdiót, és egy új, saját csapatot alakított Ghost Story néven. Levine maradt a Take-Two berkein belül, ahol gyakorlatilag teljesen szabad kezet ígértek neki.
A váltást azért tartotta szükségesnek Levine, mert állítása szerint alaposan kiégett a BioShock Infinite fejlesztése alatt, ami nagyon sokáig tartott, és rengeteg embert kellett menedzselnie közben. Vissza szeretett volna térni az alapokhoz, és egy kisebb stúdióval belevágni valami újszerű anyag elkészítésébe. Ezen kívül szeretett volna közvetlenebb kapcsolatba kerülni a játékosokkal.
Mindennek már sok-sok éve, azonban még mindig nem tudni semmit arról, mit is csinál a Ghost Story, és nem is látszik, hogy mikor jelenhet meg a csapat első játéka. Egy ideig arról lehetett hallani, hogy Levine új szintre akarja emelni a procedurális történetmesélést, és létre akar hozni egy gyakorlatilag bármennyiszer újrajátszható anyagot. De persze lehet, hogy azóta már változott a helyzet.
Mindenesetre most a Bloombergnek több egykori és jelenlegi alkalmazott is elárult néhány dolgot arról, mik lehetnek a problémák. Ezek szerint például Levine vezetési stílusa sem mindig jó: ugyan nagyon karizmatikus, ami miatt be tudja vonzani a tehetségeket, azonban a tényleges munka közben már viszonylag sokszor vannak hangulatingadozásai, és rendszeresen ordít le egy-egy alkalmazottat a többiek előtt.
Ezen kívül egyáltalán nem csinál gondot abból, ha hetek, vagy akár hónapok munkáját vágja a kukába egy mozdulattal, ha az valamiért nem tetszik neki.
Persze olyan címek után, mint a System Shock 2, a Thief, vagy a BioShock, nyilvánvalóan tudja Levine, hogy mi az ami működhet, és mi az, ami nem. Azonban a munkatársak beszámolója szerint probléma, hogy habár Levine ragaszkodik a kis csapathoz, valójában mégis egy nagyon komplex játékot szeretne csinálni, AAA-kategóriás technológiával. Ez a kettő pedig egyszerűen nem stimmel.
"Az ötletek és az elszántság rendben volt. Azonban a játék mérete egyre csak növekedett, és Levine nem törődött azzal, hogy mindezt a kis csapat nem tudja leszállítani az eredetileg kitűzött 2017-es határidőre. Levine egy AAA-játékot akart készíteni egy budget csapattal. Teljesen esélytelen" - mondta Giovanni Pasteris, aki a mesterséges intelligenciáért felelős programozó volt a stúdiónál.
További probléma, hogy nem csak Levine problémás vezetési stílusa, de ez a fajta körbe-körbe járkálás is ahhoz vezetett, hogy a kezdetektől fogva már az eredeti csapat fele elment. Sokan ugyanis frusztráltak lesznek amiatt, hogy a projekt nem halad sehova, valamilyen szinten mindig visszatérnek a kezdő állapotba.
Ezzel együtt a Take-Two láthatóan gond nélkül finanszírozza a Ghost Story próbálkozásait, és maga Levine is azt nyilatkozta, hogy a Take-Two költségvetésében gyakorlatilag csak kerekítési hiba az ő stúdiójának működtetése. És hát nyilván abban reménykednek, hogy Levine majd megszüli a következő nagy zseniális alkotást menet közben.
Mindenesetre a Ghost Storynál készülő játékról még 2020-ban hallhattuk azt, hogy már a gyártási folyamatok végén tart, azonban a most megkérdezett alkalmazottak szerint még akár két év is lehet, mire ténylegesen megjelenhet.