Shop menü

AZ NVIDIA KITERJESZTETTE A DRIVER ALAPÚ SMOOTH MOTION KÉPKOCKA-GENERÁLÓ TECHNOLÓGIA TÁMOGATÁSÁT A VULKAN API-RA

A DLSS alternatívájának tekinthető, AI nélkül, driver alapon működő funkció Vulkan API támogatás terén felzárkózott az AMD Fluid Motion Frames eljárásához, de GPU támogatás tekintetében még van hova fejlődnie.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Az Nvidia kiterjesztette a driver alapú Smooth Motion képkocka-generáló technológia támogatását a Vulkan API-ra

Az Nvidia fejlesztőcsapata csendben egy fontos újítást vezetett be, ami a Smooth Motion névre keresztelt, driver alapon működő képkocka-generáló funkciót érinti. Ez lényegében az Nvidia válasza az AMD Fluid Motion Frames névre keresztelt megoldására, ami szintén driver alapon működik. Eddig az Nvidia Smooth Motion Frames csak a DirectX 11-es és a DirectX 12-es API-t használó játékokkal működött, ami igazából tökéletesen megfelelt a gamerek döntő többségének, ám azok, akik Vulkan API alatt is szerették volna élvezni a szolgáltatás áldásos hatásait, eddig nem tehették.

Egy Reddit felhasználó szúrta ki nemrégiben, hogy a motorháztető alatt változott a Smooth Motion technológia kódja, amelynek köszönhetően immár Vulkan API alatt is működik. Erre az Nvidia App legfrissebb változatának egyik információs ablaka árulkodott, ami a DirectX 11 és a DirectX 12 mellett immár a Vulkan API-t is tartalmazza a támogatott API-k listájában. Ennek köszönhetően immár azok alatt a játékok alatt is működni fog a Smooth Motion Frame Generation technológia, amelyek a Vulkan API köré épülnek, sőt, igazából az emulátorokon keresztül is használható lesz, ami a régebbi játékok esetében teszi elérhetővé az újítást, például a Proton vagy a DXVK bevetésével.

Galéria megnyitása

A Vulkan API-t használó játékok köre meglehetősen szűk, de így is sokak számára hiányozhatott a Smooth Motion támogatás a Vulkan API köré épülő címek alatt. Üröm az örömben, hogy a Smooth Motion funkció még mindig csak a legújabb Nvidia GPU generáció, a Blackwell alapú GeForce RTX 50-es széria tagjaival használható, ami tovább csökkenti azon felhasználók körét, akik számára érdekes lehet az újítás.

A korábbi információk alapján persze már dolgoznak azon is, hogy a GeForce RTX 40-es modellek számára is elérhető legyen a Smooth Motion támogatás, az viszont egyelőre nem derült ki, pontosan mikorra készülnek el. Jelenleg az sem biztos, hogy a szóban forgó driver alapú képkocka-generáló technológia a GeForce RTX 30-as és a GeForce RTX 20-as széria képviselői számára is elérhető lesz, erről ugyanis eddig még nem esett szó – se pro, se kontra.

Az AMD térfelén ebből a szempontból jobb a helyzet, ugyanis a szintén driver alapú AMD Fluid Motion Frames (AFMF/AFMF2) több Radeon generáció képviselőit is támogatja, így mindenképpen szélesebb felhasználói kör élvezheti a benne rejlő lehetőségeket, mint az Nvidia térfelén a Smooth Motion eljárás által kínált előnyöket. A Smooth Motion képkocka-generáló technológia lényegében a DLSS3/4 alternatívájaként fogható fel: még előbbiek AI alapon generálnak új képkockákat a játékmotorral együttműködve, addig a Smooth Motion esetében driver alapon, a játékmotortól függetlenül készülnek az új képkockák. Noha a DLSS esetében a képminőség összességében jobb lehet, az eddigi tesztek alapján a Smooth Motion is remekül használható.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére