Az új Oculus vásárlók már csak Facebook profillal léphetnek majd be, nem mindenki boldog

A HTC már rá is repült a témára.

Az új Oculus vásárlók már csak Facebook profillal léphetnek majd be, nem mindenki boldog

Az Oculus legújabb bejelentésének értelmében 2020 októberétől kezdődően az új Rift S vagy Quest vásárlóknak megkerülhetetlenül szükséges lesz az Oculus felhasználói fiók helyett Facebook fiókkal az eszközhöz csatlakozniuk. A Facebooknál ugyanis úgy döntöttek, hogy megszüntetik az Oculus felhasználói fiókokat és minden közösségi szolgáltatást egy Facebook fiókhoz csatolnak hozzá. Akinek már van fiókja és szemüvege, annak 2023-ig nem kötelező a váltás, utána viszont elvesztik a már meglévő eszközök is a szociális szolgáltatásokat.

A Facebook eddig opcionálisan kínált Facebook bejelentkezési lehetőséget a szemüvegekhez, igaz, az utóbbi pár hónapban történt frissítések egy része már megkövetelte az FB-hez való csatlakozást. Ennek a funkciónak a segítségével ugyanis csoportokba lehet élő adást közvetíteni, levelezéseket folytatni szemüvegen belül, eseményeket létrehozni és kizárólag Oculus csoportokat létrehozni, ahol nem valós névvel is jelen lehet lenni. A hamarosan érkező Facebook Horizon közösségi szolgáltatás szintén már Facebook bejelentkezést követel majd meg.

Galéria megnyitása

A közleményben a Facebook leszögezte, hogy az összeköttetés ellenére el lehet különíteni a VR-os profilunkat a Facebook profiltól, így senki nem találhat meg minket a valós nevünkre keresve, illetve tervezik a többprofilú bejelentkezést is, aminek segítségével több ember - így a családtagjaink és a barátaink is - használhat egy szemüveget, nem kell majd mindenkinek egy Facebook fiókkal tevékenykednie.

A Facebook tervei szerint ez a migráció a közösséget is jobban fogja tudni védeni. Ezentúl nem az Oculus magatartási kódexe lesz irányadó, hanem a Facebooké, amit kiegészítenek VR specifikus szabályokkal, ezzel együtt pedig könnyebb lesz a közösségi irányelveket megszegő játékosokat jelenteni és tiltani.

A Facebooknak tehát az a terve, hogy a VR-t és a szociális oldalát párosítva sokkal jobb és személyre szabottabb élményt nyújtson a felhasználóknak. A probléma az, hogy ez az internet egy részének egyáltalán nem tetszik.

Amikor 2014-ben a Facebook megvásárolta az Oculust rekord összegért, akkor sokan azonnal temetni kezdték a VR startupot és azonnal az alternatív megoldásokat kezdték el várni, mint például a HTC Vive. Most viszont a Quest-nek nincs semmilyen alternatívája és eddig nem volt kötelező a Facebookhoz csatlakoztatni az Oculus szemüvegeket. Sokan átverve érzik magukat, hiszen eszük ágában nem volt regisztrálni a szociális hálózatra, ők csupán külön szeretnék tudni az Oculusos dolgaikat és nem akarják, hogy bárki kövesse őket.

Jelenleg akkora a felháborodás, hogy Twitteren a top trendek közé került az Oculus, viszont mivel negatív a visszhangja a bejelentésnek, ez egyáltalán nem kellemes visszajelzés a Facebook számára.

A HTC-nél közben dörzsölhetik a markukat: Twitteren a felhasználók ingyenreklámot csináltak nekik, amit igyekeznek is meglovagolni. Az Oculus bejelentése alá folyamatosan linkelgetik be a saját HTC Vive Cosmos szemüvegjeiket, amihez természetesen nem kell Facebook fiókot létrehozni.

Az ügy természetesen nem biztos, hogy érdemelne ekkora figyelmet a felhasználók részéről, hiszen ahogyan más szolgáltatásokhoz, itt is létre lehet hozni olyan fiókot, amit soha nem is akarna az ember semmi másra használni, ahogyan egy felhasználó meg is jegyzi a kommentcunami alatt. 

Egyelőre tehát nem tudni, hogy lesz-e gyakorlati hatása a bejelentésnek a felhasználói számokat tekintve, ahogy arról sincs visszajelzés, hogy a Facebook meggondolja-e magát a kérdésben, vagy októbertől kezdődően tényleg nem lesz már más alternatíva az újaknak, viszont, azt az UploadVR-nak megerősítették, hogy mivel az Oculus rendszerek nem olyan zártak, mint mint például egy Apple rendszer, ezért még 2023 után is működni fognak az eszközök Steam VR mellett.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap