Az Meta Quest eszközök önmagukban is erősek, nem véletlenül képesek meghajtani a magas felbontású játékokat magas képfrissítés mellett. Ahhoz viszont, hogy minden jól működjön rajta, hozzáértés szükséges. Amanda Watson, az Oculus Link megalkotója és a Meta egykori szoftvermérnöke ezúttal nagy fába vágta a fejszéjét, mert egy új platformot hoz el nekünk a Questen belülre.
Amanda a Citra emulátor alapjaira építkezve elkészítette és működőképessé varázsolta Meta Quest szemüvegen a Nintendo 3DS játékokat.
Az ügyes optimalizációjának és megoldásainak hála az egykori Nintendo játékok úgy ragyoghatnak, mint még soha. A 3DS konzolok egyedisége annak idején abban mutatkozott meg, hogy képesek voltak 3D-s élményt nyújtani a játékosoknak 3D-s szemüveg nélkül. A konzol összességében nagy siker volt, ám a Nintendo egy idő után elfordult ettől a 3D megoldástól és inkább a Switch féle rugalmasságban látta meg a lehetőségeket.
A 3DS játékok viszont nem csak, hogy sokan vannak, hanem nagyon magas minőséget is képviselnek. A CitraVR-nak hála pedig a Quest eszközökön úgy jelenik majd meg a játék, mint még soha. A játékosok nagy 3D képernyőn, felskálázott felbontással tudják játszani a DS játékokat, miközben a második képernyő is megjelenik nekik.
A játékos szinte bármilyen kontrollert használhat majd az irányításra. Amennyiben a Touch vezérlők elégnek bizonyulnak, akkor azokkal is irányíthatja a játékot, de igény esetén Bluetooth kontrollerrel, így PS5 vagy Xbox vezérlővel is lehet majd játszani.
Az alkalmazások elindításához rendelkeznünk kell a játékokkal, illetve a Citra beállításokon is túl kell majd esnünk, ám ha ezzel megvagyunk, akkor rengeteg játék közül válogatva játszhatunk.
A nyílt forráskódú béta megjelenés január 20-án várható, onnantól kezdve a CitraVR SideQuest-en és Githubon lesz elérhető, ám ahhoz, hogy minden tökéletesen működjön további fejlesztésekre lesz még szükség.