Az Nvidia új arcrender technológiája

Az Nvidia bemutatta új arcrender technológiáját, mely a vezérigazgató, Jen-Hsun Huang szerint forradalmasítja a karakterek arcának megjelenítését videojátékokban.

Az Nvidia új arcrender technológiája

Az Nvidia bemutatta új arcrender technológiáját, mely a vezérigazgató, Jen-Hsun Huang szerint forradalmasítja a karakterek arcának megjelenítését videojátékokban. Az új tech neve Face Works.

Mit is csinál a Face Works pontosan? Összesűríti azt a hihetetlen mennyiségű motion-capture adatot olyan méretre, amit az Nvidia frissen kiadott csúcskategóriás videokártyája, a Titán már valós időben fel tud dolgozni. A Titánról készült tesztünkhöz katt ide!

Az előbb említett mo-cap adatmennyiség 156, szferikusan elhelyezett kamera képanyagából jön össze, amit egyetlen ember, összesen 30 arckifejezéséről készítettek el. Korábban ezt az adatmennyiséget 32GB-ra tudták csak összezsugorítani, ami már önmagában többet tesz ki mint egy Blu-ray lemez, a maga 25 GB-jával. Ez túl sok volt ahhoz, hogy real-time lehessen renderelni. A Face Works képes mindezt 300MB-ba betömni...

Huang a héten tartott Nvidia GPU Technology konferencián demonstrálta az elmondottakat:

"Ez itt digitális Ira. Ira nem egy felvétel, ő most itt valós időben kerül feldolgozásra a Titan nevű GPU-n." (Az Irás rész 8:30-nál kezdődik a videóban.)

Ira teljesítménye rendkívül érdekes, de hogy mit jelent majd ez a jövőbeni PC, PS4 és Xbox játékokra nézve?

Huang azt mondta, hogy Ira lerenderelése 2 teraflop, vagyis 2 trillió lebegőpontos számítás másodpercenként. Az Nvidia Titánja összesen 4,5 teraflopra képes, viszont a PS4 "mindössze" 1,84-et tud abszolválni, míg a következő Xbox megelégszik 1,2 terafloppal (az eddigi információk alapján). Mindez viszont 1080p-ben és 60fps-sel megy, így ha ezeket egy kicsit visszafogjuk, akkor nem is olyan reménytelen a helyzet. 30 fps esetén máris feleannyi számítást kell csak elvégezni. No persze, ez még mindig csak egyetlen arc lerenderelése.

Itt említsük meg, hogy az Nvidia nem az egyetlen cég, aki lenyűgöző arcrender technikákkal állt elő. A Heavy Rainért felelős Quantic Dream, akik éppen a Beyond: Two Soulson dolgoznak, egy öregembert mutattak be a múlt hónapban történt PS4 bejelentés alkalmával:

Ennél még frissebb Hideo Ko...izé, Joakim Mogren interjú a GameTrailers TV-n. Azt spekulálták, hogy Mogren arca nem volt igazi, csak egy CGI alkotás Kojima új motorjával, a Fox-szal. Ez persze tényleg csak találgatás, a jövő heti GDC után úgyis többet tudunk majd.

A buliból az AMD sem marad ki teljesen, ők a next-gen hajszimulációval kísérleteznek.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward