A 2022-ben megjelent Saints Row sajnos felejthetőnek bizonyult: hiába lehetett idővel ingyen letölteni, a rajongók érdeklődését alig keltette fel. Az új cím akkora bukás lett, ami magával rántotta a Volition fejlesztőcsapatot, a stúdió bezárt, a széria pedig valószínűleg véget is ért ezzel.
A játék egyik legnagyobb hibája az volt, hogy elhagyta a szeretett SR karaktereket a korábbi részekből, és egy teljesen új történetet írtak a cím köré. Ezzel nem csak, hogy az új játékosok kedvét nem hozták meg, de a régieket is elriasztották. A Saints Row játékok ugyanis sosem voltak olyan kidolgozottak, részletesek és kifinomultak, mint egy GTA, ám az őrült történettel és beteg játékmenettel a Volition kompenzálni tudta a gagyi játék hiányosságait. Amikor azonban a fejlesztők a történetet átírták, és jelentősen visszafogták az erőszakot, éppen azt a vad, őrült esszenciát veszítették el, amiért a sorozatot szerették.
Synth Potato és mrsaintsgodzilla21 szerint azonban a játék eredetileg nem rebootnak készült. Sőt, pont olyan cím lett volna, mint amire minden rajongó vágyott, hiszen a fejlesztés elején leszögezték, hogy a régi rajongók igényei szerint alakítják ki a játékot. Éppen ezért a 20/80-as szabályt követve kezdtek neki a fejlesztésnek, miszerint a játék 20%-a Saints Row 3, a többi pedig az SR2 stílusát követi majd.
A játék eredetileg Saints Row Cinco névre hallgatott volna, és a harmadik rész történetét folytatta volna. Ennek köszönhetően minden eredeti Saints tag visszatért volna, a 4. rész történetét pedig visszavonták volna, így a Főnök és csapata folytatta volna kalandját, hogy átvegye Sano Ileso felett az irányítást. A probléma akkor jött elő, amikor a THQ Nordic megszerezte a Deep Silvert, és ők kényszerítették a Volitiont, hogy írják újra a sztorit.
A THQ Nordic annyira beleszólt a fejlesztésbe, hogy a felnőtteknek készült játék ellenére még azt is megszabták, hogy milyen szitokszók kerülhetnek bele, és milyen mondatokat mondhatnak ki a karakterek. Túl offenzív vagy bántó már nem lehetett a cím, holott pont ez volt a Saints Row egyik védjegye. A fejlesztők igyekeztek előállni egy olyan reboot ötletével, ahol az eredeti szereplők jelennek meg, ám a THQ Nordic ezt is elutasította, és tovább erőltette a diákhiteles sztorit. Olyan elemeket is kivetettek a címből, minthogy az ellenségeinket magunk elé rakva pajzsként lehessen őket használni. Ez azonban a SR játékok egyik ikonikus mozdulata volt, ennek ellenére a THQ Nordic ezt is túl erőszakosnak ítélte meg.
Egy biztos, hogy az Embracer Group összeomlása rengeteg projektre volt negatív hatással, rengeteg Saints Row rajongó pedig egyként siratja a játékot, legalábbis azt, ami lehetett volna belőle.