A Virtuális Valóság terjedése sokak szerint nem megfelelő ütemben halad, ám erről valószínűleg a Valve máshogyan vélekedik, mivel az Alyx bejelentése után több nappal is, még az őszi vásár idején is a Valve Index a legkeresettebb termék a Steamen. A Valve és a Sony, mint fejlesztő kényelmesen készíthették saját VR nagyágyújukat, ám nem mindenki rendelkezik saját játékfejlesztő csapattal.
A másik nagy hardvergyártó, az Oculus eddig is rengeteg pénzt öntött a VR kontentekbe, viszont az általuk szponzorált játékok készítői fél év után szabadon kiadhatták címeiket más platformokon is. Az Oculus Studios egyfajta laza köteléket jelentett, egy jelzést, hogy ezt a játékot az Oculus támogatta anyagiakkal, eszközökkel vagy tanácsadással, de valódi Oculus befolyás nem volt mögötte.
Így alakulhatott ki az, hogy bár készültek AAA játékok Oculus Riftre, de más kiadók egyszerűen időközben felvásárolták a stúdiókat, így bár minden a szponzorált játék el fog készülni, azok folytatása viszont kevésbé valószínű, hogy Oculus exkluzív marad. Az egyik ilyen felvásárlás a Respawn, ami bár EA közeli stúdió volt mindig is, nemsokkal ezelőttig függetlenként fejlesztették az Oculus számára a Medal of Honor: Above and Beyond-ot. Az Electonic Arts felvásárlásával már kevesebb befolyása lesz a készítőknek a fejleszteni kívánt platformokat illetően.
A másik cím, pedig a Stormland, amit az Insomniac Games fejlesztett és több Oculus exkluzív VR címmel a hátuk mögött a Sony vásárolta fel őket pár hónapja. Így, ha készül is még Insomniac féle VR játék, már nagy eséllyel csak PSVR-ra fog érkezni.
Ez a folyamatos elhappolás viszont most megváltozik, az Oculus megvásárolta az első fejlesztőcsapatot, ráadásul nem is akárkiket, az ipar legsikeresebbjeit, a Beat Games-t. A Beat Saber igazi sikersztori, amivel a legtöbb VR-ral ismerkedő szinte azonnal össze is fut. A ritmusra vágandó dobozok a Virtuális Valóság jelképévé váltak és egyben ez a játék bizonyította, hogy a millión felüli eladás egyáltalán nem lehetetlen VR-ban, ezt a számot pedig már márciusban elérték. Azóta a folyamatosan nagymennyiségben eladott Oculus Quest, az Oculus Rift S, a HTC Vive Cosmos és a Valve Index is belépett a piacra, a PSVR-is erősen teljesít, vagyis ez a szám jócskán megnőhetett már.
A felvásárlással viszont rengeteg kérdés felmerülhet a más platformok tulajdonosainál is, így erre is kitértek a felvásárlás közleményében. A Beat Games az Oculus Studios részévé válik, ám továbbra is független irányítása marad a prágai stúdiónak fejlesztéseiket illetően. A felvásárlás nem lesz hatással a megjelent headseteket illetően, a Steames és a PSVR felhasználók ugyanúgy támogatottak maradnak. Az Oculus szerint a stúdió ugyanúgy dolgozhat, mint korábban, nem változnak meg az erőviszonyok a két cégen belül.
A Facebook új fejlesztéseinek köszönhetően a Beat Saber közösségi funkciókat fog kapni. Az Oculus eszközökön már elérhető az a fejlesztés, amivel például láthatjuk, ha egy barátunk megdöntötte a rekordunkat, így kedvet kaphatunk megdönteni az övét. A Facebook tervei között szerepel továbbá, hogy a közösségi média oldalakon könnyebben meglehessen osztani például a Beat Saberben megszerzett élményeinket videó vagy fénykép formájában.
A kábelmentesség miatt eleve Oculus Questre bejelentett 360 fokos mód továbbra sincs veszélyben, decemberben érkezik és ennek hála nem csak szemből, hanem bizony bárhonnan érkezhetnek a szétvágandó objektumok. Kitértek arra, hogy sokan aggódnak amiatt, hogy a kis stúdiókat amikor megvásárolják a nagyok, akkor idővel tönkremennek, elveszítik azt, amiért szerették őket. Az Oculusnál bíznak abban, hogy itt pozitív példa fog kiemelkedni és a hasonló gondolkodású szövetségesek a VR-t új magasságokba emelhetik.
A Beat Sabert szeretik moddolni az emberek, ezeket pedig méginkább imádják a felhasználók. Az Oculus szerint, amíg egy mod nem sért törvényt vagy harmadik fél jogait, addig nincs velük gond. Az Oculus tervei között szerepel további stúdiók felvásárlása és a jövő évre ígéretük szerint rengeteg játékbejelentést tartogatnak.